پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به وضعیت ناخوشایند باغ کلانتر شهر کرمان به عنوان یک بنای ثبت ملی با قدمت 140 ساله عنوان کرد: جای سوالی مطرح است که چگونه می شود که مالک این باغ می‌تواند در این بنای تاریخی سبزی کشت کند و به هیچ کس اجازه ورود برای احیای این باغ را ندهد؟
شعارسال:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به وضعیت ناخوشایند باغ کلانتر شهر کرمان به عنوان یک بنای ثبت ملی با قدمت 140 ساله عنوان کرد: جای سوالی مطرح است که چگونه می شود که مالک این باغ می‌تواند در این بنای تاریخی سبزی کشت کند و به هیچ کس اجازه ورود برای احیای این باغ را ندهد؟

"مصطفی آیت‌الهی‌موسوی" عصر امروز 29 تیرماه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان گفت: صنعت گردشگری در دنیا پس از صنعت نفت و خودرو سومین صنعت درآمدزای جهان شناخته می‌شود.


وی صنعت گردشگری را یک صنعت پاک دانست و بیان کرد: این صنعت در سال گذشته برای 255 میلیون نفر در جهان اشتغال‌زایی داشته است و با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان می‌توان از این صنعت کسب درآمد و ایجاد اشتغال کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: باید از ظرفیت‌های صنعت هوایی، ریلی و جاده‌ای استان کرمان در راستای توسعه صنعت گردشگری استان استفاده کنیم و بتوانیم از پتانسیل این بخش‌ها در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی استان بهره بگیریم به‌طور مثال در پروازها صنایع دستی و همچنین تبلیغات استان کرمان را داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که رونق صنعت گردشگری می‌تواند بزه‌های اجتماعی جامعه را کاهش دهد، عنوان کرد: معتقدیم در این راستا خانه مطبوعات و رسانه های استان می توانند به عنوان عضو کمیسیون گردشگری استان باشد تا بتوان از ظرفیت مطبوعات و رسانه‌های استان برای رونق گردشگری این خطه استفاده کرد.

موسوی به مصوبات گذشته کارگروه گردشگری استان در زمینه مرمت آثار تاریخی و رونق گردشگری استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم همه بناهای تاریخی کرمان که به نحوی به فراموشی سپرده شده‌اند، احیا شوند ضمن آنکه در این کمیسیون در تلاش هستیم که همه دستگاه‌های اجرایی را با صنعت گردشگری همراه کنیم.

وی بر تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: بایستی زیرساخت‌های گردشگری مشخص تا بتوانیم ضعف‌ها و نقاط قوت استان کرمان در این حوزه را شناسایی کرده و براساس آن برنامه های مناسبی جهت رونق گردشگری استان تدوین کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر احداث 500 هتل 4 و 5 ستاره در سطح کشور خاطرنشان کرد: این انتظار را داریم که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ظرف مدت یک هفته آینده شهرهای استان را که نیاز به احداث هتل دارند را براساس وسعت مورد نیاز به این کمیسیون اعلام کرده تا بتوانیم زمین‌ها را جانمایی کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.

وی با اشاره به وضعیت ناخوشایند باغ کلانتر شهر کرمان به عنوان یک بنای ثبت ملی با قدمت 140 ساله عنوان کرد: جای سوالی مطرح است که چگونه می شود که مالک این باغ می‌تواند در این بنای تاریخی سبزی کشت کند و به هیچ کس اجازه ورود برای احیای این باغ را ندهد؟ باید در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم جهت ورود به این باغ به منظور احیای این باغ تاریخی شهر کرمان صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار29 تیر 97، کدخبر: 98042915323، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
چرا ما به تاریخ هویت فرهنگمون ارزش قائل نمیشیم اخه واقعا چرا یکی بیاد پاسخ این سوال من رو خیلی منطقی بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین