پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
چارچوب اصلاح ساختار بودجه 2 سالانه مشتمل بر 4 محور و 9 بسته اجرایی به تایید سران قوا رسیده و جزئیات آن مشخص شده است.به عقیده صاحب نظران اقتصادی این اصلاحات مباحثی از جمله کاهش وابستگی به نفت در بودجه، کاهش سهم صندوق توسعه ملی در بودجه، اصلاح بودجه شرکت‌ها و تغییر و تحول در ساختار اقتصاد کلان کشور است.
شعار سال: چارچوب اصلاح ساختار بودجه 2 سالانه مشتمل بر 4 محور و 9 بسته اجرایی به تایید سران قوا رسیده و جزئیات آن مشخص شده است.
محور و برنامه‌های اصلاح ساختار بودجه را بشناسید+جدول
 سال گذشته هنگام ارائه لایحه بودجه سال 98 کل کشور براساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مقرر شد  نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی و کاهش کسری بودجه با افق دو سالانه (98-99) مد نظر قرار گیرد. که به عقیده صاحب نظران اقتصادی این اصلاحات مباحثی از جمله کاهش وابستگی به نفت در بودجه، کاهش سهم صندوق توسعه ملی در بودجه، اصلاح بودجه شرکت‌ها و تغییر و تحول در ساختار اقتصاد کلان کشور است.

بر همین اساس مصوب شد حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری چارچوب اصلاحات ساختار بودجه تهیه و در دستور کار قرار گیرد. روز گذشته چارچوب کلی اصلاح ساختار بودجه در چهار محور و 9 بسته اجرایی توسط شورای هماهنگی سران قوا به تایید رسید.

همچنین نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که امروز برای تشریح چارچوب کلی اصلاح ساختار بودجه به مجلس رفته است، گفته بود: مقرر شد که کارگروه‌های ویژه‌ای جزئیات آن را بررسی کنند.

براساس مفاد این چارچوب کارشناسان اقتصادی معتقدند این کار در صورت اجرای کامل جراحی بزرگی برای اقتصاد کشور است که می‌تواند علاوه بر تامین منابع پایدار برای کشور، نقشی ثبات‌زا در اقتصاد کلان و فعال برای تولید و اشتغال ایفا کند و در عین حال معیشت عمومی و عدالت را بهبود ببخشد. همچنین کاهش تکانه‌های ناشی از نوسان ارزهای نفتی در بودجه از دیگر رویکردهای این جراحی محسوب می شود.
محور و برنامه‌های اصلاح ساختار بودجه را بشناسید+جدول
چهار محور اصلاحات بودجه‌ای شامل:

1- تقویت نهادی بودجه 2- هزینه کرد کارا 3- درآمدزایی پایدار 4- ثبات سازی اقتصاد کلان و توسعه پایدار

طبق این سند بسته‌های اجرایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت مطرح شده است.

در همین باره عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز درباره زمان بندی اصلاح ساختار بودجه گفته است: ایجاد اجماع درباره  چارچوب کلان اصلاحات میان سران نظام در خردادماه 98 انجام شد و تصویب و آغاز برنامه های کوتاه مدت متناسب با زمان بندی ارائه شده با نقشه راه در تیر ماه سال 98 و تهیه برنامه عملیاتی برنامه های میان مدت در شهریور 98 انجام می شود و آغاز اجرای برنامه های میان مدت فروردین 99 انجام می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:23تیر1398،کدخبر:13980423000431،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
به نظرم با تغییر ساختار بودجه چیزی تغییر نمیکنه سازمان هایی که بودجه یا مفت میگیرن باید بودجه شون قطع شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین