پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: ‌آلودگی آب در تالاب انزلی بالا رفته و اکسیژن درون آب در تالاب به‌شدت کاهش یافته است.

شعارسال: محمدپور، گفت: در تالاب انزلی سرعت، حجم و تداوم چندین‌ساله ورود رسوبات و آلاینده‌ها باعث شد که توان خودپالایی طبیعی تالاب قادر به حل مشکل نباشد و تجمع رسوبات و آلاینده‌های بیوشیمیایی روزبه‌روز بیشتر شود.

وی افزود: به‌طوری که هم‌اکنون در برخی ‌مناطق تالاب، عمق رسوبات به بیش از ۵ متر می‌رسد.

محمدپور ادامه داد:‌ آلودگی آب در این تالاب نیز بالا رفته و اکسیژن درون آب در تالاب انزلی به‌شدت کاهش یافته و همین موضوع نیز کاهش جمعیت آبزیان و تضعیف تنوع زیستی تالاب انزلی را تشدید کرده است .

مدیرکل اداره حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان با دفاع از طرح اجرا‌شده بایوجمی برای احیای تالاب انزلی، گفت: طرح بایوجمی به‌صورت آزمایشی در ۴ نقطه از تالاب بین‌المللی انزلی اجرا شد و نتایج خوبی به همراه داشت. تا جایی که ۳۰ سانتی‌متر از عمق رسوبات تالاب را کاهش داد.

وی افزود: بخشی از مشکلات تالاب انزلی مربوط به رسوبات آلی ناشی از فاضلاب‌های انسانی، کشاورزی و معدنی است.

محمدپور تصریح کرد: تا به امروز برای برداشت رسوبات معدنی به ویژه آن دسته که برای کار عمرانی با ارزش است، پیشنهادات خوبی داده شده است، ولی برای جابه‌جایی بیش از 7هزار هکتار از رسوبات آلی که به عمق 8تا 12متر در تالاب انزلی وجود دارد هیچ پیشنهاد و راهکاری از سوی دانشگاه‌ها داده نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20تیر1398 ، کدخبر: 98042010541: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین