پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: براساس تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهایی که سینما ندارند، با کمک شهرداری‌ها سینما احداث خواهد شد.

شعار سال: مهدی جمالی نژاد امروز، پنجشنبه در حاشیه نشست خود با شهرداران و مسئولان شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر در جوار اصفهان قرار دارد و مشکلات کلانشهر اصفهان در این شهر اثرگذار است و به همین دلیل نیاز است که در کنار اصفهان، مشکلات این شهرستان نیز دیده شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی در خلاء امکان پذیر نیست و اگر قرار است برای اصفهان برنامه‌ریزی کنیم باید خمینی شهر و دیگر شهرها و روستاهای استان را در نظر بگیریم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست با شهرداران و مسئولان شهرستان خمینی شهر، گفت: موضوعات این جلسه در دو قالب معاونت عمرانی وزرات کشور و مباحثی با شورایعالی معماری و شورایعالی ترافیک و همچنین موضوعات مرتبط با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها مطرح شد.

وی گفت: اگر شهرداری ها یکسری پروژه های کم هزینه و زودبازده را تعریف کنند، تسهیلاتی به آنها پروژه اعطا خواهیم کرد.

جمالی نژاد، نبود قیر و آسفالت مناسب را مشکل بزرگ اکثر شهرها عنوان کرد و افزود: مشکل قیر و روکش آسفالت مطالبه همه شهرداری ها و دهیاری های خمینی شهر است که باید در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها حل شود. این سازمان می‌تواند برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اقدامات خوبی را انجام دهد و قرار شد سهمیه مازادی را برای شهرستان در نظر بگیریم.

وی در مورد مشکلات شهرها در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: شهرداری ها برای تامین مالی ناوگان حمل و نقل عمومی به فکر راهکارهای جدید باشند و به خصوص اوراق مشارکت در این بخش می تواند کمک کند. اصفهان و کلانشهرهای دیگر از این اوراق استفاده می کنند. همچنین با توجه به اینکه جمعیت خمینی شهر کمتر از مراکز استان ها نیست، می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به امضا تفاهم نامه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: شهرهایی که سینما ندارند، می توانند زمینی را از طرف شهرداری در نظر بگیرند و وزارت کشور نیز به صورت بلاعوض ۵۰۰ میلیون تومان و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت سینما کمک می کنند تا همه این شهرها سینمادار شوند.

وی به سیاست های رئیس جمهور در حوزه های شهری مبنی بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرها با مشکل حاشیه نشینی و اسکان غیررسمی مواجه هستیم که اسکان غیررسمی در هسته‌های مرکزی شهرها و بافت‌های ناکارآمد شهری و بافت‌های تاریخی رسوخ کرده است و به همین دلیل موضوع بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

جمالی نژاد افزود: این شهرستان و به خصوص شهر خمینی شهر در این زمینه می تواند نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: یقینا سازمان شهرداری ها، وزارت کشور و استاندار اصفهان می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه اقدامات خوبی را در خمینی شهر داشته باشند که این همت مدیران شهری را می‌طلبد. همچنین تفاهم نامه ای که اخیرا سازمان با شرکت بازآفرینی منعقد کرده موضوعات را تسریع بخشیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ، تاریخ انتشار3مرداد 98، کد خبر: 98050301557، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین