پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
عبدالحمید خدری، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: من از مجلس 250 میلیون تومان پول رهن گرفتم که بعد از چهار سال باید آن را به امور مالی مجلس برگردانم. اما برخی از نمایندگان اجاره مسکن دریافت می‌کنند که چهار تا پنج میلیون تومان است. مجلس به کسانی که پول رهن گرفته‌اند کمک‌اجاره نمی‌دهد.
شعارسال: عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند کمی به کنترل بازار مسکن کمک کند. تعداد خانه‌های خالی در کشور قابل توجه است. بنابراین اخذ مالیات خانه‌های خالی می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه مسکن را حل کند.

مشروح گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با عبدالحمید خدری به شرح زیر است:

*شما صاحبخانه هستید یا مستاجر؟

در تهران خانه به دوش هستم، اما در گناوه خانه مسکونی دارم.

*حق مسکنی که مجلس به شما می‌دهد چقدر است؟

من از مجلس 250 میلیون تومان پول رهن گرفتم که بعد از چهار سال باید آن را به امور مالی مجلس برگردانم. اما برخی از نمایندگان اجاره مسکن دریافت می‌کنند که چهار تا پنج میلیون تومان است. مجلس به کسانی که پول رهن گرفته‌اند کمک‌اجاره نمی‌دهد.

*حق مسکنی که مجلس به نمایندگان می‌دهد افزایش یافته است؟

خیر، هزینه رهن مسکن یک بار پرداخت می‌شود و افزایش پیدا نکرده است.

*به نظر شما، اجاره‌بها در شهر تهران، طی یک سال گذشته، چقدر افزایش داشته است؟

اجاره‌بها در یک سال گذشته دست‌کم 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

*راهکار حل مشکل بازار مسکن چیست؟ آیا تعیین مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند راهگشا باشد؟

تعداد خانه‌های خالی در کشور قابل توجه است. بنابراین اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه مسکن را حل کند. متاسفانه بخشی از افزایش اجاره و خرید مسکن به دلیل جو روانی، بی‌ثباتی ارز و ناشی از تبعات تورم است. اما افزایش نرخ مسکن همسان با تورم نیست و جهش بسیار زیادی داشته است.

در شهرستان‌های کوچک به دنبال این هستیم که خانه‌هایی ارزان‌قیمت برای خانه‌اولی‌ها بسازیم. بنیاد مسکن هم همکاری می‌کند تا این اتفاق بیفتد.

باید تدابیری اندیشیده شود تا قیمت مسکن کاهش یابد، چون در حال حاضر تامین مسکن برای کسانی که می‌خواهند تازه ازدواج کنند بسیار سخت است.

*آیا افزایش وام مسکن می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند؟

با افزایش وام مسکن، خانه نیز به همان میزان گران می‌شود، پس این راهکار نیست و بر افزایش قیمت مسکن اثر مستقیم می‌گذارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1398 ، کدخبر: 323089 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین