پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۲۱۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
شکل و روند اقتصاد جهانی در حال تغییر است و این تغییرات می‌تواند برخی از امکانات و پتانسیل‌ها را برای ما ایجاد کند. مانند قرار دادن ایران در هاب منطقه و افزایش ارزش نفت و گاز ایران. این دو مزیتی است که به گفته این اقتصاددان چین و آمریکا خواستار آن هستند. اما هر دو در تلاشند که دیگری به آن دسترسی پیدا نکند. آمریکا سال‌هاست در خاورمیانه هزینه پرداخت کرده تا آن را به زیر سلطه درآورد. زیرا اگر آمریکا بر منطقه مسلط شود، دسترسی چین به انرژی در این منطقه مشروط به توافقاتی می‌شود که با آمریکا خواهد داشت. در این میان چین در تلاش است جای پای خود را در منطقه، با ورود به حوزه نفت و ساخت بندر گوادر در پاکستان محکم کند.

شعارسال: شکل و روند اقتصاد جهانی در حال تغییر است و این تغییرات می‌تواند برخی از امکانات و پتانسیل‌ها را برای ما ایجاد کند. مانند قرار دادن ایران در هاب منطقه و افزایش ارزش نفت و گاز ایران. این دو مزیتی است که به گفته این اقتصاددان چین و آمریکا خواستار آن هستند. اما هر دو در تلاشند که دیگری به آن دسترسی پیدا نکند. آمریکا سال‌هاست در خاورمیانه هزینه پرداخت کرده تا آن را به زیر سلطه درآورد. زیرا اگر آمریکا بر منطقه مسلط شود، دسترسی چین به انرژی در این منطقه مشروط به توافقاتی می‌شود که با آمریکا خواهد داشت. در این میان چین در تلاش است جای پای خود را در منطقه، با ورود به حوزه نفت و ساخت بندر گوادر در پاکستان محکم کند.

بهکیش می‌گوید آمریکا برای تسلط بر ایران و منطقه، بازی هسته‌ای را راه انداخته و ایران را در صندلی محکوم نشانده است. او می‌گوید ما در تله افتاده‌ایم و دلیل آن هم این است که به سیاست و اقتصاد نگاه استراتژیک نداریم. استراتژیست‌های آمریکا و چین می‌دانند این یک بازی و تله است. اما گویا ایران از این تله خبر ندارد.

می‌گویند ایران با این روند «ممکن است» تا 20 سال دیگر به بمب اتم برسد. یک امکان 20ساله این همه جنجال دارد؟ پس این یک تله است. مردم از بمب اتم می‌ترسند و آنها مردم را سر ماجرای ایران حساس کرده‌اند. ما هم به راحتی در این تله افتادیم. نمی‌دانم آمریکایی‌ها هم می‌دانند که دارند بر سر چه می‌جنگند یا نه. اما حتماً استراتژیست‌های آمریکا بهتر از ما این مساله را می‌دانند. منتها مسیری را انتخاب کرده‌اند که هم ما در صندلی محکوم بنشینیم و مدام از خودمان دفاع کنیم. هم اینکه سلطه خود در منطقه را افزایش دهند.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فولاد ایران ،تاریخ انتشار: 25 تیر1398،کدخبر:www.ifnaa.ir ،  50621

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین