پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
آقای آشنا نبايد از اينكه بودجه سيما با زير پاگذاشتن قانون برنامه قطع شده خوشحال باشد و بگويد صدا و سيما كه بودجه ندارد! بلكه بايد متأسف باشد.
شعار سال : سریال «گاندو» پر مخاطب‌ترین سریال‌های سیما بر حسب نظر سنجی‌‌های اخیر است. این سریال یك قطعه تاریخی از خباثت آمریكایی‌ها در بعد جاسوسی و یك قطعه افتخارآمیز از تاریخ ضدجاسوسی سربازان گمنام امام زمان (عج) است. متأسفانه واكنش دولت و اصلاح‌طلبان در برابر این كار عظیم سیما كه برای روشنگری و تنویر افكار عمومی بوده شتاب‌زده، نامعقول و عجیب به نظر می‌رسد.

واكنش كاربران نسبت به اظهارات آشنا، مشاور محترم رئیس‌جمهور باید اصحاب دولت را به تأمل وا دارد. موضوع «گاندو» به مسئله و پروژه عظیم «نفوذ و استحاله» نظام برمی‌گردد. بالاخره حضرات باید تكلیف خود را با ملت روشن كنند كه با این پدیده موافق هستند یا مخالف. اگر مخالف هستند باید به تحسین صدا و سیما و این سریال به‌خاطر روشنگری‌‌های آن در مورد پدیده نفوذ بپردازند و اگر هم موافق هستند به این سؤال پاسخ دهند در كجا و در كدامین سوی هماوردی ملت ایران با دولت متجاوز آمریكا قرار دارند. مردم در زمان اوباما همواره این اعتراض را مطرح می‌كردند كه، «اوباما» با «ما» نیست و شما باور نمی‌كردید، حالا كه آنها برجام را پاره كرده‌اند حداقل باید به «باور» مردم احترام بگذارید و به آن برگردید.

تیكه‌پرانی آشنا در مورد سریال گاندو كه «صدا و سیما پول ندارد سریال بسازد ولی گویا جای دیگر هست كه برای تضعیف نهاد دولت هم پول دارد و هم مجوزها و مشوق‌‌های لازم دریافت كرده و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش كند» هم درست است هم نادرست. اینكه صدا وسیما پول ندارد سریال بسازد درست است چون دولت تا توانسته از بودجه صدا و سیما زده است! نادرست است. چون سریال گاندو نه تنها تضعیف نهاد دولت نیست بلكه تقویت آن است مگر اینكه آقای آشنا معتقد باشد دولت باید تحت نفوذ آمریكا باشد.

برگردیم به بخش اول سخنان آقای آشنا، اینكه می‌گوید؛ دولت پول ندارد سریال بسازد حرف درستی نیست. ۶ سال است صدا و سیما در اختیار شماست هر روز، هر دقیقه و هر ثانیه خواستید در آن ظاهر شدید و حرف خود را زدید. ۶ سال است هر روز یك سناریو و یك سریال برای گریز از پاسخگویی به مطالبات مردم و نیز وعده‌ای كه به مردم دادید می‌سازید. مردم هم می‌نشینند این سریال‌ها را می‌بینند؛ «اما دوصد گفته چو نیم كردار نیست» شما بودید گفتید؛ ما چیزی را امضاء نمی‌كنیم مگر آنكه در همان روز همه تحریم‌های بانكی‌ها، نفتی، … برداشته شود.دلسوزان و منتقدین خیرخواه شما گفتند این توافق هوشمندانه و ضابطه‌مند نیست. این توافق «متوازن»، «همزمان» و «پایاپای» نیست. نباید همه امتیازات را یك‌جا بدهید و منتظر اجرای تعهدات طرف بنشینید. اما آنقدر عجله داشتید ظرف كمتر از دو ماه همه تعهدات سنگین، خسارت‌آفرین، فراتر از استانداردهای آژانس و معاهده NPT را انجام دادید. نتیجه این شد كه حقوق ملت را ضایع كردید، عزت ملت را كه سینه به سینه آمریكا ایستاده بود با لبخند دیپلماسی و قدم زدن با وزیر خارجه روسیاه آمریكا در خیابان‌های وین زیر سوال بردید.

حال قصه پرغصه برجام تمام شده طرف آن را وقيحانه زير پا گذاشته و هر روز تحريم روي تحريم مي‌گذارد و با پررويي می‌گويد شما همچنان در برجام بمانيد اما ما در آن نخواهيم ماند، ما مي‌خواهيم جلوتر بياييم تا سرنگونی نظام و براندازی اشتهای سيری نا‌پذير خود را ادامه دهيم!

برگرديم به بحث اول كه آقاي آشنا مي‌گويد؛ دولت پول ندارد سريال بسازد با اطمينان هم مي‌گويد، «صداو سيما پول ندارد سريال بسازد» اين اطمينان از كجا نشأت مي‌گيرد اصلاً موضوع مقاله من نقد ديدگاه دولت در مورد بحث نفوذ نيست، نقد برجام هم نيست، موضوعي كه مي‌خواستم بپردازيم همين اطمينان آشنا از همين مقوله «صداو سيما پول ندارد سريال بسازد» بود.

۹ هزار كانال ماهواره تلويزيوني غرب در آسمان ايران هر روز مشغول بمباران سياسي، فرهنگي و اجتماعي است فقط ۳۰۰ كانال تلويزيوني در ايران وقيحانه‌ترين روابط جنسي را كه متكفل تجارت فيلم‌هاي پورنو است پخش رايگان مي‌كند. صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با تهاجم و شبيخون فرهنگي تنها ۵۰ شبكه بي‌رمق دارد كه اغلب اين شبكه‌ها تكراري و همپوشاني هم دارند. دولت براي اينكه يك فكري براي مظلوميت بودجه صدا و سيما بكند يك بودجه اضطراري به‌علاوه بر آنچه كه در بودجه سالانه صدا و سيما آمده براي آن در نظر گرفته است.

دولت در ماده ۳۷ قانون احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور مصوب ۱۰/۱۱/۹۵ يك فهرست بلند بالايي براي دفاع از انقلاب، نظام، اسلام و ترويج مباني امام و رهبري را براي مقابله با دشمنان و … تعريف كرده است و سازمان برنامه را مأمور كرده است ظرف ۶ ماه آيين نامه اجرايي آن را بنويسد و براي تصويب به هيئت دولت بياورد. در بند «چ»؛ ماده ۳۷ قانون احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور آمده است: «كليه دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند يك درصد اعتبارات هزينه‌اي خود را طي قرارداد مشخص با سازمان صداو سيما صرف توليد برنامه جهت فرهنگ‌سازي و آگاهي بخش و اطلاع‌رساني در مورد اهدافي كه در صدر ماده ۳۷ آمده بكند.»

از سال ۹۵ تاكنون كه اين مقاله را مي‌نويسم دولت هيچ اقدامی در اين‌باره نكرده است و تصويب‌نام‌های برای بند چ ماده ۳۷ قانون احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه نداشته است. اطمينان آقای آشنا از اين معنا كه صدا و سيما بودجه‌ای برای ساخت سريال ندارد از كجا ناشی مي‌شود؟

چون قرار بوده صدا و سيمای مظلوم جمهوری اسلامی برای دفاع از انقلاب و نظام و اسلام وفق بند چ ماده ۳۷ قانون احكام دائمی برنامه‌های توسعه كشور بودجه‌ای را دريافت كند. اما دولت بخشی از بودجه صدا و سيما را كه ناظر به بند چ ماده ۳۷ قانون احكام دائمی برنامه توسعه كشور بوده اختصاص نداده است. قرار بوده ۶ ماه براي اجرای ماده ۳۷ آيين‌نامه بنويسد و به تصويب هيئت‌وزيران برساند. اما دو سال و چند ماه گذشته، ننوشته است.

آقای آشنا نبايد از اينكه بودجه سيما با زير پاگذاشتن قانون برنامه قطع شده خوشحال باشد و بگويد صدا و سيما كه بودجه ندارد! بلكه بايد متأسف باشد. اين تأسف هم برمي‌گردد به بي‌مهري دولت به رسانه ملي! اين بي‌مهري نبايد آن‌قدر باشد كه حتي به مقوله امنيت ملي هم مرتبط گردد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 23تیر1398 ، کدخبر: 404281 : www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین