پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
به نقل از رویترز، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس و «فابیان پیکاردو»، مقام ارشد دولت محلی جبل‌الطارق در ارتباط با آزادی نفتکش ایرانی به صورت تلفنی گفتگو کردند.در این مذاکره دو طرف در ارتباط با لزوم کاهش تنش ها برسر نفتکش توقیف شده گریس ۱ توافق کردند، هرچند مقام انگلیسی بر در نظر گرفتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه در جریان بررسی وضعیت نفتکش ایرانی تاکید کرد.
شعار سال:مقام محلی جبل الطارق در جریان رایزنی با مقامات انگلیسی، برای آزادسازی نفتکش ایرانی اعلام آمادگی کرد.

جبل الطارق آماده آزادسازی نفتکش ایرانی است
 به نقل از رویترز، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس و «فابیان پیکاردو»، مقام ارشد دولت محلی جبل‌الطارق در ارتباط با آزادی نفتکش ایرانی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
گفته شده در این مذاکره دو طرف در ارتباط با لزوم کاهش تنش ها برسر نفتکش توقیف شده گریس ۱ توافق کردند، هرچند مقام انگلیسی بر در نظر گرفتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه در جریان بررسی وضعیت نفتکش ایرانی تاکید کرد.
 
وزارت امور خارجه انگلیس در این ارتباط اعلام کرده که در جریان گفتگوی مقامات لندن و جبل الطارق، پیکاردو آمادگی خود را برای آزادسازی نفتکش ایرانی به شرط عدم حرکت به مقصد سوریه اعلام کرده است.
 
آمادگی جبل الطارق برای آزادی نفتکش ایرانی پس از آن اعلام شده است که «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی توئیتری از رایزنی تلفنی خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد و گفت اگر انگلیس ضمانت‌هایی بدست آورد که نفتکش به سوریه نخواهد رفت، آزادی آن را نیز تسهیل خواهد کرد.
 
نفتکش ۳۳۰ متری گریس یک متعلق به ایران و قادر است دو میلیون بشکه نفت راحمل کند.
 
این نفتکش روز پنجشنبه هفته گذشته توسط پلیس و افسران گمرک جبل الطارق و تحت نظارت نیروی دریایی انگلیس توقیف شد.
 
پیش از این حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره پیامدهای توقیف این نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق هشدار داده و گفته بود: من به انگلیس هشدار می دهم که شما روندی غیر ایمن را آغاز کرده اید و بعدها شاهد پیامدهای این کار خواهید بود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:23تیر1398،کدخبر:1503400،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
نفتکش و مارو تو اب های خودمون گرفتن چی میشه گفت واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین