پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
پیشرفت دنیای فناوری و ربات‌ها در علم پزشکی به حدی جلو رفته است که حالا با چند حرکت ساده، اعمال جراحی انجام می‌شود.
شعار سال : ربات‌ها توانسته‌اند زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار دهند و به تمام بخش‌های زندگی وارد شوند؛ این ربات‌ها اکنون وارد حوزه‌های پزشکی شده‌اند و به عنوان دست راست پزشکان شناخته می‌شوند.

در اینجا به معرفی برخی از ربات‌های کارآمد که می‌توانند در جراحی‌های پزشکی وارد عمل شوند و کار جراحی را انجام دهند، می‌پردازیم.

**ربات داوینچی:

ربات داوینچی از جمله ربات‌هایی است که به عنوان یکی از ابزارهای مهم پزشکی شناخته می‌شود، این ربات می‌تواند عملیات جراحی را با انجام چند حرکت ساده و با دقت بالا انجام دهد.

این ربات برش‌های کوچک را با دقت بالا انجام می‌دهد و سبب کاهش خون ریزی و عفونت‌ها می‌شود.

خبرنگار: جعفری/

**ربات‌های فعال حسی:

طی سال‌های گذشته عمل‌های جراحی پروتز پیشرفت داشته‌اند و توانسته‌اند راهکار درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری‌ها باشند؛ به تازگی یکی از شرکت‌های سازنده ربات‌های هوشمند پزشکی موفق به طراحی و ساخت رباتی شده است که می‌تواند به صورت سه بعدی عملیات جراحی و قرار دادن پروتزها را در بدن انجام دهد.

این ربات توسط سیستم هوشمندی که دارد با عصب‌های بدن ارتباط برقرار می‌کند و به صورت کاملا هوشمند با پروتز سازگار می‌شود.

خبرنگار: جعفری/

**ربات آندوسکوپی:

در آندوسکوپی به کمک یک دوربین کوچک که روی یک سیم طولانی قرار گرفته است می‌توان از وضعیت معده و کلیه‌ها باخبر شد؛ یکی از شرکت‌های سازنده ربات وسیله جدیدی را برای آندوسکوپی طراحی کرده است که بسیار راحت‌تر و منعطف‌تر از سایر وسایل آندوسکوپی کار خود را انجام می‌دهد و نتیجه‌ای چندین برابر بهتر از ربات‌های آندوسکوپی دیگر دارد.

این ربات همانند یک قرص کوچک است که بیمار آن را می‌خورد و سپس با قرار گرفتن در داخل بدن فرد بیمار، سریعا تمام تصاویر را برای پردازنده اصلی خود ارسال می‌کند.

خبرنگار: جعفری/

**رباتی که به کمک بیماران قطع نخاعی می‌آید:

بیمارانی که دچار مشکلات نخاعی شده‌اند، می‌توانند برای درمان آسیب‌های نخاعی خود از ربات‌ها کمک بگیرند.

به تازگی رباتی طراحی شده است که می‌تواند عضلات ضعیف را به حرکت درآورد و از طریق سیستم‌های هوشمند موجود اسکلت بدن را تحت کنترل خود درآورد.

خبرنگار: جعفری/

**رباتی که به کمک سالمندان می‌آید:

برخی از ربات‌های هوشمند که در علم پزشکی کاربرد زیادی دارند، برای افراد مسن، ناتوان و سالمندان بسیار مناسب هستند؛ این ربات‌ها می‌توانند به راحتی از افراد سالمند و ناتوان مراقبت کنند و زمان خوردن قرص‌ها را به بیماران یادآوری کنند؛ همچنین این ربات‌ها توانایی دارند تا در شرایط حساس با اورژانس تماس بگیرند.

خبرنگار: جعفری/

**رباتی که جای پرستاران می‌نشیند:

به تازگی ربات‌های پرستار وارد بازار شده‌اند؛ این ربات‌ها می‌توانند بسیاری از فعالیت‌هایی که یک پرستار انجام می‌دهد، انجام دهند؛ این ربات‌های هوشمند فشارخون بیماران را اندازه گیری و زمان خوردن قرص‌ها را به بیماران یادآوری می‌کنند.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 22تیر1398 ، کدخبر: 6998279: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
این پیشرفت های پزشکی و تجهیزات در دوران تحریم قابل ملاحطه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین