پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
ژنرال "جیمز تی.کانوی" که فرمانده ی تفنگداران آمریکایی در جنگ عراق بود،هشدار داده است، با تشدید تنش در خلیج فارس، که به دنبال بحران نفتکش ها ایجاد شده، ایران قادر است منافع غرب را هدف حملات خود قرار دهد.
شعار سال:یک ژنرال آمریکایی هشدار داده است، با تشدید تنش در خلیج فارس، که به دنبال بحران نفتکش ها ایجاد شده، ایران قادر است منافع غرب را هدف حملات خود قرار دهد.

 ژنرال "جیمز تی.کانوی" که فرمانده ی تفنگداران آمریکایی در جنگ عراق بود،  گفت تهران قادر است با به کارگیری گروه های نیابتی خود در منطقه این عملیات را اجرا کند.

به دنبال توقیف یک ابر نفتکش ایرانی به دست نیروهای انگلیسی در منطقه ی جبل الطارق در 4 ژولای، بحران در منطقه تشدید شده است. انگلیس مدعی است، نیروهای ایرانی چهارشنبه ی گذشته تلاش کردند کنترل یک تانکر انگلیسی را در خلیج فارس به دست گیرند، ادعایی که تهران آن را تکذیب می کند.

این ژنرال آمریکایی که با نشریه ی انگلیسی Daily Star Online  گفت و گو می کرد، افزود به رغم تشدید تنش در منطقه، احتمال بروز جنگ تمام عیار بین آمریکا و ایران، "چندان" نیست.

وی با اشاره به آنچه گروه های نیابتی ایران نامید، افزود این نگرانی وجود دارد که موج جدیدی از حملات این گروه ها آغاز شده و عرضه ی نفت در بازارهای جهانی مختل شود.

به گزارش این نشریه، ایران در دهه ی گذشته ، نفوذ خود را در از لبنان و سوریه تا عراق، یمن، باریکه ی غزه گسترش داده است. تشکیل متحدان قدرتمند در کشورهای بحران زده ی خاورمیانه، از جمله ی این موارد است.

این نشریه افزود حزب الله لبنان برجسته ترین عضو "محورمقاومت" است، این محور شامل گروه های مسلحی هستند که دهها هزار از نیروهای شیعه در آنها عضویت دارند.

این ژنرال آمریکایی مدعی شد، در صورت وقوع جنگ تمام عیار بین آمریکا و ایران، تهران شکست خواهد خورد.

نیروهای انگلیسی، هفته ی گذشته یک فروند ابر نفتکش ایران را به بهانه ی نقض تحریم های نفتی اتحادیه ی اروپا علیه سوریه، در جبل الطارق توقیف کردند. جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا که نفتکش مزبور عازم سوریه بوده، از انگلیس خواسته است نفتکش را سریعا آزاد کند. تهران همچنین نسبت به عواقب چنین اقدامی، به لندن هشدار داده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ی ایران گفته است:" این بازی خطرناکی است، ما به آنها (انگلیس) توصیه می کنیم تحت تاثیر آمریکا، درگیر این بازی نشوند. ما از آنها می خواهیم سریعا این نفتکش را آزاد کنند، که این مساله به نفع تمام کشورهاست."

این نشریه انگلیسی از جنبش حزب الله لبنان به عنوان یکی از موثرترین گروه های مسلحی یاد کرده است که در نزدیک اسرائیل اعمال نفوذ می کند.

" جفری فلتمن" دستیار سابق وزیر خارجه ی آمریکا در مقاله ای در اندیشکده ی بروکینگز، حزب الله لبنان را "موفق ترین مورد صدور" انقلاب اسلامی ایران و "ابزار چند گانه ی" تهران خوانده بود.

جنبش حزب الله لبنان به دنبال هجوم اسرائیل به لبنان و اشغال جنوب این کشور در سال 1982، تشکیل شد. صهیونیست ها بعد از حدود 18 ماه مبارزات چریکی حزب الله، مجبور شدند در سال 2000 از لبنان بگریزند.

گفته می شود این جنبش علاوه بر هزاران مبارز کاملا آموزش دیده، دهها هزار موشک در اختیار دارد که با آنها قادر است قلب اسرائیل را هدف قرار دهد .

در گزارش این نشریه ی انگلیسی از مبارزان حوثی انصارالله در یمن، نیروهای مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی  - که نقشی اساسی در شکست گروه تروریستی داعش ایفا کردند - و جنبش های ضد صهیونیستی در غزه نظیر حماس و جهاد اسلامی فلسطین، به عنوان گروه های نیابتی ایران یاد شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:23تیر1398،کدخبر:3980422108،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
1
قدرت نظامی به تنهایی کافی نیست به بیشتر از اینها نیاز داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین