پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد:‌ پیرو بازبینی دستورالعمل حقوق و مزایای مسئولین امور مالی دهیاری‌ها، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌‌ها بازنگری و از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.سعیدرضا جندقیان بیدگلی ضمن اعلام این خبر عنوان نمود: در راستای ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها، این دستورالعمل در 16 ماده و سه تبصره به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

شعار سال: سعیدرضا جندقیان بیدگلی ضمن اعلام این خبر عنوان نمود: در راستای ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها، این دستورالعمل در 16 ماده و سه تبصره به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی ضمن اشاره به دستورالعمل ابلاغی پیشین در سال 1396، مصوبات جدید شورای‌عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، کمک هزینه عائله‌مندی، حق مسکن و ... ملاک عمل برای پرداخت دانست.

وی اضافه کرد: در سال جاری به‌منظور ارج نهادن به سوابق تجربی این عزیزان، مسئولین امور فنی که بیش از دو سال از سابقه فعالیت آن‌ها در سمت مذکور می‌گذرد، علاوه بر یک پایه (سنوات)، به ازای هر سال سابقه خدمت در این سمت، از «افزایش سنواتی» معادل دو درصد (2%) حقوق مبنای سال جاری، برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به پرداخت «فوق‌العاده شغل» و «فوق‌العاده کارآیی»، تأکید نمود: فوق‌العاده شغل، با لحاظ تحصیلات مسئولین امور فنی و فوق‌العاده کارآیی تا 50درصد حداقل حقوق برای حداکثر 2 بار در سال و منوط به پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالانه، رعایت قوانین و مقررات موضوعه و متناسب با درآمد دهیاری قابل پرداخت می‌باشد.

جندقیان بیدگلی درخصوص نحوه پرداخت اضافه کاری به مسئولین امور فنی دهیاری‌ها گفت: به مسئولین امور فنی دهیاری‌ها که علاوه بر ساعات مقرر اداری انجام وظیفه نمایند، همچون سنوات گذشته، اضافه‌کاری به‌میزان حداکثر ساعات تعیین شده متناسب با جمعیت روستاهای تحت پوشش وفق ماده 13 دستورالعمل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین وفق تبصره های ذیل ماده مذکور، مبنای محاسبه اضافه‌کار براساس جدول ذیل این ماده، تا تعداد 10 دهیاری می‌باشد و برای مسئولین امور فنی که مسئولیت بیش از 10 دهیاری را بر عهده دارند در صورت تأمین اعتبار، به ازاء هر دهیاری 5 ساعت اضافه‌کار، مازاد بر میزان پیش‌بینی شده در دستورالعمل، قابل پرداخت خواهد ‌بود و در هر صورت میزان اضافه‌کار پرداختی به مسئول امور فنی نباید از 120 ساعت در ماه تجاوز نماید.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه اظهار کرد: از دیگر تغییراتی که در این دستورالعمل صورت‌گرفته بهره‌مندی مسئولین امور فنی دهیاری‌ها ازم بلغی با عنوان «پاداش آموزش» است. براساس این تغییر، چنان‌چه مسئول امور فنی، در دوره‌های آموزشی مصوب، شرکت و گواهی آموزشی معتبر از مراجع ذی‌صلاح اخذ نموده‌باشد، در صورت تأمین اعتبار در پایان سال به ازای هر ساعت حضور در دوره‌های آموزشی، فوق‌العاده‌ای با عنوان پاداش آموزش، براساس فرمول مندرج در ماده 14، محاسبه و به وی پرداخت می‌شود.

جندقیان همچنین متذکر شد: در مورد سایر مزایای پیش‌بینی نشده در دستورالعمل نیز قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تأمین اجتماعی ملاک عمل برای دهیاری‌ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: مسئولیت نظارت بر مفاد دستورالعمل موصوف، بر عهده معاونین امور عمرانی استانداری‌های کشور می‌باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان دهیاری ها و شهرداری ها ، تاریخ انتشار 25 تیر 98، کد خبر -------: ، www.imo.org.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
این سامانه شفافیت مالی باید در هر مرحله ای اجرا بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین