پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
امروز چهارشنبه شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی بودیم. انتخاباتی که بدلیل عدم کسب حداقل 22 رای توسط نامزدهای ریاست فدراسیون ، به دور دوم کشید(شرکت کنندگان 43 نفر از 47 نفر صاحب رای) . در دور دوم، رقابت بین دبیر و نصیرزاده برقرار بود و دبیر با 31 رای از نصیرزاده پیشی گرفت و رئیس فدراسیون کشتی کشور شد. گزارش زیر با نگاهی تحلیلی ، قصد تحلیل نتایج دور دوم انتخابات و جهت گیری های احتمالی این فدراسیون ورزشی را دارد .
شعار شعار سال : امروز چهارشنبه شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی بودیم. انتخاباتی که بدلیل عدم کسب حداقل 22 رای توسط نامزدهای ریاست فدراسیون ، به دور دوم کشید(شرکت کنندگان 43 نفر از 47 نفر صاحب رای). در دور دوم، رقابت بین دبیر و نصیرزاده برقرار بود و دبیر با 31 رای از نصیرزاده پیشی گرفت و رئیس فدراسیون کشتی کشور شد. گزارش زیر با نگاهی تعمقی، قصد تحلیل نتایج دور دوم انتخابات و جهت گیری های احتمالی این فدراسیون ورزشی را دارد .
همانگونه که در گزارش تحلیلی قبل پیش بینی شده بود ( اینجا) ،در انتخابات اخیر با نوعی قطب بندی دوگانه مواجه بودیم. انتخاباتی که نتایج آن به دور دوم و با بازی گری، گروه مخالف یا متفاوت با گروه خادم ، ختم شد.

***تحلیل نتایج دور اول:
- دو نفر استعفا دادند(امیری و جیره سرایی): جیره سرایی در نوعی بازی غیر حرفه ای، 5 دقیقه از وقت خود را به امیری و مابقی را به دبیر داد. دو سناریو را می توان از این رویداد تحلیل نمود. اول اینکه ، جیره سرایی اقدام به معامله پنهان رفاقتی یا غیر رفاقتی با سایر نامزدها نموده و دوم اینکه، جیره سرایی از قبل با دبیر در این خصوص هماهنگ بوده و صرفا برای رد گم نمودن، 5 دقیقه از وقت خود را به امیری داده است.
- ورزش کشور به افراد نظامی، اقبال چندانی نشان نمی دهد(مجمع با وجود شایستگی های سرتیپ سید اصغر آزوره، صرفا دو رای به ایشان داد).
- گروه دارای تفکر متفاوت با گروه خادم رای آوردند، اما همگرایی و اتحاد لازم بین آنها نبود ( نصیرزاده 12 رای، دبیر 18 رای و در مقابل، حمید بنی تمیم 11 رای): هرچند گروه مخالف خادم ،رای برتر را کسب نمودند و وارد دور دوم شدند(دبیر و نصیرزاده)، اما هماهنگی لازم بین آنها وجود نداشت. لذا کسب رای برتر یا با ائتلاف آنها با همدیگر امکان پذیر بود یا با گرایش یکی از رقبا به سمت گروه خادم می توانست محقق شود.




*** تحلیل نتایج دور دوم :

- ثابت ماندن رای دور دوم نصیرزاده(12 رای) و افزایش 13 تائی رای دبیر، گویای این واقعیت می تواند باشد که آرای بنی تمیم(گروه خادم) به سمت دبیر رفته است. دو رای آقای آزوره نیز به سمت دبیر،گرایش پیدا کرده است.
- دبیر در ابتدای صحبت هایش در مجمع ، به انتقاد از تایید نشدن امیررضا خادم و عباس جدیدی پرداخت و بیان داشت که مشکلی با رسول و امیر خادم ندارد و اگر همین حالا از در وارد شوند، به احترام آنها از روی صندلی بلند می شود.این پیام ،می تواند در قالب کدهمگرایی تفسیر شود.



- دبیر در بخش پایانی صحبت های خود گفت ، قبلا دو بار قرار بود به فدراسیون کشتی بیایم. یک بار سال 85 که به خاطر معامله سیاسی نیامدم و یک بار هم قبل از المپیک ریو به من گفتند سرپرست فدراسیون باش که قبول نکردم. امیدوارم این سومین بار همه چیز برای ما خیر باشد. این پیام می تواند بعنوان کد ترغیبی برای اعضای مجمع برای رای دادن به دبیر(در مقابل نصیرزاده)، معنا شود.
- رای 12 تایی نصیرزاده در دو دور این انتخابات، نشان دهنده وجود پایگاهی نسبتا مطمئن برای وی در حوزه ورزش کشتی کشور است.
- با توجه به نتایج بدست آمده و رفتار آتی دبیر در برابر نصیرزاده و گروه خادم ،می توان انتظار سناریوهای زیر را داشت:
الف) خودرایی دبیر و کنار نهادن گروه خادم و نصیرزاده: در این حالت می توانیم شاهد بوجود آمده جریان مثلثی تخریب دبیر باشیم. در صورت همگرایی گروه های مخالف، امکان توسعه فعالیت و دستیابی به عملکرد مطلوب در فدراسیون کشتی در دوره مدیریت دبیر تصور نمی گردد.
ب)همگرایی دبیر با گروه خادم : در این حالت احتمال تقویت همگرایی با نصیرزاده نیز قابل تصور است.
ج)همگرایی دبیر با نصیرزاده : در این حالت احتمالا، شاهد بوجود آمدن جریان فرسایشی در فدراسیون کشتی خواهیم بود(جریانی با اثرگذاری تخریبی تدریجی ولی عمیق).

توصیه می شود، دبیر هم راستا با صحبت ها و ادعاهای خود در مجمع، همگرایی خود با دو گروه خادم و نصیرزاده را حفظ نموده و همچنین مشارکت حداکثری سایر ذی نفعان و ذی مدخلان را در این خصوص طلب نموده و جلب نماید.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین