پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۸
سفرهای ترکیبی «زیارتی-تفریحی» گروهی از گردشگران خارجی در بهار امسال، نه تنها افت ورود گردشگر از اروپا و آمریکا را جبران کرد که در نهایت باعث افزایش حجم ورودی گردشگر به کشور شد. بر اساس اعلام رئیس جامعه تورگردانان میزان گردشگران ورودی به ایران از اروپا و آمریکا در سه ماه اول امسال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت و در مقابل میزان سفرهای ترکیبی-زیارتی و تفریحی- مسافران کشورهای مسلمان در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته و همچنین «تورهای سلامت» نیز امسال روند افزایشی را داشته‌اند.

شعار سال: آمارهای جدید مربوط به مسافرت‌های خارجی در کشور نشان می‌دهد: طی سه ماه اول امسال ۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۲۳ نفر گردشگر خارجی به نقاط مختلف ایران سفر کرده‌اند. در سه ماه اول سال گذشته این تعداد مسافر خارجی معادل یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۵۱ گردشگر بوده است. به این ترتیب، بهار امسال سفرهای خارجی به کشور رشد قابل‌توجهی داشته‌اند به‌طوری‌که تعداد این مسافران ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش یافته است. ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره جزئیات گروه‌های گردشگری به مقصد ایران و تغییرات به‌وجود آمده در سبک سفر گردشگران خارجی به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته، تحت تاثیررخدادهای منطقه و البته تصمیم آمریکا در برجام میزان گردشگران ورودی به ایران از اروپا و آمریکا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت و در مقابل مسافران کشورهای مسلمان که به جهت انجام سفرترکیبی-تفریحی و زیارتی-به شهرهای شمالی برای تفریح و شهرهای قم و مشهد به منظور زیارت سفر می‌کرده‌اند به علت افزایش قیمت ارز در یک سال اخیر و کاهش هزینه تمام‌شده سفر به ایران برای آنها حدود ۴۰تا ۵۰ درصد افزایش داشته و علاوه بر آن تورهای سلامت نیز نسبت به سال گذشته به علت تحولات ارزی و تقویت دلار در برابر ریال و تخصص پزشکان ایرانی با رشد روبه‌رو بوده‌اند. وی تاکید کرد: سال گذشته گردشگران به‌طور متوسط حدود ۳۰ روز در ایران اقامت داشته‌اند اما امسال این زمان به علت ارزانی سفر به ۴۵ تا ۶۰روز افزایش یافته است.

ایرانگردی ایرانی‌ها کم شده است؟

آمارهای رسمی حاکی است: از ابتدای سال جاری تا پایان فصل بهار، یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۴۹ مسافر ایرانی به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند که در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته حجم این نوع سفرها امسال ۵/ ۶ درصد کاهش پیدا کرده است. در همین راستا رئیس جامعه تورگردانان ایران عنوان کرد: هموطنانی که سال گذشته به خارج از کشور سفر می‌کردند امسال سفرهای استانی را جایگزین کرده و به همین دلیل موجب افزایش سفرهای استان به استان در کشور شدند و فعلا هیچ یک از بوم‌گردی‌ها و مراکز مرتبط با گردشگری با رکود مسافر مواجه نشده و تعطیلی هم نداشته‌ایم.

هزینه سفر به ایران چقدراست؟

پورفرج درخصوص هزینه سفر گردشگران خارجی به ایران افزود: به علت افزایش نرخ ارز در ایران هزینه سفر به کشور ما برای گردشگران خارجی کاهش یافته، به‌طوری که سال گذشته برای اقامت یک هفته تا ۱۰ روز هر گردشگر در ایران معمولا حدود ۱۲۰۰ یورو هزینه می‌کرد اما امسال برای همین میزان اقامت ۶۰۰ یورو پرداخت می‌کنند که همین کاهش هزینه تمام شده برای گردشگران خارجی، موجب افزایش ورود گردشگر به ایران شده است.

دو بازار جدید برای جذب گردشگر

یکی از کشورهایی که در حال حاضر میزان مسافران ورودی از آن به ایران افزایش یافته چین است که رئیس جامعه تورگردانان ایران علت آن را حذف ویزا دانست و عنوان کرد: برای جذب بیشتر گردشگران از کشورهای روسیه و هند نیز در حال تلاش و برنامه‌ریزی‌ هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 2مرداد 98، کد خبر: 3551566، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین