پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۹۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی در حالی از اخذ ۱۲ میلیارد تومان یارانه غذا برای دانشجویان خبر داد که رئیس سازمان امور دانشجویان اعطای یارانه به این دانشگاه را رد کرد.
شعارسال: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به علت اینکه اکثراً دانشجویان غیربومی هستند و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات ویژه‌تری همچون استفاده از غذای سلف دانشگاه دارند. هرچند غذای دانشجویی دانشگاه‌های روزانه و مادر همراه با افزایش قیمت از کیفیت نامطلوبی برخوردار است و اعتراض دانشجویان را به همراه دارد.

در این میان محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مدعی شده است که این دانشگاه برای ارائه غذا به دانشجویان از دولت یارانه دریافت می‌کند و امسال یارانه دولت با شناسایی دانشجویان محروم با همکاری یکی از بانک‌ها در «کارت رفاهی دانشجویان» به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی بابیان اینکه دولت بین ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان این دانشگاه هزینه می‌کند، اعلام کرد: هرساله این مبلغ را به مراکز خود اختصاص می‌دادیم اما اغلب دانشجویان نمی‌توانستند از این امکان استفاده کنند و نظارتی بر روی آن نبود.

وی افزود: طی شناسایی استان‌های محروم، این مبلغ را به کارت رفاهی دانشجویان واریز می‌کنیم. این کارت رفاهی با همکاری یکی از بانک‌ها صادر می‌شود. تاکنون ۱۵ استان شناسایی‌شده است. همچنین این کارت به دانشجویان شاغل تعلق نمی‌گیرد و اخذ این کارت دارای شرایطی است.

دریافت یارانه از دولت توسط دانشگاه علمی-کاربردی سوالاتی را در اذهان عمومی پدید می‌آورد که باید به آن‌ها پاسخ داد. این یارانه توسط مراکز علمی-کاربردی تاکنون در کدام بخش‌ها هزینه شده و چرا بر آن نظارتی وجود نداشته است؟

از طرفی مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص دریافت یارانه دانشگاه جامع علمی-کاربردی از سوی دولت اظهار کرد: این دانشگاه از اعتبارات دولتی (یارانه) استفاده نمی‌کند و تنها دانشگاه‌های دولتی هستند که اعتبارات یارانه دارند.

صدیقی در خصوص افزایش قیمت غذا دانشجویی نیز اعلام کرد: سال گذشته غذای دانشجویی افزایش قیمت داشت. امسال نیز با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه غذا و پخت نسبت به سال گذشته باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

صدیقی صریحاً اعلام کرد دانشگاه جامع علمی _کاربردی یارانه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند. اکنون این سؤال ایجاد می‌شود که یارانه‌ای که رئیس این دانشگاه از آن خبر داده است، از کجا تأمین و تاکنون به دست چه مراکزی سپرده‌شده است و چرا به این مبلغ و مصارف آن نظارتی وجود نداشته است؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 ، کدخبر: 403632 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
اون موقع که ما میرفتیم والا غذای دانشجو جماعت چمن ای دانشگاه رومیزدن یه قورمه سبزی دبش درست میکردن یا عدس پلو والا الان باز اینا دارن پادشاهی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین