پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
یک فعال دانش بنیان در حوزه اینترنت اشیا گفت: نبود زیرساخت‌های لازم و شبکه مخابراتی مناسب مانع رشد سریع اینترنت اشیا در کشور می‌شود.

شعار سال: علایی مدیر داخلی و مدیر رویداد‌های مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در خصوص اینترنت اشیا و کاربرد‌های آن در زندگی روزمره، اظهار کرد: اینترنت اشیا به خودی خود تکنولوژی خاصی ندارد، درواقع مفهومی است که با قرار دادن تکنولوژی‌ها در کنار یکدیگر یک معماری را تشکیل می‌دهد.

علایی ادامه داد: اگر بتوانیم از تمام سخت افزار‌هایی که در اطراف ما قرار دارند داده تهیه کنیم، در نهایت آن‌ها را آنالیز کرده و دستوراتی را بر روی آن‌ها اعمال کنیم به مفهوم اینترنت اشیا دست پیدا کرده‌ایم.

مدیر رویداد‌های مرکز تحقیقات اینترنت اشیا افزود: مفهوم خانه هوشمند را همه ما شنیده‌ایم، این خانه‌ها مجهز به اینترنت اشیا هستند. به طور مثال اینکه شما بتوانید از راه دور سیستم خنک کننده یا سیستم گرمایشی را راه‌اندازی کنید و در حوزه اینترنت اشیا گنجانده می‌شود. البته اینترنت اشیا جامعیت دارد، در حوزه سلامت، صنایع و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عنوان نمونه در حوزه سلامت امکان پایش علائم حیاتی افراد با اینترنت اشیا محقق می‌شود، در صنایع و کارخانجات نیز می‌تواند به کاهش انرژی کمک فراوانی کند و یا در کشاورزی و آبیاری مزارع به صورت هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات اینترنت اشیا از سال ۹۰ به طور غیر رسمی و از سال ۹۵ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و در حوزه آموزش، پژوهش، مشاوره و اجرا فعالیت می‌کند.

علایی افزود: با شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی زیادی همکاری داشتیم و تفاهم‌نامه و قرارداد‌های کاری مختلفی منعقد شده است، ولی در حال حاضر بیشتر در بخش آموزش فعالیت می‌کنیم، زیرا بر اساس نیاز کشور در نظر داریم تا در ابتدا این آموزش را نهادینه کنیم تا بتوانیم در بحث اجرا از آن استفاده نماییم.

مدیر رویداد‌های مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ادامه داد: در حال حاضر نیز با معاونت علمی یک تفاهم نامه امضا کرده‌ایم تا یک بوت‌کمپ آموزشی با نام اینترنت اشیا برگزار کنیم. در این بوت‌کمپ آموزش لایه به لایه اینترنت اشیا و کارگاه‌های جانبی کسب و کار برگزار می‌شود.

وی درخصوص چالش‌ها و مشکلات این حوزه گفت: با توجه به اینکه طی چند سال گذشته در کشور آشنایی چندانی با اینترنت اشیا وجود نداشت ترجیحا به سراغ آموزش رفتیم، اما بزرگترین چالشی که در پیاده سازی این تکنولوژی وجود دارد نبود بستر‌های مناسبی است که باید از طرف شبکه‌های مخابراتی ایجاد شود و هنوز این امر محقق نشده است.

مدیر رویداد‌های مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در پایان خاطرنشان کرد: بستر‌های اینترنتی و کند بودن سرعت اینترنت موجب شده تا نتوانیم روند پیاده سازی ایده‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهیم، در واقع بیشترین چالش ما نبود زیرساخت‌های لازم در این حوزه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 19 تیر 98، کد مطلب: 776679: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
زیرساختهای اینترنتی که خدا رو شکر نداریم و کسی هم به فکر این کمبود نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین