پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
شهردار منطقه ثامن گفت: ۲۶ پروژه شهری به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در منطقه ثامن تعیین تکلیف شد.

شعار سال: سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در نشست مشترک با مدیران شهری و استانی با سرمایه‌گذاران بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: در دو سال اخیر مساحت هفت هکتاری فضای سبز حرم مطهر رضوی را به حدود ۱۱ و نیم هکتار افزایش داده‌ایم که رشدی بیش از چهار برابری نسبت به دوره های قبل داشته است.

او تصریح کرد: خدمات حوزه شهری به زائران و مجاوران امام رضا (ع) در محدوده حرم مطهر رضوی باشهرداری منطقه ثامن است.

شهردار منطقه ثامن گفت: در دو سال اخیر که مدیریت شهری در دوره فعالیت شورای پنجم داشتیم شاهد افتتاح بولوار شهدای حج، میدان شهید حاجی‌حسنی‌کارگر، خیابان آیت‌الله واعظ‌ طبسی، میدان امر به معروف و نهی از منکر، ره‌ باغ طوبی، بولوار شارستان از سمت خیابان آیت‌الله شیرازی، اتصال بولوار شارستان به خیابان امام رضا (ع)، توسعه فضای سبز شهری در منطقه ثامن، اجرای پروژه بولوار شارستان از سمت خیابان طبرسی و اجرای پروژه شارستان از سمت خیابان شهیدنواب صفوی بودیم.

نعمتی افزود: همچنین در دو سال اخیر روکش ۱۲۷ هزار مترمربعی آسفالت، پیاده‌روسازی در قطاع‌های ۳ و ۴ به میزان ۲۷ هزار مترمربع و پوشش کارگاهی به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این منطقه است.

او با اشاره به هزینه‌کرد ۱۳۰۰ میلیارد تومانی منطقه ثامن در سال گذشته تصریح کرد: در دو سال اخیر مساحت دو و نیم هکتاری فضای سبز حرم مطهر رضوی را به حدود ۱۱ هکتار افزایش داده‌ایم که رشدی بیش از چهار برابری داشته است.

شهردار منطقه ثامن گفت: در بحث خدمات شهری ۷۹ چشمه سرویس بهداشتی جدید را در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم و همچنین دو مجموعه سرویس بهداشتی دیگر هم در حال اجرا است که در ماه‌ های اخیر به بهره‌ برداری می‌رسد.

نعمتی افزود: افزایش ۴۳ دستگاه آبسردکن، نصب ۵۳۰ پرژکتور برق، بازسازی آب انبار حوض معجردار، انعقاد قرارداد بهسازی و نوسازی بازار فرش، اجرای ۴۸ هزار مترمربع نقاشی دیواری با عناوین اسلامی و قرآنی و تصاویر شهدای والامقام، نصب ۹۰ پلاک افتخار در سر درب منازل شهدای والامقام و چهره‌های شاخص محلات منطقه و برگزاری ۱۶۹ جشن ملی و مذهبی در منطقه ثامن نیز بخش دیگری از خدمات صورت گرفته به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

او تصریح کرد: هزینه‌های صورت گرفته در این پروژه‌ها بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ فقره پروانه صادر شده است؛ این عدد در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۸ مورد بوده که معادل مجموع پنج سال قبل است و به لحاظ زیربنا نیز که یک میلیون و ۲۸۸ هزار مترمربع بوده که با معادل هشت سال قبل برابری می‌کند.

شهردار منطقه ثامن مشهد به همکاری با دانشگاه‌های مشهد اشاره کرد و گفت: به این منظور هشت مورد تفاهم‌نامه بین شهرداری منطقه و دانشگاه‌ها منعقد شده که در آن ۹۹۵۱ دانشجو از بافت پیرامونی منطقه ثامن مشهد بازدید کردند و از تجربیات آنان نیز در مسیر رشد و توسعه این منطقه از شهر مشهد در همجواری بارگاه منور قرار دارد بهره‌مند شدیم.

نعمتی افزود: همچنین به منظور بهره‌گیری از تجربیات مراجع تقلید تاکنون ۱۵ دیدار را داشته‌ایم و در هفت نوبت در مساجد منطقه ثامن مشهد حضور یافتیم و با مردم به بحث، گفتگو و تبادل نظر در جهت ارائه خدمات بهتر، مطلوب‌تر و شایسته‌تر پرداخته‌ایم.

او تصریح کرد: خروجی مثبت سه جلسه قبلی که با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی داشتیم، تعیین تکلیف ۲۶ پروژه شهری به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در این منطقه بود.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: مشکلات برخی از این پروژه‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته برطرف شد و بحث تسهیل‌گری در نه محله منطقه ثامن مشهد را هم به‌صورت ویژه پیگیر هستیم؛ همچنین تقویت محلات را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا خدمتی شایسته و درخورشان به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 3 مرداد 98، کد مطلب: 7013798: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین