پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۲۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
رهن کامل یک واحد مسکونی ۶۰ متری در کوچه رئیس‌جمهور به طور میانگین ۲۰۴ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. قابل ذکر است در این محلات واحدهای مسکونی اغلب با متراژ بالای ۱۰۰ متر هستند که در این صورت باید از رهن چند صدمیلیونی سخن گفت.

شعارسال: رهن کامل یک واحد مسکونی ۶۰ متری در کوچه رئیس‌جمهور به طور میانگین ۲۰۴ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. قابل ذکر است در این محلات واحدهای مسکونی اغلب با متراژ بالای ۱۰۰ متر هستند که در این صورت باید از رهن چند صدمیلیونی سخن گفت.

اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد امیدوار کننده دانستن افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره بها در ۷۲ ساعت گذشته واکنش‌های مختلفی را در پی داشته و بسیاری از مردم و کارشناسان در فضای مجازی و رسانه‌ها از این سخنان انتقاد کردند. همین مسئله باعث شد تا رسانه‌ها به محاسبه رهن کامل یک واحد کوچک ۶۰ متری در محل زندگی رئیس جمهور (محله ولنجک)، بپردازد.

اما مبنای محاسبات چیست؟ با توجه به اینکه قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در محله ولنجک بین ۲۹/۲ میلیون تومان تا ۳۲/۸ میلیون تومان است، حال اگر رهن کامل را معادل ۱۱درصد قیمت کل خانه قرار دهیم (براساس مقایسه آمارهای قیمت و اجاره مرکز آمار ایران در زمستان ۹۷)، در این حالت با احتساب قیمت فروش ۲۹/۲ میلیون تومانی، اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی ۳/۲ میلیون تومان و در حالتی که قیمت فروش هر مترمربع را ۳۲/۸ میلیون تومان در نظر بگیریم، اجاره هر مترمربع ۳/۶ میلیون تومان خواهد بود.

به عبارتی دیگر رهن کامل یک واحد مسکونی ۶۰ متری در کوچه رئیس‌جمهور به طور میانگین ۲۰۴ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. قابل ذکر است در این محلات واحدهای مسکونی اغلب با متراژ بالای ۱۰۰ متر هستند که در این صورت باید از رهن چند صدمیلیونی سخن گفت.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین ،تاریخ انتشار:1 مرداد 1398،کدخبر:www.nasimonline.ir ، 2330103 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین