پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
روزهای پایانی تیرماه، بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که با برخی از غرفه‌های این نمایشگاه گفت‌وگو کردیم.
شعار سال : روزهای پایانی تیرماه، محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران میزبان نمایشگاهی بود که توانست اقشار مختلف جامعه را به سالن های نمایشگاه برساند.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از صبح پنج شنبه 27 تیرماه آغاز شد و روز یکشنبه 30 تیرماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه نزدیک به 900 شرکت حضور داشتند و نکته قابل توجه، حضور فعال استارت آپ‌ها در سالن های مختلف و به خصوص در بخش الکام استارز بود؛ چرا که بیش از 480 استارت‌آپ در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

در این دوره از نمایشگاه به واسطه تسهیلات ارائه شده، تعداد بازدیدکنندگان زیاد بود و غرفه‌ها حتی در ساعات پایانی نیز شلوغ بود.

با وجود آنکه در برگزاری مراسم افتتاحیه، شاهد بی نظمی در برگزاری مراسم بودیم اما حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار وزرای کشورهای همسایه موجب شد تا خبرنگاران پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیایند.

درکنار برگزاری نشست‌های خبری، غرفه‌های نمایشگاه و معرفی خدمات‌شان به مردم نیز جذاب بود که در ادامه با برخی از این غرفه‌ها آشنا می‌شویم.

**وقتی یک ایده استارت‌آپی بزرگ شد:

مهدی صارمی‌فر از اعضای روابط عمومی یک استارت آپ فعال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی، اظهار داشت: این استارت آپ به عنوان بزرگترین استارت آپ ایرانی توانسته به سایز یک میلیارد دلار برسد و در زمینه فروش محصولات فعالیت کند، به همین منظور یکی از اهدافش این است که در حوزه‌هایی نظیر توسعه کتاب و کتابخوانی فعال شود.

وی افزود: به همین منظور، این استارت آپ پس از توسعه توانست فضای مناسبی را برای فرهنگ کتاب خوانی بدون چاپ کاغذ تخصیص دهد، علاوه بر نرم افزار، یک دستگاهی در ایستگاه‌های مترو قرار گرفته که مردم می توانند به طور رایگان در فضای مناسبی مطالعه کنند.

صارمی فر ادامه داد: این استارت آپ، برای پرداخت و خرید اینترنتی نیز اپلیکیشنی را درنظر گرفته تا مردم با خیال راحت بتوانند خرید اینترنتی را از این سایت انجام دهند اما با گسترش فعالیت این اپلیکیشن، به زودی API آن در اختیار کسب وکارهای مجاز دیگر نیز قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین، بخش دیگری از این استارت آپ را در کارخانه نوآوری آزادی که وابسته به پارک فناوری پردیس است، پیش می‌بریم تا تیم های جوان استارت آپی که ایده های خلاقانه ای دارند مورد حمایت قرار بگیرند، البته در این بخش به موضوع هوش مصنوعی پرداخته می شود و آمادگی پذیرش ایده های مختلف را دارد.

صارمی فر در ادامه بیان کرد: این استارت آپ، هم از لحاظ فروش محصولات دیجیتالی و هم از لحاظ فروش دیگر محصولات مورد نیاز اقشار مختلف جامعه، فعالیت می‌کند و از طرفی پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین، چون عده زیادی به دنبال آن بودند که بتوانند سایتی مانند سایت این استارت آپ برای خرید و فروش اینترنتی داشته باشند، این امکان فراهم شد تا از پلت فرم مارکت پلیس این استارت آپ استفاده کنند و 30 هزار کسب وکار و فروشنده ایرانی می توانند از این پلت فرم استفاده کنند.

**غرفه ای برای اهل فیلم!

پیمان عمرانی از اعضای اپلیکیشن تماشای فیلم وسریال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: حضور این غرفه در نمایشگاه الکامپ موجب می‌شود تا بتوانیم هم با مردم ارتباط داشته باشیم و مشکلاتی را که در استفاده از این اپلیکیشن دارند را بررسی کنیم.

وی گفت: همچنین توانستیم با چند شرکت بزرگ قرارداد همکاری منعقد کنیم و برای مشترکان این امکان را فراهم کردیم که با تخفیف 50 درصدی از تسهیلات ما استفاده کنند.

**بنیادی برای حل مشکلات بانکی:

حسین اسلامی قائم مقام بنیاد فعال در حوزه فناوری اطلاعاتی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: این بنیاد با نگاه مسئله محوری به دنبال حل مشکلات بانک ها از طریق بلاک چین است. به همین منظور در چهار کارگروه مشکلات را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این به دنبال توکنی هستیم که با همکاری چهار مجموعه بانکی، بتوانیم افرادی که یک بار برای افتتاح حساب، احراز هویت می شوند؛ بتوانند با همان احراز هویت در سایر بانک ها نیز حساب باز کنند.

**فرصت کوتاه برای خرید نیازهای دیجیتالی:

یکی از بازدیدکنندگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: هرسال به خاطر تسهیلات و تخفیف‌های نمایشگاه الکامپ به این نمایشگاه می آیم،علاوه براین محصولات جدید دیجیتال نیز عرضه می شود و من که به تکنولوژی علاقه زیادی دارم از دیدن این محصولات و مقایسه آنها با یکدیگر می توانم بهترین تصمیم را بگیرم.

وی گفت: کاش خدمات این شرکت ها در طول سال باز هم تکرار شود تا مجبور نباشیم فقط در چهار روز از سال محصولات دیجیتالی مورد نیازمان را خریداری کنیم.البته برخی از غرفه ها رفتار مناسبی با مراجعه کنندگان نداشتند که باید این موضوع را مسئولین نمایشگاه بررسی کنند.

براساس گفته های بازدیدکنندگان،غرفه های این نمایشگاه از فروش محصولات دیجیتال و خدمات اینترنتی گرفته تا تخفیف های ویژه اپراتورها توانست تا حدودی از نیازهای مردم را رفع کند اما فشردگی برنامه های الکامپ به همراه گستردگی غرفه ها و سالن‌های متعدد این مجال را به بازدید کنندگان نمی داد تا بتوانند از همه غرفه ها دیدن کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 مرداد 98، کد مطلب: 13980431000408: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
نمایشگاه بی نهایت ضعیفی بود جای تاسف داره هر کسب و کاری رو استارت آپ حساب کرده بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین