پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۲۱۸۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت با بیان این مسئله که نقش مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها تثبیت مسائل اجتماعی است، می گوید:‌ برای انجام این مهم باید یک جایگاه حقوقی برای این مراکز تعیین شود.
شعارسال: «سلمان موحدی‌راد» در خصوص تاثیر مراکز مشاوره بر ارتقای کیفیت آموزشی مراکز علمی اظهار داشت: مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی و درنتیجه ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها موثر است.

وی افزود: در واقع مراکز مشاوره دانشگاه‌ها از ظرفیت مناسبی برای رفع مسائل آموزشی و اجتماعی برخوردار هستند؛ اما در زمان حاضر از این ظرفیت به‌درستی بهره برداری نمی‌شود؛ چراکه برای این مراکز باید یک جایگاه حقوقی تعریف شود.

موحدی راد عنوان کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی جامع همچنین باید به صورت یک مجموعه به‌هم پیوسته در نظر گرفته شود حال آنکه در زمان حاضر بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها در کشور به صورت مجزا فعالیت می کنند.

به عقیده وی این فعالیت ها باید به صورت هماهنگ و به عبارت دیگر تکمیل‌کننده یکدیگر باشد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برخی از ناسازگاری های اجتماعی ادامه داد: گاه در دوران تحصیلات دانشگاهی به ویژه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استادان و دانشجویان با یکدیگر دچار تعارض می شوند و مراکز مشاوره در این شرایط برای کاهش و رفع چالش ها از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

موحدی راد عنوان کرد: در مقطع کارشناسی این تعارضات از طریق برخی تشکل ها نظیر شورای صنفی دانشجویان پیگیری می شود؛ اما در دوران تحصیلات تکمیلی بررسی مسائل اجتماعی برعهده مراکز مشاوره است.

وی تاکید کرد: زیرساخت های حقوقی باید به درستی تعریف شود؛ چراکه ضرورت رفع بسیاری از چالش های اجتماعی حتی در مراکز علمی اعمال نظرات قانونی است.

موحدی راد خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از دانشگاهیان تعریف صحیحی از حقوق استاد، عضو هیات علمی و دانشجو نداشته و این مسئله نیز گاه موجب بروز برخی از تنش‌ها می شود.

وی با بیان اینکه این مسائل از چالش های نظام آموزش عالی کشور محسوب می شود، افزود: تدوین یک برنامه ریزی واحد برای دانشگاه (به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته) و تعریف یک جایگاه حقوقی مناسب برای مراکز مشاوره بی تردید در کاهش بسیاری از این چالش ها موثر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30 تیر 1398 ، کدخبر: 83390339 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین