پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
معاون وزیر ارتباطات گفت: موضع وزارت علوم درباره پروژه شبکه علمی کشور شفاف نیست و باید تصمیم گیری جدی برای ادامه اجرای این پروژه داشته باشد.

شعار سال: امیر ناظمی در مورد چرایی اجرا نشدن شبکه علمی در کشور به عنوان یکی از پروژه‌های ذیل شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: متولی شبکه علمی کشور هیچ گاه سازمان فناوری اطلاعات نبوده و پروانه بهره برداری از این شبکه توسط سازمان تنظیم مقررات به سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی سپرده شده است و همچنان نیز مجوز ارائه این خدمت در اختیار سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: آن زمان که سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی پروانه بهره برداری از شبکه علمی کشور را در اختیار گرفت، مقرر شد تا اپراتوری تأسیس شود تا این پروژه را اجرایی کند که سازمان فناوری اطلاعات ایران در این اپراتور سهامدار حداقلی است.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه موضع وزارت علوم درباره شبکه علمی کشور شفاف نیست، ادامه داد: برای ما موضع وزارت علوم به عنوان متولی پروژه شبکه علمی در مورد ادامه این پروژه شفاف و واضح نیست و نظرمان این است که اگر وزارت علوم قصد ادامه فعالیت در این پروژه را دارد اعلام کند و اگر قصد دارد آن را متوقف کند، این تصمیم را اجرایی کند.

ناظمی گفت: شبکه علمی کشور در ذیل شبکه ملی اطلاعات آمده و وزارت ارتباطات بر آن نظارت دارد اما هم اکنون دلیل عدم اجرا نشدن این شبکه به نحوه اجرا بازمی گردد.

وی در مورد پیگیری عدم راه اندازی شبکه علمی کشور گفت: ما حداقل در چهار ماه اخیر بیش از ۶ جلسه با وزارت علوم و اپراتور اجرای این پروژه داشته‌ایم و معتقدیم که وزارت علوم باید تصمیم گیری جدی و شفافی در مورد این پروژه داشته باشد.

ناظمی گفت: من فکر می‌کنم سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی نهاد مناسبی برای توسعه شبکه علمی کشور در وزارت علوم نیست و پروانه‌ای که به سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی داده شده، نیازمند بازنگری است.

وی تأکید کرد: وزارت ارتباطات خواستار بازنگری در پروانه شبکه علمی کشور است و این پیشنهاد را برای بررسی بیشتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار28تیر 98، کد خبر: 4670296 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
علمی به معنای واقعی تولید نمیشه که بخوایم شبکه ای براش داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین