پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۰۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
امام جمعه مشهدمقدس گفت: شفاف می‌گویم که جریان‌های قدرت و ثروتی هستند که برای سودجویی در این شهر آمده‌اند و فکر کرده‌اند شهری که ۳۲ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی دارد بهترین جا برای سودجویی و مرکز عیاشی است.

شعار سال: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای موضوع خطبه اول دستوری صادر فرمودند و فرمودند در خطبه‌های نماز جمعه، تقوا را تبیین کنید و در مقام تبیین تقوا امر فرمودند که مصادیق تقوا را در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی مردم برای مردم تبیین کنید.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه گام دوم انقلاب و خطبه نخست نماز جمعه‌های چهل ساله دوم باید به فرموده مقام معظم رهبری مبحث مصادیق تقوا ارائه شود.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اهمیت نماز جمعه تاکید کرد: نماز جمعه، نظام ما را از سکولاریسم نجات داد؛ نماز جمعه یک تابلوی شفافی است که ثابت کرد در داخل و خارج این نظامی که در طلیعه آن اقامه فریضه الهی در روزهای جمعه است؛ یک نظام دینی است و نظام سکولار نیست؛ نماز جمعه نظام را از سکولار بودن خارج کرد.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به سقوط جریان تحجر دینی به عنوان نتیجه نماز جمعه بیان کرد: دین در کنار فعالیت‌های عبادی، انسانها را وارد مشارکت و مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌کند؛ نماز جمعه بزرگترین آرم و نشانی از دینداری مردم متدین و مسئولیت آنها در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است؛ تحجر در مقابل نماز جمعه شکست خورد و جریان تحجر که ممکن بود روزی دستاویز استکبار و دشمنان پیامبر شود با نماز جمعه شکست خورد.

وی با اشاره به روز زیارتی امام رضا(ع) گفت: یکی از اعمال امروز، زیارت امام هشتم(ع) است؛ براساس استقرایی که نسبت به سیره ایشان داریم؛ هجرت امام به خراسان، مقدمه‌اش حج بود؛ ایشان ابتدا به مکه مشرف شدند و بعد از حج به طرف خراسان از مکه عازم شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مامون بنا داشت به اسم خلافت ایشان را به خراسان منتقل کند؛ عمال حکومت اما در این مسیر موفق نبودند؛ در روز دحوالارض ایشان از مدینه حرکت کردند؛ مسئله هجرت از مدینه به خراسان یک توطئه مامونی بود اما یکی از ویژ‌گی‌های امام هشتم این بود که تهدید را مبدل به فرصت می‌کردند و ایشان این توطئه را مبدل به هجرت کردند؛ هجرتی که مبدا توسعه امامت و ولایت در تمام پهنه نظام اسلامی آن روز شد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: چرا در میان ائمه معصومین(ع) به توصیه حضرت رضا(ع) این میزان توصیه شده است؟ اول روضه خوان حضرت رضا(ع)، خود ایشان بودند؛ ایشان می‌فرمایند هر کس من را زیارت کند با یک زیارت ثواب هزار حج به وی می‌دهند و این فرمایش خود حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) پیش‌بینی می‌کردند مرکزیت اسلام از مدینه و حجاز سلب می‌شود و قبه الاسلام در ایران خواهد بود؛ این را پیامبر پیش‌بینی کردند و در آن روز باید همه مسلمانان جهان به این مرکز توجه کنند؛ برای این مهم به زیارت امام رضا(ع) تاکید شده است تا مسلمانان جهان متوجه این نقطه انقلابی مدافع دین و صف اول در جبهه مقابله با استکبار بشوند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مشهد به فرموده امام بزرگوار مرکز ایران است؛ یعنی نقطه ثقلی است که تمام اتکاء انقلاب اسلامی به امام رضاست و مورد توجه همه مسلمانان جهان است؛ این مشهد کانون قبه الاسلام و متعلق به امام رضاست و هویت این شهر به ایشان تعلق دارد؛ عزیزان ما در مدیریت شهر بدانند این شهر شهر امام رضاست و هویت این شهر باید به عنوان امام هشتم محفوظ بماند؛ برادری که مسئولیت مدیریت شهری را عهده‌دار است باید توجه کند هویت امام هشتم حفظ شود نه به عنوان شهری که از سویی گردشگر دارد و از سوی دیگر شهروند و مجاور و گردشگر؛ اینها تعبیر ضدامام رضا(ع) است؛ این شهر گردشگر ندارد زائر امام رضا(ع) دارد. چه کسی می‌گوید برای گردشگری به این شهر آمده؛ ما اینجا زائر داریم نه گردشگر.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آقایی از مدیران شهری گفت این شهر شهروند دارد و باید مطالباتشان تامین و نشاط و شادی داشته باشند و باید آزادی‌هایی وجود داشته باشد چون اینها شهروند این شهر هستند؛ ایشان که این حرف را زد یک برادر شهید و جانباز داشت؛ به او گفتم برو به منزل و از مادرت بپرس که شهروند این شهر است یا مجاور امام رضا(ع)؟ مطالبه این شهر از امام رضا(ع) مقدم بر سایر مطالبات است.

وی گفت: بنده شفاف بگویم؛ جریان‌های قدرت و ثروتی هستند که برای سودجویی در این شهر آمده‌اند و فکر کرده‌اند شهری که 32 میلیون زائر داخلی و 4 میلیون زائر خارجی دارد بهترین جا برای سودجویی و مرکز عیاشی است و لذا آمده‌اند شادی جوان را بهانه کرده‌اند تا یک سلسله حرکات ناهنجار و مراکز منکر غیرشرعی برای سود و درآمد نامشروع خود ایجاد کنند و شهروند مشهدی را جلو می‌اندازند. فکر نشاط جوان هستید؟ اگر واقعا فکر شادی جوان هستید دست این آقا پسر 22 ساله و دختر خانم 18 ساله را در دست هم بگذارید تا زندگی آرام بخش شروع کنند و نشاط و شادی آنها به اندازه یک میلیون کنسرت و حرکات ناهنجار بیشتر می‌شود.

آیت الله علم الهدی گفت: جوان مشهدی به تو آقای مسئول پیام دارد و می‌گوید زندگی و سرمایه و اشتغال و کارم را درست کن. با دو تا تار زدن و سنتور زدن می‌خواهید جوان را شاد کنید؟ با این حرفها هویت این شهر زیر سوال می‌رود. به این مسئله مدیران شهری توجه کنند که امام رضا از این شهر قابل حذف شدن نیست و مردم این اجازه را نمی‌دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصرایران ، تاریخ انتشار 4مرداد 98، کد خبر: 680982 ، www.asriran.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
ای بابا چرا انقد با شادی مخالفت میکنید اخه شادی چیز خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
1
با این همه بیماری های روانی که گسترش داشته واقعا قدری شادی و روحیه جاش خالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
مردم یاد نگرفتن چطو خوب شادی کنن و شاد باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین