پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت : طرح پزشک خانواده برای 10 میلیون نفر افراد سالکن در حاشیه شهرها اکنون در حال انجام است، که این پوشش تا پایان سال جاری در تمام این مناطق در کشور اجرایی و کامل می شود.


شعارسال :دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در برنامه بازدید از بیمارستان جدید در حال ساخت و زیر ساخت های بهداشت و درمان در شهرستان استهبان فارس افزود: همچنین طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال انجام است و در سال جاری در شهر های زیر 50 هزار نفر اجرایی می شود.

دکتر هاشمی با اشاره به این که پایلوت این طرح در شهرها فعلا در دو استان مازندران و فارس است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم این طرح بهتر اجرا شود به هماهنگی بیشتر بین بیمه ها و سایر سازمان های ذی ربط نیاز داریم ؛ به طور مثال مردم اکنون معترض هستند چرا باید برای مراجعه به پزشک خانواده حتما مهر پزشک خانواده را دریافت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با بیان این که این سیستم از نظر روند اجرایی درست است ، مشکل این روند را تشکیل نشدن سطح دوم ارجاع یعنی حضور و مشارکت پزشکان متخصص در این طرح دانست و گفت: اما تا زمان ایجاد این رده، مردم نباید دچار مشکل شوند، لذا بیمه ها باید بپذیرند بدون مُهر پزشک خانواده نیز اگر بیماری به پزشک متخصص مراجعه کرد با پرداخت 30 درصد حق ویزیت و هزینه ها بتواند از این خدمات بهره مند شود.

دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم تقویت شبکه و زیر ساخت های IT برای اجرای بهتر طرح پزشک خانواده گفت: همچنین باید بتوان برای افرادی که از نظام ارجاع استفاده می کنند، مشوق های بهتری در نظر گرفت.از سوی دیگر ارائه آموزش های لازم به پزشک های خانواده در حال انجام است.

بیمارستان جدید شهرستان استهبان، در پنج طبقه، شامل بخش هایی مانند جراحی، ICU، زایشگاه، NICU، بستری کودکان، رادیولوژی، اتفاقات، فیزیوتراپی، کولیز، دیالیز، درمانگاه و آزمایشگاه، با 96تخت مصوب در حال احداث است و تاکنون بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی از مرکز سلامت خیر ساز خلیل فرهی در این شهرستان بازدید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در جریان بازدید از بیمارستان درحال ساخت امام خمینی (ره) استهبان از تخصیص اعتبار کافی برای رفع مشکلات بهداشتی درمانی رصد شده در شرق استان فارس خبر داد.
هاشمی در بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی در حال ساخت امام خمینی (ره) استهبان با بیان این که تخصیص اعتبار به استان ها در بازدید ها صورت نمی گیرد، گفت: حضور در شرق استان فارس به منظور تطبیق برنامه ریزی های انجام شده با گزارش های ارسالی از شهرستان ها است.

وی با تاکید بر این که اقدامات بر اساس برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته انجام می شود، عنوان کرد: بودجه بندی ها پیش از آغاز سال تعیین می شود زیرا ممکن است زمان کافی برای بازدید بسیاری از شهرها وجود نداشته باشد لذا عادلانه نیست که اعتبارها در سفر هزینه شود.

وی با اشاره به این که قول های مساعدی برای رفع مشکلات شهرستان های شرق استان فارس داده شده است، گفت: با توجه به این که مجموع اعتبارهای مورد نیاز برای برطرف کردن این مشکلات جزئی است، اعتبارهای مورد نیاز تخصیص داده می شود. و اعتبارهای کلی در قالب اعتبارهای سال 94 و 95 در حال پیگیری است.
وزیر بهداشت همچنین در سفر به شهرستان نی ریز، از پروژه احداث بیمارستان جدید این شهرستان بازدید و ابراز امیدواری کرد که در اولویت بودن موضوع سلامت در کشور، تداوم داشته باشد.

دکتر هاشمی در این برنامه بازدید تاکید کرد: وزارت بهداشت، علاوه بر تامین نیروی انسانی، با آگاهی به کمبودهای حوزه سخت افزاری، کار افزودن تخت های بیمارستانی در کشور را با جدیت پیگیری می کند.
بیمارستان جدید نی ریز در مساحت 70هزار مترمربع با 10هزار و 500 مترمربع زیربنا در سه طبقه در حال ساخت است، این بیمارستان 120 تخت خوابی بوده و تاکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه به استان فارس از برنامه های طرح تحول سلامت در مراکز درمانی و بهداشتی در شهرستان های فسا، زرین دشت، داراب، استهبان و نی ریز بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق محروم این استان قرار می گیرد.
شهرستان های استهبان و نی ریز در فاصله 200 و 250 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ، تاریخ انتشار سه شنبه 05 آبان 1394 ، کد مطلب : 81814538 (4951481) : www3.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین