پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
بعد از انتشار رسمی اخبار مربوط به تحریم صداوسیما توسط دولت واکنش‌های بسیار زیادی در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به این تصمیم دولت اتفاق افتاد. دولت بعد از هجمه‌های سنگین ادعا کرده که قطع بودجه صداوسیما ربطی به «گاندو» نداشته است.
شعار سال:دولت بعد از هجمه‌های سنگین در محافل رسانه‌ای و فشار اصحاب فرهنگ و هنر ادعا کرده که قطع بودجه صداوسیما ربطی به «گاندو» نداشته است.

 بعد از انتشار رسمی اخبار مربوط به تحریم صداوسیما توسط دولت واکنش‌های بسیار زیادی در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به این تصمیم دولت اتفاق افتاد که عمده این واکنش‌ها، منفی بوده و این تصمیم را غیراصولی و خلاف قانون دانستند.

بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهالی رسانه و فرهنگ و هنر در واکنش به این اقدام ضمن انتقاد به چنین تصمیمی آن را فاقد وجاهت‌های قانونی عنوان کردند. با توجه به هجمه‌های زیاد محافل رسانه‌ای دولت برای مقابله با این هجمه‌ها در واکنشی اعلام کرده قطع بودجه صداوسیما به‌دلیل پخش سریال «گاندو» نیست، بلکه این موضوع براساس بودجه‌ریزی عملیاتی دولت انجام می‌گیرد.

حال سؤال این است؛ آیا اجرای بودجه عملیاتی دولت شروع شده است؟ و ادعای دولت در این خصوص صحت دارد؟ دوم اینکه آیا کارهای مهمتری غیر از تقابل با صداوسیما این روزها در برنامه کاری دولت وجود ندارد؟ صرف این حجم انرژی برای مقابله با یک سریال تلویزیونی چگونه قابل توجه است؟

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این موضوع، پاسخ سؤالات مطرح‌شده را جویا شده است.

مشروح این گپ‌وگفت‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

    چرا دولت بودجه‌ریزی عملیاتی را فقط در صداوسیما اجرا می‌کند؟!

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه موضوع بودجه‌ریزی عملیاتی سالهاست که بحث می‌شود و تا امروز خبری از اجرای آن نشده گفت: شاید برخی دستگاه‌ها در قالب نرم‌افزارهایی ریز عملکردشان را محاسبه کنند اما اینکه این طرح به‌صورت کلان در کشور اجرا شود، چنین چیزی نیست و بودجه دستگاه‌ها طبق روال سنوات گذشته پرداخت می‌شود.

وی افزود: محاسبه بودجه دستگاه‌ها اگر قرار است بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی باشد باید همزمان اجرا شود و صداوسیما تنها دستگاهی نیست که مشمول این طرح می‌شود.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت گفت: صداوسیما با حجم گسترده مخاطبانش، عملکرد شبکه‌های استانی، فعالیت گسترده شبکه‌های برون‌مرزی و... باید روند بودجه‌اش افزایشی باشد نه کاهشی!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به واکنش‌های برخی در دولت و همچنین رسانه‌های دولتی نسبت به تولید و پخش سریال «گاندو» گفت: این واکنش‌ها که به تهدید بودجه‌ای هم رسیده است نشان از عمق تأثیرگذاری این سریال در جامعه دارد و بیانگر این موضوع است که دشمنی‌های آمریکا و صهیونیسم برای مردم شفاف‌سازی شده است.

محمدرضا پورابراهیمی اضافه کرد: صداوسیما باید مسیری را که انتخاب کرده است با قدرت بیشتری ادامه دهد و در ساخت چنین آثاری مصمم‌تر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دست تک تک عوامل دخیل در ساخت پروژه «گاندو» را می‌بوسیم و از تولید موارد مشابه این سریال استقبال می‌کنیم، دولت هم اگر ایراد یا اشکالی به موارد مطرح‌شده در سریال می‌بیند باید از طریق بهتری رفع شبهه کند، سؤال کند و صداوسیما نیز پاسخگو باشد.

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تصریح به اینکه برخورد و رفتار دولت پس از پخش سریال «گاندو» پسندیده نبود، گفت: صداوسیما رسالتش را انجام داده است و برای رسیدن به یک پاکی مطلق در کشور نیازمند این شفاف‌سازی‌ها هستیم، شفاف‌سازی‌هایی که مردم نیز برای دانستن آن غریبه نیستند و باید در جریان قرار بگیرند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان افزود: صداوسیما مکلف است بر اساس وظایفش هم خدمات و هم فساد در کشور را به آگاهی مردم برساند گفت: نشان دادن مفاسد از مفسده‌های بعدی پیشگیری می‌کند و دولت نباید از این شفاف‌سازی‌ها برآشفته شود.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با اشاره به ادعای رسانه‌های دولتی که می‌گویند، دولت بودجه صداوسیما را قطع کرده نه به‌خاطر پخش «گاندو» بلکه به‌دلیل اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی در هیچ دستگاهی آغاز نشده و قطع بودجه صداوسیما ربطی به این موضوع ندارد.

    قطع بودجه صداوسیما جهت‌دار است و قابل پذیرش نیست

حجت‌الاسلام احمد سالک، نائب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر دولت بخواهد بودجه‌ریزی عملیاتی را در همه دستگاه‌ها و نهادها اجرایی کند، مجلس استقبال می‌کند، گفت: قطع یکباره بودجه صداوسیما به این بهانه و در این مقطع زمانی قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت ادادمه داد: با توجه به پخش سریال «گاندو» و موضع‌گیری‌های عدیده دولتی‌ها نسبت به این سریال، قطع بودجه صداوسیما، موضوع خاص محسوب می‌شود و مشخص است که این تصمیم یکباره جهت‌دار است.

سالک گفت: دولت اگر واقعاً به‌دنبال اجرای قانون باشد باید از ارقام ریز و درشت تمام دستگاه‌ها حساب‌کشی کند و بودجه اختصاص دهد نه اینکه تنها فشارش بر صداوسیما باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:30تیر1398،کدخبر:2058434،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
دولت تلافی کرد اساسی این پخش سریال رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین