پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
در تهران ۱۳۴ جایگاه سوخت وجود دارد که از این تعداد بیش‌ترین جایگاه در غرب و کمترین جایگاه در مرکز شهر قرار دارد؛ به‌طوری که در غرب تهران ۳۳ جایگاه و در مرکز تهران تنها ۱۷ جایگاه سوخت وجود دارد.

شعار سال: بر اساس اعلام دولت، از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان‌شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان وارد مرحله اجرایی می‌شود و آن‌طور که مسوولان اعلام کرده‌اند، هیچ مشکلی برای تامین کارت سوخت وجود ندارد و وضعیت جایگاه‌های سوخت نیز مناسب است.

بر این اساس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در خصوص آخرین وضعیت نصب تجهیزات کارت‌خوان جدید در جایگاه‌های سوخت به ایسنا اعلام کرد که قرار نیست کارت‌خوان جدیدی در جایگاه‌های سوخت نصب شود و سوخت‌گیری با کارت‌های سابق به همان روال گذشته انجام خواهد شد. هم‌چنین به‌روزرسانی سامانه هوشمند نیازمند تجهیزات اضافی نیست و صرفاً نرم‌افزار است که تماماً در داخل کشور انجام می‌شود.

در این میان به دنبال تعداد جایگاه‌های سوخت در پایتخت کشور رفتیم و مطلع شدیم که استان تهران دارای ۲۴۷ جایگاه سوخت است که ۱۴۱ جایگاه برای پایتخت و مابقی برای توابع استان تهران است و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، ۱۷ جایگاه در مرکز تهران، ۲۶ جایگاه در شمال تهران، ۳۵ جایگاه در جنوب تهران، ۳۳ جایگاه در غرب تهران و ۳۰ جایگاه در شرق تهران وجود دارد.

هم‌چنین در دماوند، پاکدشت و اسلام‌شهر هر کدام نه جایگاه، فیروزکوه سه جایگاه، ری ۲۵ جایگاه، ورامین ۱۱ جایگاه، رباط‌ کریم ۱۴ جایگاه و شهریار ۲۶ جایگاه وجود دارد.

در کل کشور نیز حدود ۶۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که در این جایگاه‌ها بین ۷۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز عرضه می‌شود اما علی‌رغم این‌که ۹۰ درصد محصولات مربوط به جایگاه سوخت از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، طبق گفته‌های رضا رضایی - قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت - ۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور بالای ۳۵ سال سن دارد.

















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 4 مرداد 98، کد مطلب: 98050401609: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین