پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: امسال مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در مرحله نخست برای اجرا و توسعه خطوط قطارشهری مشهد اختصاص یافت.

شعارسال: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: امسال مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در مرحله نخست برای اجرا و توسعه خطوط قطارشهری مشهد اختصاص یافت.

مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در جریان بازدید از خطوط قطارشهری مشهد افزود: پروژه خطوط قطارشهری مشهد به ویژه خطوط سوم و چهارم آن به مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها و معاونت عمرانی وزارت کشور نیاز دارد زیرا پروژه‌ای گرانقیمت است که می بایست تمهیدات آن فراهم شود تا سرعت اجرای پروژه همچنان باقوت ادامه یابد.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در این خصوص تاکید و بیان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی واگن‌های خطوط قطار شهری مشهد نیز تأمین شوند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها ادامه داد: هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری در گذشته دو هزار میلیارد ریال بود اما هم اکنون این هزینه برای هر کیلومتر آن به هفت هزار میلیارد ریال و همچنین هزینه خرید واگن قطارشهری افزایش یافته است. با توجه به هزینه سنگین ساخت قطارشهری باید منابع جدید درآمدی برای این منظور تعریف شود زیرا با روش‌های فعلی نمی‌توان خطوط سوم و چهارم قطار شهری مشهد را تکمیل کرد.

وی جامعه هدف خدمات چهار خط قطارشهری مشهد را ۸۰ میلیون شهروند ایرانی ذکر و بیان کرد: بر این اساس سرویس‌دهی کند، پس باید با این رویکرد به پروژه قطارشهری مشهد کمک کرد.

جمالی نژاد همچنین گفت: خط چهارم قطارشهری مشهد از نقاط اصلی این کلانشهر می‌گذرد و می‌تواند در حمل و نقل روان شهری مؤثر باشد لذا می بایست در نخستین فرصت کلنگ زنی این خط انجام و روند ساخت کامل آن با شتاب پیگیری شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند ۱۳۹۵ مرحله نخست آن به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری دو کیلومتر دیگر از مسیر همین خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ۱۳۹۷ رئیس جمهوری به مشهد اتصال آن با خط یکم قطارشهری مشهد در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ آغاز شده است.

مطالعات ساخت خط چهارم قطارشهری مشهد نیز به پایان رسیده و اجرای این خط ۱۷.۵ کیلومتری از انتهای منطقه خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری که سالانه پذیرای افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر می باشدبا ۱۵ ایستگاه برنامه ریزی شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار20  تیر 98، کد خبر:83391590 www.irna.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
هنوز مترو مشهد راه اندازی نشده؟ من بچه بودم این پروژه اش کلنگ زده شده بود همچنان ادامه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین