پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
ابتکار را می توان از جمله مدیران سیاسی دانست که متاسفانه با وجود عملکرد عموما غیر قابل دفاع در حوزه های انتصابی، شاهد حضور مستمر وی در عرصه سیاسی و مدیریتی کشور هستیم. اولین مسئله ای که با گوگل کردن نام وی می توان استنباط نمود، دخالت دهی خود در تمامی مسائل است. بعد از پخش نام وی در لیست دو تابعیتی ها،توسط یکی از نمایندگان مجلس، شاهد آغاز اظهار نظرهای او در موضوعات مختلف هستیم. نامبرده ، این بار در خصوص دومین زن خلبان کشور صحبت کرده اند. سوال قابل طرح این است که شهروندان جامعه اسلامی و کشور عزیزمان ایران، تا به کی باید هزینه های حضور چنین افراد و اشخاصی را پرداخت کنند؟ ای کاش خود خانم ابتکار به سوال ما پاسخ می داد؟

شعارسال: چند صباحی است در میان هیاهوی خبرهای مختلف از جنجال‌های تحدید، تحریم و تهدید، خبر اعطای درجه کاپیتانی به «نشاط جهانداری» که به تازگی مفتخر به دریافت امتیاز رتبه چهار شده و به عنوان دومین بانوی کاپیتان ایرانی، نخستین پرواز مستقل خود را انجام داده است، انگشت حیرت و لبخند رضایت بر لبان عموم مردم نشانده است.

موضوعی که «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواد، به آن اشاره کرد و درباره خبر مسرت بخش دریافت عنوان کاپیتانی به بانوی ایرانی گفت: اینکه زنان در رشته‌های مختلف پیشرفت می‌کنند و به مراتب عالی می‌رسند، نخست از توانمندی و استعداد زن ایرانی حکایت دارد و سپس نشان می‌دهد هیچ عاملی نمی‌تواند مانع حضور او شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه گرفتار کلیشه‌های ذهنی هستیم افزود، برداشت سنتی این است که زنان اگر قرار است شاغل باشند باید خود را محدود به حوزه‌های سنتی درون خانگی کنند. این حوزه‌ها خوب و لازم است اما نباید این موضوع که زنان در بسیاری از رشته‌ها از جمله پزشکی، استادی دانشگاه، استار تاپ ها، فناوری‌های نوین و سایر عرصه‌های اشتغال و کارآفرینی تحصیلات و تخصص پیدا کرده‌اند را نادیده گرفت. بلکه باید برای زنان، فضا و شرایط پرداخت زکات علم و دانش و حضور کامل و جامع را فراهم کرد.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که دریافت مدرک کاپیتانی این بانوی ایرانی چه تأثیری در تغییر ذهنیت جامعه ایرانی نسبت به حضور اجتماعی زنان دارد؟ تصریح کرد: مهمترین نقش و اثری که این خبر دارد این است که می‌تواند بسیاری کلیشه‌های ذهنی را تغییر و نشان دهد که ما نسبت به موضوع زنان و نقش آفرینی آنان نباید کلیشه‌ای فکر کنیم. این مقام مسئول یادآور شد: کما این که از زمانی که خانم دکتر«فرزانه شرف بافی» به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» منصوب شد بسیاری از این کلیشه‌ها شکست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا زنان می‌توانند در آسمان سکاندار باشند اما در روی زمین برای دوچرخه سواری و موتورسواری همچنان اخطار می‌گیرند، گفت: متأسفانه در زمینه دوچرخه سواری و موتورسواری هم دچار تناقض و کلیشه‌های ذهنی هستیم و به همین دلیل زنان را از بخش مهمی از حمل و نقل محروم کرده‌ایم. تناقض آنجا خود را نشان می‌دهد که زنان بر ترک موتور مردان سوار می‌شوند و موتورسواری می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد اما به تنهایی حق سوار شدن بر آن را ندارند.

دومین بانوی سکاندار هواپیما کیست؟

نشاط جهانداری ۲۹ ساله از دوران کودکی، علاقه خاصی به هواپیما داشته و بر عکس بیشتر دخترک‌های هم سن و سالش که عروسک بازی تمام دنیای کودکی آنان بود، هواپیما را دوست داشته است. کار او با شرکت یک هواپیمایی در سال ۸۹ و در حیطه ایمنی پرواز و باز خوانی داده‌های اطلاعاتی پرواز Flight Data Monitoring شروع شد و حدود ۳ سال و نیم بعد که شرکت نیازمند نیروی خلبان بود، آزمون داد و با رتبه ممتاز قبول شد.

مراسم کاپیتانی جهانداری که نزدیک به ۵ سال به عنوان خلبان دوم پرواز می‌کرد، در واپسین روزهای تیرماه برگزار شد و این خلبان بیست‌و نه ساله چهارمین خط سردوشی که نشان «کاپیتانی» است را دریافت کرد و نخستین پرواز مستقل خود را انجام داد. بنا بر گزارش‌ها، در حال حاضر حدود پنجاه خلبان در شرکت‌های هواپیمایی فعالیت می‌کنند اما از این میان تنها تعداد بسیار معدودی «کاپیتان» شده و اجازه هدایت کامل هواپیماهای مسافربری را دارند.

حرف کارشناسی یا شوی سیاسی ابتکار:

برخی از تحلیل گران حوزه سیاسی معتقدند که ابتکار از جمله مدیران و سیاستمدارانی است که برای در عرصه بودن و جلب و جذب افکار عمومی ، اقدام به هر کاری می کند. بعد از افشای لیست دو تابعیتی های منتشر شده توسط یکی از نمایندگان مجلس که نام خانم ابتکار نیز در آن ذکر شده بود و با توجه به رفتار شناسی مسبوق به سابقه از ایشان (برداشت های ما)، انتظار می رود که شاهد اظهار نظرهای عدیده از نامبرده در حوزه ها و موضوعات مختلف باشیم.

سوال اینجاست که چرا این خانم،پاسخگو به عملکرد خود در حوزه های متنوع و پراکنده ای که مدیریت آن را برعهده داشته اند، نمی باشند. از خانم ابتکار انتظار داریم، عملکرد های شاخص خود را در شورای شهر بیان کند، از عملکردهای شاخص خود در سازمان محیط زیست حرف بزنند و همچنین از عملکردهای شاخص خود در معاونت امور زنان ریاست جمهوری بگویند. ما نیز حاضریم، گزارش هایی از فرصت سوزی های ایجاد شده در دوره های مدیریتی ایشان در دستگاه های مختلف ، تهیه و منتشر نموده و به فضاوت افکار عمومی بگذاریم.

هر چند مطمئنیم که خانم ابتکار ، اقدام به ارایه گزارشات توجیه عملکرد خود در پست های پیشین نمی کنند ، اما منتظر فرمایشات و پاسخگویی ایشان هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایرلاین پرس، تاریخ انتشار: 3مرداد1398 ، کدخبر: 211333 : www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین