پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۰۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
داود دهخدا رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی‌کپی با بیان این‌که مواد اولیه مصرفی این صنف رشد قیمت شش تا هفت برابری داشته است، گفت: دستگاه‌های مورد استفاده در این صنف بشدت قدیمی شده و نیاز به واردات در این زمینه احساس می‌شود، اما ارزی برای آن در نظر گرفته نشده است. داود دهخدا رئیس اتحادیه […]
شعار سال:  رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی‌کپی با بیان این‌که مواد اولیه مصرفی این صنف رشد قیمت شش تا هفت برابری داشته است، گفت: دستگاه‌های مورد استفاده در این صنف بشدت قدیمی شده و نیاز به واردات در این زمینه احساس می‌شود، اما ارزی برای آن در نظر گرفته نشده است.
عمر مفید دستگاه‌های کپی سر آمده است/ به واردات نیاز داریم
داود دهخدا رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی‌کپی اظهار کرد: در سال‌های اخیر به واسطه رشد قیمت ارز و اعمال تحریم‌های اقتصادی، واردات دستگاه‌های کپی و اوزالید به کشور به شدت سخت شده و عموم دستگاه‌های مصرفی، دستگاه‌های کارکرده و دست دوم است که در این رابطه نامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی شده است، زیرا خرید و واردات کالاهای دسته دوم به کشور هزینه قابل توجه و ارزبری بسیاری دارد.

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان فتوکپی، اوزالید و پلی‌کپی بیان کرد: دستگاه جدیدی در این صنف به کشور وارد نشده و این در حالی است که ارز دولتی یا نیمایی به آن تعلق نمی‌گیرد که در کنار آن تأمین و خرید مواد مصرفی همچون پونر و کاغذ در کشور به شدت سخت شده است و در مجموع قیمت این مواد در یک سال گذشته رشد شش تا هفت برابری را تجربه کرده است.

وی یادآور شد: برای رفع نیاز بازار در زمینه دستگاه‌های مصرفی، مواد اولیه و کاغذ نیاز به واردات احساس می‌شود، زیرا استفاده از دستگاه‌های کارکرده هزینه‌های جاری واحدهای صنفی را بیش از گذشته افزایش داده است و در مجموع هزینه تعمیر و نگهداری و استفاده از دستگاه‌های قدیمی در بلندمدت بیش از هزینه خرید دستگاه‌های جدید و بروز است.

دهخدا در پاسخ به این سوال که آیا این صنف با مشکل تداخل صنفی روبه‌رو است، اظهار کرد: در اکثر واحدهای صنفی یک دستگاه فتوکپی وجود دارد که این موضوع تداخل صنفی محسوب می‌شود، اما بزرگترین مشکل این صنف وجود دستگاه‌های کپی و ارائه خدمات این چنینی از سوی دستگاه‌های مختلف در سازمان‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر سازمان‌های دولتی که با ارباب رجوع بسیاری سروکار دارند محلی را برای ارائه خدمات کپی در نظر گرفته‌اند و با اجاره دادن این مکان‌ها به افراد مختلف، درآمدزایی می‌کنند که با قوانین نظام صنفی در تداخل است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف ایران،تاریخ انتشار:17تیر1398،کدخبر:18899،www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
تحریم ها باعث شده تا یک دستگاه معمولی هم نداشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین