پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
مسئولان شهرستان تویسرکان در سطوح مختلف از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، فعالیت‌های بسترساز در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و...در روز تویسرکان خبر دادند و به مردم نوید دادند که این روز زمینه ساز معرفی بیش از پیش تویسرکان می‌شود.

شعارسال: وقتی برای اولین بار از نامگذاری و برگزاری آئینی بنام "روز تویسرکان" سخن گفته شد، تصورات ذهنی مردم و افکار عمومی به این سمت سوق پیدا کرد که قرار است در روز تویسرکان شاهد برگزاری یک آئین باشکوه، اثرگذار و حتی ملی و برخوردار از بخش‌های متنوع جنبی به منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف باشیم.

مردم از ابتکار مسئولان خود برای طرح "روز تویسرکان" استقبال کردند و این تصویر در ذهن عموم مردم نقش بست که "روز تویسرکان" نقطه عطفی برای رسانه‌ای شدن و معرفی این شهرستان زیبا و چشم نواز در دامنه جنوبی کوه الوند می‌شود.

پس از برگزاری نشست‌های هم اندیشی، روز پنجم مردادماه، همزمان با یادروز شهادت 38 شهید افتخار آفرین شهرستان تویسرکان در پنجم مرداماه سال 67 در عملیات غرور آفرین مرصاد و برگزاری اولین آئین نماز جمعه تویسرکان در 150 سال قبل، روز پنجم مردادماه به عنوان "روز تویسرکان" معرفی شد.

مسئولان شهرستان تویسرکان در سطوح مختلف از طرح و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، فعالیت های بستر ساز در زمینه سرمایه گذاری های اقتصادی و...در روز تویسرکان خبر دادند و به مردم نوید دادند که این روز زمینه ساز معرفی بیش از پیش تویسرکان-بهشت غرب ایران- می شود.

حالا اما پس از گذشت شش سال از برگزاری اولین آئین "روز تویسرکان" گرچه شاهد حضور چهره های اثر گذار ملی در این روز در تویسرکان بودیم و همین حضور هم فوایدی برای تویسرکان و تویسرکانی ها به دنبال داشته اما باید منصفانه و واقع بینانه بپذیریم که "روز تویسرکان" در سال های اخیر آن گونه که تصور می‌شد، انتظارات را برآورده نکرده و نتوانسته اهداف غایی خود و مهمتر از همه معرفی فراگیر و اثر بخش تویسرکان را محقق کند.

در سال های اخیر شاهد یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و هدفمند بر اساس یک چشم انداز مشخص برای برگزاری آئین "روز تویسرکان" نبوده‌ایم و این آئین نتوانسته تویسرکان را در مقیاس ملی و حتی بین المللی به اندازه ای که تصور می شد و انتظار می‌رفت، به دیگران معرفی کند.

به نظر می‌رسد اکنون برگزاری آئین "روز تویسرکان" نه به عنوان یک هدف مشتاقانه و اثر گذار در روند توسعه شهرستان تویسرکان بلکه باری بر روی دوش مسئولان شهرستان احساس می‌شود و به جای اینکه شاهد برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدف گذاری شده برای برگزاری این آئین باشیم، به چشم یک کار رفع تکلیفی به آن نگاه می‌کنیم.

بجا و زیبنده است که مسئولان شهرستان تویسرکان در رده‌های مختلف مدیریتی و اجرایی که مرتبط با برگزاری آئین روز تویسرکان هستند، عملکرد و کارنامه خود در این زمینه در سال های اخیر را بررسی کنند و به مردم گزارش بدهند که دقیقاً در راستای انجام وظایف و تکالیفشان چه برنامه‌هایی را اجرایی کرده‌اند؟

آیا در سال‌های اخیر از ایده پردازی‌ها، طرح های مبتکرانه و خلاقانه مردم، جوانان و نخبگان تویسرکان در برگزاری هر چه اثر گذارتر روز تویسرکان حداقل، بهره‌وری نسبی نیز ایجاد شده است؟

آیا روز تویسرکان آن قدر اثر بخش ظاهر شده که زمینه میل و رغبت برای حضور سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت با هدف بهبود فضای کسب و کار و افزایش فرصت‌های متنوع شغلی در شهرستان تویسرکان را فراهم کند؟

آیا روز تویسرکان که مصادف با یادروز شهادت 38 شهید گلگون کفن شهرستان تویسرکان در پنجم مرداماه سال 67 در عملیات غرور آفرین مرصاد است توانسته با فعالیت ها و برنامه های فرهنگ محور، نوع تفکر و اندیشه و سیره رفتاری این شهدا را حداقل به مردم خود تویسرکان معرفی و منتقل کند؟

آیا تویسرکان- بهشت غرب ایران زمین- توانسته بیشترین استفاده را از فرصت برگزاری آئین روز تویسرکان برای معرفی قابلیت های خود در بخش‌های مختلف را ببرد؟

آیا...

اکنون در آستانه "روز تویسرکان" نه از شور و اشتیاق فزاینده و نه از اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های خاص این روز خبری هست و نه از اظهار نظرهای شفاف و امید بخش و پررنگ مسئولان در این زمینه، چیزی دیده و شنیده می‌شود و نه موجی از نشاط و شور تحت تاثیر نزدیک شدن این روز در میان مردم به چشم می‌خورد!

امید می رود امسال همانند سال های گذشته روز تویسرکان منحصر به برگزاری یک مراسم سخنرانی نشود و برنامه های هدفمند و کارشناسانه در بخش های مختلف برای آن در نظر گرفته شود، هر چند که شرایط و فضای کنونی شهرستان این چنین تصوری را در ذهن ها ایجاد نمی کند!

چه خوب است مسئولان ارشد شهرستان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط اگر به هر دلیلی فکر می‌کنند که روز تویسرکان را نباید آنچنان جدی گرفت و پررنگ و اثر گذار برگزار کرد، صادقانه و شفاف با مردم خود سخن بگویند و دلیل یا دلایل این تصمیم خود را ابراز کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5مرداد1398 ، کدخبر: 2060012: www.tasnimnews.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین