پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
وقوع سیل اخیر مشکلات بسیاری را برای تعدادی از هموطنانمان در برخی از استان‌های کشور به همراه آورد و احساسات مردم نوعدوست داخل و خارج از کشور را برانگیخت.
شعار سال :  ابتدای سال ۹۸ بود که تقریبا تمام کشورمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر سیل قرار گرفت و ۲۲ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند و تعداد زیادی از هموطنان آسیب دیدند.
نیرو‌های جمعیت هلال احمر از همان روز‌های اول وقوع سیل، برای امدادرسانی به سیل زدگان به استان‌های متاثر رفتند و برحسب اعتماد موجود تا امروز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و ۱۵۲ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.
در روزهای اخیر ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برای عرضه میان آسیب دیدگان مناطق سیل زده تهیه شد و در حال توزیع است و هنوز برای ۱۵۰ میلیارد تومان از کمک‌های نقدی باقی مانده برای حمایت از سیل زدگان اولویت بندی و تدبیری اندیشیده نشده است.
محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمربا اشاره به جمع آوری ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: طبق گزارش‌های قبلی که ارائه شد، ۵۰ میلیارد تومان از این هزینه‌ها صرف خرید لوازم خانگی مورد نیاز آسیب دیدگان مناطق سیل زده شد که در حال توزیع است.
وی افزود: موضوع جمع آوری کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان مناطق سیل زده کشور از دوم فروردین ماه امسال مطرح شد که جمعیت هلال احمر به عنوان یک امانتدار این کمک‌ها را جمع آوری کرد تا به دست مردم نیازمند برساند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از کمک‌های نقدی جمع آوری شده باقی مانده است، گفت: کمک‌های نقدی جمع آوری شده صرفا برای جبران خسارت افراد سیل زده هزینه می‌شود.
نصیری تصریح کرد:همان طور که قبلا هم اعلام کردیم، این کمک‌ها در دست هلال احمر امانت است و در هیچ فرآیند دیگری مصرف نمی‌شود، بنابراین تنها با هدف کمک به سیل زدگان جمع آوری شده است.
وی افزود: ستاد مدیریت بحران در مرحله اول نیاز سیل زدگان را تهیه لوازم خانگی اعلام کرد که ما نسبت به تهیه ۱۰ هزار بسته آن اقدام کردیم و  نهاد‌های دیگر هم در این راه کمک رسان بودند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تلاش کردیم تا توزیع این بسته‌ها عادلانه باشد، گفت: تا زمانی که نیاز آخرین نفری که لوازم منزلش در حادثه سیل اخیر آسیب دیده است را برطرف نکنیم، این راه را ادامه خواهیم داد.
نصیری با اشاره به اینکه باید بر اساس اولویت عمل کنیم، تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ رئیس جمهور، وزیر کشور مسئول ستاد باسازی مناطق آسیب دیده از سیل شد.
 هنگام وقوع حادثه سیل تعدادی از صلیب سرخ‌های کشورهای خارجی و هموطنانمان در خارج از کشور کمک‌های نقدی بسیاری را برای امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه جمع آوری کردند، اما به دلیل تحریم‌ها، تاکنون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق به دریافت ریالی از این کمک‌های نقدی نشده است.
پس از اعلام این محدودیت‌ها برای دریافت کمک‌های نقدی، صلیب سرخ کشورهایی چون کویت، آلمان و غیره کمک‌های غیرنقدی خود را برای همدلی با مردم ایران ارسال کردند.
درباره همین موضوع علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در تاریخ ۲۲ تیرماه گفت: متأسفانه تاکنون هیچ رقمی از این کمک‌ها وارد کشور نشده است و پیگیری‌های ما در این خصوص ادامه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رقم این کمک‌ها حدود سه میلیون یورو است، تصریح کرد: این کمک‌ها نزد فدراسیون جهانی صلیب سرخ محفوظ است و ما در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا سوئیفت باز شود و بتوانیم این مبالغ را به داخل کشور انتقال دهیم و برای سیل زدگان هزینه کنیم.
پیوندی با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌هایی انجام شده است و حتی چندین سفر و ملاقات نیز در این زمینه داشتیم، گفت: متأسفانه این مسیر به دلیل فشار زیاد آمریکا بسته است. ما امیدواریم که هر چه زودتر شرایطی فراهم شود تا امکان دریافت این کمک‌ها به وجود آید.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که کمک‌های بشردوستانه از سوی دولت ایالت متحده توقیف شود. باید ساز و کاری وجود داشته باشد تا کمک‌های بشر دوستانه به دست افرادی برسد که به آن نیاز دارند.
پیوندی با بیان اینکه امکان توقیف این کمک‌های مردمی از سوی آمریکا وجود ندارد، افزود: احتمال توقیف این مبالغ وجود ندارد و نزد فدراسیون جهانی صلیب سرخ محفوظ است.
وجود کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد برای همدلی با سیل زدگان در داخل و خارج از کشور می‌تواند مرهم خوبی  برای کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حادثه‌ای همچون سیل باشد. امید است مسئولان با  برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم برای انتقال کمک‌های نقدی خارج از کشور تصمیماتی را اتخاذ کنند تا از رنج و درد سیل زدگان بکاهند.

شعار سال ، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار: 26 تیرماه 1398، کدخبر:www.yjc.ir7002041
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
به بهانه کمک به سیل زدگان معلوم نیست این کمکها به جیب چه کسانی میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین