پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۸۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس، گفت: برخی از افرادی که در کشور در مستر قدرت دارند، تلاش می‌کنند که از قدرت خود برای به دست آوردن امتیازات خاص استفاده کنند که در کشور از این نمونه‌ها کم نداریم.وی ادامه داد: زمانی وزیر نفت در جلسه رای اعتماد خود می‌گوید "به بنده خرده می‌گیرند که چرا هوای نمایندگان را دارم" وی اینگونه اظهارات را بیان می‌کند و فردی نیز جواب او را نمی‌دهد و به راحتی مجلس را ترک می‌کند و تلاش می‌شود که عادی‌سازی در زمینه اعطای امتیازات این چنینی انجام شود.

شعار سال: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اینگونه بدعت‌های ناصواب از گذشته وجود داشته است، اضافه کرد: هیچ‌گاه نمی‌توانیم امتیازاتی که به خانواده آقای کرباسچی شهردار اسبق تهران، آقای نوری در واگذاری پارس الکتریک رشت داده شد یا رانت‌های که در واگذاری‌ بنگاه‌های دولتی به مانند مجتمع گوشت اردبیل و ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی، ایجاد شد را فراموش کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس لزوم وجود یک دستگاه ناظر قوی با کمترین اعمال نفوذ بر آن را یکی از ضروریات امروز کشور دانست و اظهار داشت: طبیعتاً امتیازات و پول‌های کثیف که از این راه‌ها به دست می‌آید در مسیرهای به کارگیری می‌شود که برای رویارویی با اراده ملت است و تبعات نامناسب آن در تصویب قوانین و نگارش آیین‌نامه‌ها و نرم‌افزارهای که به نوعی پشتوانه جریان ثروت در کشور است را می‌بینیم.

علیرضابیگی به پرونده واگذاری ماشین‌سازی تبریز و ایجاد رانت‌ها که در این واگذاری رخ داده اشاره کرد و گفت: این واگذاری قطعاً موجب سرافکندگی دولت است، شرکت ماشین‌سازی تبریز را با اقدامات دقلکارانه به شرکت صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کردند تا مشکلاتی که این شرکت دارد را حل کنند.

وی ادامه داد: پس از اینکه این واگذاری انجام شد، سند ماشین‌سازی نزد خزانه کل کشور به رهن گذاشته شد تا پولی دریافت شود تا مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد که در آستانه ورشکستگی بود را حل کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد:در سال 95 از سازمان خصوصی‌سازی سوال کردیم که آیا صندوق بازنشستگی فولاد نسبت به کارخانه ماشین‌سازی دارای حقوق مالکانه است که اعلام شد، خیر و سهام این شرکت در اختیار دولت است.خود صندوق هم اعلام کرد هیچ حقوق مالکانه‌ای نسبت به ماشین‌سازی ندارد و در مورد ارکان این شرکت از این صندوق سوالی پرسیده نشود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه سازمان خصوصی‌سازی بر اساس یک سناریوی متغلبانه و به نیابت از صندوق فولاد ماشین‌سازی را به فردی به نام قربانعلی فرخ‌زاد واگذار کرد، ادامه داد: این واگذاری بدون رعایت قوانین مربوط به اصل 44 قانون اساسی بود و زمانی که از سازمان خصوصی‌سازی پرسیده شد که چرا اهلیت این فرد اثبات نشده و این واگذاری را انجام داده‌اید، به ما اعلام کردند که الزامی به رعایت قوانین نبوده است چون از جانب صندوق فولاد این واگذاری انجام شده است.

علیرضابیگی عنوان کرد:همان فردی که واگذاری به وی انجام شده الان به 21 سال حبس محکوم شده، همان فرد 500 میلیون دلار ارز کشور را دریافت کرده و به‌جای اینکه ورق فلزی وارد کند این مبلغ را در بازار خرد کرده است و از محل سود آن کارخانه ماشین‌سازی را خریداری کرده است، رانت چندگانه به فردی که 5 کلاس سواد ندارد و حتی نمی‌تواند نام خود را بنویسد داده شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان در نامه‌های جداگانه از رئیس‌جمهور، رئیس‌قوه قضائیه خواسته‌اند که برخورد جدی با رئیس سازمان خصوصی‌سازی و رانت‌های که در این مجموعه رخ داده داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 29تیر 98، کد خبر: 2057755 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین