پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
روزنامه واشنگتن پست می‌گوید، آمریکا دنبال درگیری نظامی با ایران نیست چرا که می‌داند فقط در عراق پنج‌هزار نظامی او در تیررس متحدان ایران قرار دارند.
شعار سال: روزنامه واشنگتن پست می‌گوید، آمریکا دنبال درگیری نظامی با ایران نیست چرا که می‌داند فقط در عراق پنج‌هزار نظامی او در تیررس متحدان ایران قرار دارند.

 روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دیوید ایکناتیوس در این روزنامه می‌نویسد: نیروهای ایرانی اخیراً یک نفتکش را در فاصله ۲۴۰ مایلی از سواحل امارات توقیف کردند. این نفتکش در قلمروی آبی امارات در حال حرکت بود. در طول دو ماه گذشته چندین نفتکش تجاری در نزدیکی تنگه هرمز مورد حملات خرابکارانه قرار گرفته‌اند. دولت ترامپ هنوز نسبت به اقدامات ایران از جمله سرنگونی پهپاد جاسوسی خود در نزدیکی تنگه هرمز واکنش نشان نداده است.

ژنرال فرانک مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «شرایط کنونی در خلیج فارس یک مشکل بین‌المللی است و فقط به آمریکا مربوط نمی‌شود». آقای مک کنزی گفت که اسکورت نفتکش‌های تجاری باید توسط کشورهایی انجام شود که به نفت خلیج فارس وابسته هستند.

کنفرانس خبری آقای مک کنزی درست بعد از انتشار خبر ناپدید شدن نفتکش کوچک امارات در نزدیکی آب‌های جزیره قشم برگزار شد. با توجه به صحبت‌های آقای مک کنیز می‌توان نتیجه‌گیری کرد که استراتژی فعلی آمریکا پرهیز از درگیری با ایران است. واشنگتن در ماه‌های اخیر نیروهای بیشتری را به خلیج فارس اعزام کرده است.

بسیاری از کشورهای عربی خلیج فارس از جمله امارات نیز رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. رهبران امارات می‌دانند که مکان‌های تجاری و ساختمان‌های دوبی و ابوظبی در بین اولین اهداف ایران قرار خواهند داشت.

رهبران امارات به دنبال کاهش تنش‌ها و یک راه‌حل سیاسی هستند. خروج تدریجی نیروهای این کشور از یمن نیز نشان می‌دهد که آنها به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند. جنگ امارات و عربستان علیه نیروهای حوثی تحت حمایت ایران، هیچ مزیت استراتژیکی برای امارات به دنبال نداشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1398، کدخبر: 977459 ، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
اینکه از هزینه های بالای این درگیری می ترسن حرف درستیه ولی اینکه از شکست می ترسن بحث دیگه ایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین