پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پس از بازدید از غرفه استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی در نمایشگاه الکامپ رشد استارت‌آپ‌ها را اتفاق خوبی دانست و گفت: امروز تعداد و کیفیت استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی رو به رشد است که جای خوشحالی دارد.
شعار سال:معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از کارهایی که به دنبال متقاضی انجام آن از استارت‌آپ‌ها هستیم این است که کمک کنیم تا آزمایشگاه‌های منبع و فضاهای آموزشی که وجود دارند با نرخی زیر نرخ تعرفه‌های معمول در اختیار کسانی قرار گیرد که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
دولت چقدر از استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی حمایت می‌کند؟
 کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پس از بازدید از غرفه استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی در نمایشگاه الکامپ رشد استارت‌آپ‌ها را اتفاق خوبی دانست و گفت: امروز  تعداد و کیفیت استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی رو به رشد است که جای خوشحالی دارد.

وی افزود: استارت‌آپ‌هایی که در حال حاضر وجود دارند عمدتا بر زنجیره ارزش کار می‌کنند و در حال کاهش فاصله بین مصرف کننده و تولیدکننده هستند که این مسئله می‌تواند کمک بسیار زیادی به تولیدکننده‌ها کند تا واسطه‌ها حذف شوند. ضمن اینکه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای مصرف‌کننده‌ها باشد تا محصولات کشاورزی را با قیمت مناسبی دریافت کنند.

خاوازی همچنین بیان کرد: اکثر استارت‌آپ‌هایی که من دیدم به نوعی کیفیت محصول را کنترل می‌کنند که برای مصرف‌کننده ارزش بسیار زیادی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخشی از این تولیدات مربوط به تولیدات روستاییان در سطوح خرد بود که برای ما بسیار اهمیت دارد چه بخش‌هایی که محصولات کشاورزی و چه بخش‌هایی که محصولات فرآوری دارند.

وی در ادامه گفت: فعالیت استارت‌آپ‌ها در تولید خرد محصولات کشاورزی که به طور سنتی در روستا تولید می‌شد می‌تواند به بهبود شغل زنان روستایی و زنان عشایری و بهبود فضای کسب‌وکار کمک کند.

رییس سازمان نحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پاسخ به این پرسش که این سازمان در چه زمینه‌هایی می‌تواند به استارت‌آپ‌ها کمک کند گفت: ما در این زمینه آمادگی کامل داریم. سازمان تحقیقات به طور مستقل به این استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند و فضای آموزشی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند بهره‌برداران بخش کشاورزی را آموزش دهند. ضمن اینکه می‌توانیم گواهی‌های معتبر در اختیار این استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

وی افزود: در سطح بالاتر نیز این آمادگی را داریم که با سازمان‌های همکار مثل سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و خود سازمان تحقیقات مدارکی را که مربوط به آموزش‌های مهارتی است در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

خاوازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما برای ایجاد بسترهایی برای شکل‌گیری این‌ استارت‌آپ‌ها و حمایت از آن‌ها سیاست‌گذاری می‌کنیم که این بستر‌ها ایجاد شوند.
دولت چقدر از استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی حمایت می‌کند؟
وی ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهش که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شده است در همین راستا است که حمایت کننده استارت‌آپ‌های کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان این بخش باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان خبر داد: کار دیگری که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به شدت به دنبال آن‌ و متقاضی انجام آن از استارت‌آپ‌ها است این است کمک کنیم تا آزمایشگاه‌هایی منبع فضاهای آموزشی که وجود دارند با نرخی زیر نرخ تعرفه‌های معمول در اختیار کسانی قرار گیرد که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:31تیر1398،کدخبر:120507،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
یکی از مزایای استارت آپ ها، رشد سریع آن­ها است که سبب توسعه اقتصاد کشور شده و در نتیجه اشتغال­زایی خوبی نیز به همراه می­ آورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین