پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از اقدام آمریکا در تحریم چند شرکت چینی به دلیل ارتباط با ایران گفت که واشنگتن رویکرد غلط خود در تحریم‌های یکجانبه را تصحیح کند.
شعار سال: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از اقدام آمریکا در تحریم چند شرکت چینی به دلیل ارتباط با ایران گفت که واشنگتن رویکرد غلط خود در تحریم‌های یکجانبه را تصحیح کند.

 چین روز جمعه از واشنگتن خواست تا تحریم‌های اعمالی علیه شرکت‌های چینی به اتهام کمک به ایران برای دستیابی به تجهیزات برای برنامه هسته‌ای خود را تصحیح کند.

 «گنگ شائونگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:‌ «فشار آمریکا بر ایران و اقدام علیه شرکت‌ها در کشورهای ثالت، علت ریشه‌ای تنش‌ها با تهران است.»

وی اضافه کرد: «چین همواره و قاطعانه با تحریم‌های یکجانبه علیه دیگر کشورها از جمله چین مخالف است. ما از  آمریکا می‌خواهیم که فورا این رویکرد غلط را تصحیح کرده و صادقانه به حقوق مشروع و منافع تمامی گروه‌ها احترام بگذارد.»

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه تحریم‌های تازه‌ای را علیه چند فرد ایرانی و چند شرکت ایرانی و چینی، اعمال کرد. واشنگتن این افراد و شرکت‌ها را به همکاری با برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده است.

گنگ در ادامه سخنانش گفت که پکن مخالف اشاعه هسته‌ای بوده اما تحریم‌های یکجانبه آمریکا را نیز رد می‌کند.

وی گفت: «ما قاطعانه با هر نوع فعالیت اشاعه مخالف بوده و همیشه به صورت سختگیرانه قوانین بین‌المللی مربوطه را اجرا کرده و به همکاری بین‌الملی در زمینه عدم اشاعه پایبند هستیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 تیر 1398، کدخبر: 13980428000635 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
واشنگتن به عواقب تحریم فکر نمی کنه فقط انجام میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین