پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
نامه‌ای به امضای کُردهای تحت حمایت آمریکا لو رفته است که نشان می‌دهد آنها به یک تاجر صهیونیست اختیار تام داده‌اند نفت سوریه را استخراج و غارت کند.

شعار سال: شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، در حال نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی هستند.

مسئله‌ای که باعث افزایش تلاش کُردها برای نزدیک شدن به صهیونیست‌ها شده، اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نظامیان تروریست این کشور از سوریه است؛ لذا این شبه‌نظامیان، از بیم اینکه در اجرای طرح خود مبنی بر «تشکیل یک کشور مستقل» در سوریه ناکام خواهند ماند، تصمیم گرفتند که به رژیم صهیونیستی نزدیک شوند.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به آزادی عمل خبرنگاران صهیونیست در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه و سفر افسران اسرائیلی به این منطقه، تأکید کرد که به نامه‌ای با امضای «الهام احمد» رئیس هیئت اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» (شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک) دست یافته است.

در این نامه، احمد به یک تاجر صهیونیستی به نام «موتی کاهانا» اختیار تام داده است که می‌تواند نفت استخراج شده از مناطق تحت تسلط کُردها واقع در شرق سوریه را بفروشد.


این نامه رسمی که توسط شورای دموکراتیک ارسال شده، بدین معناست که نهاد مذکور، پذیرفته است که شرکت کاهان، نمایندگی همه اقدامات مربوط به فروش نفت شرق سوریه را بر عهده داشته باشد.

در این نامه آمده است که «ما برآورد می‌کنیم که تولید نفت، روزانه حدود 400 هزار بشکه باشد، ولی امروز، میانگین 25 هزار بشکه است» و به کاهان حق اکتشاف و توسعه استخراج نفت داده شده و قیمت این نفت نیز از 22 تا 35 دلار، تعیین قیمت شده است.

الاخبار در ادامه گزارش خود نوشت، اگر این نامه، واقعیت داشته باشد، حامل پیام‌های زیر است:

1-اعطای اختیار به کاهان بدین معناست که شورای دموکراتیک عملا به عنوان یک طرف مستقل از دولت سوریه عمل می‌کند و به دشمنان سوریه، حق تصرف در نفت این کشور را تحت پوشش آمریکا داده است؛ این در حالی است که نیروهای دموکراتیک بر 80 درصد از میادین نفت سوریه تسلط دارند.

2- از بین بردن منابع متعلق به ملت سوریه است.

3- این اقدام به معنای مشارکت در طرح ائتلاف آمریکا و اسرائیل است. این رفتار کُردها، به منزله حفظ نکردن خط ارتباطی برای بازگشت به سمت ملت و دولت سوریه است.

بنا بر این گزارش، خلاصه این نامه بدین معناست که محور آمریکایی-اسرائیلی حاضر در میان شبه‌نظامیان کُرد، همچنان علیه حکومت دست به اقداماتی می‌زنند تا مانع از آن شوند که دولت سوریه بتواند به صورت کامل بر اراضی خود مسلط شود.

در واقع افرادی که در این محور حرکت می‌کنند، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا طرح جدایی‌طلبانه خود را اجرایی کنند و فقط رژیم صهیونیستی است که از این اقدامات بهره‌ می‌برد؛ اقداماتی که در راستای اجرای طرح تجزیه سوریه است.

الاخبار در پایان گزارش داد که سعی کرده با مسئولان شورای دموکراتیک تماس گرفته و درباره صحت این نامه، اطمینان یابد، ولی آنان پاسخی ندادند. این در حالی است که برخی از منابع وابسته به این شورا، تأکید کردند که چنین توافقی بین شورای دموکراتیک و کاهانا حاصل شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 24 تیر 98، کد مطلب: 13980424000088: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین