پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه انتخابات نباید تحریم شود، گفت: با صندوق‌های رأی نمی‌توان قهر کرد و حتی ضروری است زمینه برای افزایش مشارکت حداکثری فراهم شود.

شعار سال: علی صوفی درباره طرح موضوع شرط‌گذاری برای مشارکت در انتخابات از سوی برخی اصلاح‌طلبان رادیکال اظهار کرد: امروز چنین مواضع و سخنان خیلی ملاک نیست و نباید آن را جدی گرفت.

وی ادامه داد: برای اصلاح‌طلبان، ملاک، نظر رئیس دولت اصلاحات است که اخیراً هم بر عدم تحریم و شرط‌گذاری برای مشارکت در انتخابات تأکید کرده است.

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه انتخابات نباید تحریم شود، یادآور شد: با صندوق‌های رأی به هیچ‌وجه نباید قهر کرد و حتی ضروری است زمینه برای افزایش مشارکت حداکثری فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: این شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است که تصمیم می‌گیرد سیاست انتخاباتی ما چگونه باشد نه افراد! لذا اصلاح‌طلبان هرگز ملاک عمل خود را نظر و تحلیل شخصی یک فرد قرار نمی‌دهند و بر اساس خِرَد جمعی عمل می‌کنند.

در چند هفته گذشته برخی از اصلاح‌طلبان رادیکال ازجمله مصطفی تاج‌زاده مرد شماره یک اصلاح‌طلبانِ معتقد به عدم شرکت در انتخابات که مردم و احزاب اصلاح‌طلب را تشویق به انجام این کار می‌کند، معتقد است «اگر کاندیداهای مورد نظرشان تأیید نشود باید به مردم گفت به این دلیل در انتخابات شرکت نمی‌کنیم».

این در حالی است که سایر شخصیت‌های اصلاح‌طلب با او در این قضیه همفکر نیستند و به نوعی زاویه جدی با تاج‌زاده پیدا کرده‌اند.

محمد عطریانفر یکی از فعالان اصلاح‌طلب معتقد است که «اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و نباید آن را تحریم کنند».

علی بختیاری نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در واکنش به این سبک از ادعاها مطرح می‌کند «نباید مسئله حضور در انتخابات را به سلایق شخصی و حزبی گره زد».

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران هرچند کم و بیش انتقاداتی را نسبت به روند تأیید صلاحیت‌های کاندیداها دارد، اما شرطی‌کردن مشارکت در انتخابات را به نفع جریان اصلاحات نمی‌داند و در یکی از گفتگوهایش با یک روزنامه اصلاح‌طلب تأکید می‌کند «ما نمی‏‌توانیم بگوییم جامعه دموکراتیک می‏‌خواهیم و برای انتخاباتش شرط بگذاریم».

ایده شرطی کردن حضور در انتخابات چنان در نظر سیاسیون کشور غیرقابل پذیرش تلقی می‌شود که سخنگوی شورای نگهبان را هم به واکنش واداشته است.

عباسعلی کدخدایی در واکنش به این نوع اظهارات تأکید می‌کند «گوش ما نسبت به راهکارها از هر گروه و جریانی سیاسی باز و شنواست؛ اما نسبت به باج‌خواهی یا زیاده‌خواهی و لابی گوش‌های ما ناشنوانا خواهد بود».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 3 مرداد 98، کد خبر: 406565، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
چطور باید حرفای این دو نفر رو که همیشه تئوریسین اصلاحات معرفی شدن جدی نگیریم ولی حرفهای شما رو باید جدی گرفت>؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین