پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از پسماند باتری‌های مستعمل لیتیومی، قلمی، تلفن همراه، لب‌تاب، اسباب بازی‌های شارژ شونده و…به‌عنوان خطری برای آلودگی آب و خاک به فلزات سنگین نام برد.
شعار سال : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از پسماند باتری‌های مستعمل لیتیومی، قلمی، تلفن همراه، لب‌تاب، اسباب بازی‌های شارژ شونده و…به‌عنوان خطری برای آلودگی آب و خاک به فلزات سنگین نام برد.

 حمیدرضا پیوندی در جلسه مدیریت پسماند سمنان از اجرای طرح جمع‌آوری باتری‌های لیتیومی برای اولین‌بار در سطح شهر سمنان خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور اجرایی شدن طرح جمع‌آوری باطری‌های لیتیومی، قلمی، تلفن همراه، لب تاب، اسباب بازی‌های شارژ شونده و …که با مشارکت توسعه منابع انرژی از تیرماه امسال آغاز ۱۱ غرفه بازیافت از سوی سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر سمنان راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح که برای اولین بار در سمنان در حال اجرا است می‌تواند با مشارکت شهروندان درجداسازی و تحویل این پسماندهای خطرناک نقش مهمی در سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

این مدیر شهری از آمادگی این سازمان برای دریافت باتری‌ها خبر داد و با اشاره به مضرات باتری‌های مصرف شده خانگی و اثرات سو آن بر سلامت شهر و شهروندان گفت: با توجه به اینکه عمر هر باتری دیر یا زود تمام و به زباله تبدیل می‌شود، مصرف روزافزون باتری‌ها خطر بالقوه‌ای برای سلامت انسان‌ها و سایر موجودات زنده محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: در صورتی که باتری‌های کهنه به صورت مناسبی دفع نشده و یا با زباله‌های دیگر مخلوط شوند، فلزات سنگینی که در آن‌ها به کار رفته به تدریج در محیط زیست پخش و رسوب می‌شود و جمع‌آوری آنها دیگر ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سوزاندن باتری‌ها راه حل مناسبی نیست، اضافه کرد: از آنجا که ممکن است منجر به انتشار برخی از این فلزات در هوا شود. بهترین راه مدیریت زباله‌های باتری، بازیافت صنعتی آن‌هاست به این معنا که در محیط‌هایی کنترل شده مواد اولیه آن‌ها استخراج شود تا بتواند برای سایر مصارف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیوندی با اشاره به دیگر مضرات باتری‌های فرسوده و عدم مدیریت صحیح زباله‌های خطرناک خاطرنشان کرد: زمانی که باتری‌های قابل شارژ را بدون در نظر گرفتن نکات بازیافت، بر روی زمین‌های کشاورزی و غیر کشاورزی می‌اندازیم، فلزات سنگین در آن، در هوای اطراف آن، پخش شده و خاک و آب را نیز آلوده و در نهایت، وارد بدن انسان و حیوانات می‌شود.

وی با بیان اینکه باتری‌ها حاوی فلزات سنگین مانند جیوه، سرب، کادمیوم، روی و نیکل هستند، گفت: حدود ۹۰ درصد جیوه موجود در زباله‌های خشک شهری مربوط به باتری‌های قلمی است. این میزان برای کادمیوم حدود ۵۰ درصد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بر لزوم مدیریت علمی این پسماندها تاکید و تصریح کرد: با مدیریت صحیح این‌گونه پسماندها ضمن پیشگیری از خطرات زیست محیطی و به مخاطره افتادن سلامت عمومی شهروندان می‌توان برای کاهش خطرات باتری از آن‌ها به صورت مناسب‌تری استفاده کرد تا طول عمرشان بیشتر شود. همچنین می‌توان از باتری‌هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند استفاده و باتری‌های خراب یا کهنه را به صورت جداگانه به غرفه‌های بازیافت تحویل داد تا بازیافت آن‌ها امکان‌پذیر شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:25تیر1398،کدخبر:98042513133،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
وای که این زباله ها معضل جهانی شده از یه طرف از طرف دیگه این استان های شمالی واقعا درگیرشن چون مسافر زیاد دارن خدارشکر مردمم رعایت نمیکنن دیگه واقعا وضعیت بدی داره اتفاق میفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین