پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و خدمات گردشگری استان فارس با بیان اینکه راه‌اندازی پرواز مستقیم به شیراز، کار را برای ما آسان کرد، خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان گردشگر را به صورت مستقیم به شیراز آورد نه این که ابتدا به تهران بروند و بعد وارد شیراز شوند.
شعارسال : محمود فخری اظهار داشت: در حال حاضر 200 دفتر خدمات مسافرتی در شیراز فعال است که بین 15 تا 30 نفر در هر دفتر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در شیراز و استان فارس محقق شد تشکیل کمیته تورهای ورودی بود تا برای جذب گردشگر به فارس اقدامات بیشتری شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و خدمات گردشگری استان فارس با بیان اینکه راه‌اندازی پرواز مستقیم به شیراز، کار را برای ما آسان کرد، خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان گردشگر را به صورت مستقیم به شیراز آورد نه این که ابتدا به تهران بروند و بعد وارد شیراز شوند.
فخری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که دفاتر خدمات مسافرتی دارند در حال حاضر عوارض تابلو است که از دفاتر دریافت می‌شود، تصریح کرد: بهتر است دفاتر از این موضوع معاف شوند غیر از این که عوارض شغلی هم فشاری بر دوش دفاتر است که باید آن را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که هر گردشگری که با همت این دفاتر وارد شیراز می‌شود تمام صنوف از آن بهره می‌برند و از این رو مناسب است شهرداری جایزه تشویقی به دفاتر برتر ارائه کند که تشویق شوند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و خدمات گردشگری استان فارس عنوان کرد: بهتر است پلیس راهور با کسانی که مجوز تردد اتوبوس توریستی دریافت کرده‌اند همراهی کند زیرا در عمل مجوز ارائه شده را قبول نکرده و حتی اتوبوس را متوقف کرده و می‌خوابانند.

فخری با تأکید بر اینکه در این زمینه مناسب است شورای ترافیک مصوب کند که به گونه‌ای کار تسهیل شود، خاطرنشان کرد: کارگروهی متمرکز، مسیر صدور مجوزهای گردشگری را کوتاه کند.
رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس:فارس، رتبه دوم تعداد مهمانپذیر در کشور
هدایت فرهادی، رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس نیز در این جلسه گفت: استان فارس 139 میهمانپذیر دارد که 121 میهمانپذیر در شیراز است و بعد از خراسان رضوی رتبه دوم کشور را داریم و تهران بعد از فارس قرار دارد.

وی با بیان اینکه عدم پویایی صنعت گردشگری ما و اینکه نمی‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد دلایل متعددی دارد، اظهار داشت: وقتی شخصی برای راه‌اندازی یک واحد اقامتی یا پذیرایی در حوزه گردشگری اقدام می‌کند آن قدر او را می‌دوانند که باید کفش آهنی به پا کند و در نیمه راه پشیمان می‌شود که چرا وارد این مقوله شده است.

رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر گردشگری فعال شود شاید بحث مشکل اشتغال حل شود، خاطرنشان کرد: مسئولان استان ما باید فکری کنند که وقتی تقاضایی در حوزه گردشگری می‌آید کار گروهی متمرکز با حضور تمام دستگاه‌های متولی و ذی نقش این تقاضا را بررسی کند و این گونه نباشد که صدور مجوز یک تا دو سال زمان ببرد.
فرهادی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز و شورای این شهر در زمینه گردشگری کمک بسیاری کرده‌اند، تصریح کرد: شیراز بهترین شورا در حوزه گردشگری در کشور را دارد چنان که نخستین شورا در کشور است که کمیسیون گردشگری تشکیل داده و وارد هر مشکلی که در این حوزه بوده شده و گاه حتی ما کوتاهی کرده و اعضای شورا اصرار به بازدید و پیگیری داشته‌اند.

وی افزود: استان فارس در حوزه میهمان‌پذیرها نیز شاید در کشور اول باشد اما خدمات ما در شان مردم نیست.
رئیس اتحادیه میهمانپذیرداران استان فارس عنوان کرد: وقتی در بافت قدیم 30 تا 50 متر جلو برویم وضعیت مناسب نیست مسئولان کشوری که می‌آیند را نباید تنها به صحن احمدی و حافظیه و بلوار چمران ببریم بلکه باید 30 متر در عمق بافت قدیم را به آنان نشان دهیم تا برای حل مشکلات کاری کنند.
این پیشکسوت عرصه گردشگری استان فارس بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های دائمی گردشگری در شیراز ضرورت است.

امیرحسین حکمت‌نیا:لزوم تدوین کتاب جامع بافت تاریخی شیراز

امیرحسین حکمت‌نیا، نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس نیز در این جلسه ضمن تبریک انتخاب علیرضا پاک‌فطرت به عنوان برترین شهردار در حوزه گردشگری کشور و تقدیر به واسطه ایجاد همدلی در این حوزه، اظهار داشت: در استان فارس یک هزار و 20 نفر راهنمای گردشگری فعالیت دارند که 500 نفر کارشناس، 300 نفر کارشناس ارشد و 10 نفر در مقطع دکتری تحصیلات خود را به اتمام رسانده‌اند.
وی افزود: 50 نفر از مجموعه راهنمایان فارس در حال حاضر با عالی‌ترین مدراج و در کمیته‌های تخصصی گردشگری به عنوان مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حال فعالیت هستند و تعدادی از اعضای انجمن راهنمایان به عنوان مشاور در حال خدمت هستند.

نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس گفت: باعث شگفتی است که شیراز با دارا بودن370 هکتار بافت تاریخی کتاب جامعی درباره محلات، بناها و معرفی جامع این وسعت تاریخی ندارد که مناسب است راهنمایان جوان و با تجربه در امر نگارش نخستین کتاب جامع بافت تاریخی به کار گرفته شوند.
حکمت‌نیا تصریح کرد: مناسب است مانند برخی مشاغل در نامگذاری خیابان‌ها و معابر از رسته‌های شغلی گردشگری نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه نخستین پارک گردشگری و صنایع دستی در شیراز به عنوان شیرازه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی و فرهنگی زیر پوشش شهرداری دارای ایستگاه دائمی راهنمایان شود و با توجه به اهتمام شهرداری در مالکیت و مرمت بناهای تاریخی، خانه‌ای به عنوان خانه گردشگر، راهنما و هنرهای بومی مشخص کرده و تغییر کاربری دهد.

نماینده راهنمایان گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه لازم است ایستگاه "از من بپرس" در بافت تاریخی شیراز ایجاد شود و در اختیار صنف راهنمایان گردشگری قرار گیرد، بیان کرد: برپایی نمایشگاه دائمی سالانه گردشگری شیراز ضرورت این شهر و استان است و شهرداری تنها مرجعی است که می‌تواند به داد گردشگری فارس برسد.

حسین اربابی:شهرداری شیراز تنها مرجعی است که توان رسیدگی به مشکلات گردشگری فارس را دارد
حسین اربابی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های فارس و فعال گردشگری نیز در این جلسه بیان کرد: برخی از متولیان گردشگری استان خسته شده‌اند که اینک دست به دامان شهرداری شده‌اند چراکه تنها مرجعی است که اگرچه فعالیت‌های گردشگری در حیطه مستقیم وظایف آن نیست توان رسیدگی به مشکلات گردشگری فارس را دارد.

وی اظهار داشت: ما ضمن احترام به تمام متولیان از میراث فرهنگی، اداره ارشاد و غیره متاسفانه وضعیت را به گونه‌ای می‌بینیم که نمی‌توانیم روی دستگاه‌های دیگر حساب باز کنیم در حالی که شهرداری شیراز در موقعیتی است که می‌تواند به دادِ گردشگری نه تنها شیراز که استان فارس برسد.
این فعال گردشگری با اشاره به اینکه شاید برخی بگویند که نباید پاره‌ای نقاط مثبت افراد را بازگفت اما این سنت نیکویی است که حسن افراد بیان و تقویت شود، گفت: اشتباه است اگر تصور کنیم که پاک‌فطرت تنها شهردار شیراز است بلکه ایشان به نوعی شهردار یک شعاع 200 کیلومتری پیرامون شیراز و حتی کل استان فارس است و ما در حوزه منابع مالی، منابع فکری و مدیریتی، مرجعی بهتر از شهرداری شیراز سراغ نداریم چنانکه برخی زیرساخت‌ها را از هیچ کجا نمی‌توانیم طلب کنیم.

اربابی خاطرنشان کرد: وقتی با ایجاد مجموعه‌های ورزش آبی، مشهد توانست ماندگاری گردشگران و زائران را افزایش دهد بسیار آموزنده است که ما توجه کنیم پارک‌های آبی و پارک 580 هکتاری شیراز که شهرداری معظم شیراز بر روی آن متمرکز شده به رونق گردشگری نیز کمک خواهد کرد و بار دیگر تقاضای ما از شهرداری این است که حمایت خود را از گردشگری دریغ نکند و لازم است هتل‌های ارزان قیمت مناسب در شیراز احداث شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 416097 : www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین