پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۳۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

شعار سال: محمد شریعتمداری اظهار کرد:بر اساس مصوبه‌ دولت کارگروه مشترکی با مشارکت وزارت کار،‌سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات و وزارت کشور با محوریت استانداران و فرمانداران تشکیل شده که این کارگروه موظف استدهک های بالای درآمدی که نیازی به یارانه ندارند و یارانه آنهابا محوریت استانداران حذف شده است شناسایی کند و وجوه و منابعی که از این طریق حاصل آید را پس انداز و در جهت محرومیت زدایی واشتغالزایی در استان مربوطه هزینه کند.

به گفته وی این برنامه در چارچوب آیین‌نامه‌ای است که به تصویب کارگروه شناسایی یارانه می‌رسد.

شریعتمداری که در حاشیه مراسم تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به آخرین آمار بیکاران در کشور اشاره کرد و گفت: مرکز آمار ایران مرکز رسمی اعلام آمار در کشور است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی این مرکز طی سه ماهه ابتدای امسال نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده و تعداد بیکاران دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

افزایش سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد

وی به علل کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل این امر می‌تواندکاهش نرخ مشارکت اقتصادی و پرداخت وام های ارزان بانرخ سود چهار درصد و شش درصد در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت باشد که موجب شده تا سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کل کشور از زیر سهدرصد به ۲۵.۳ درصد برسد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:با توجه به جمعیت جوان کشور و بیکاری نزدیک به دو و نیم میلیون نفری لازم است تا بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود فضای کسب و کار به وجود آید و شرایط مساعد برای دسترسی واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش مورد نیاز با به کارگیری نظام تامین اجتماعی و نظام حمایتی مناسب فراهم شود.

به گفته شریعتمداری با پیش‌بینی برخی مشوق‌ها، پرداخت منابع ارزان قیمت در طرحاشتغال روستایی و عشایری، گسترش مهارت آموزی، ایجاد مشاغل خانگی و ارائه آموزشهای واقعی در محیط کار بخشی از نیاز اشتغال کشور برطرف شده است.

ارائه بیش از ۶۵۰۰ دوره آموزش مهارتی به سربازان

وی همچنین از ارائه بیش از ۶۵۰۰ دوره آموزش مهارتی به سربازان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از سربازان در دوره سربازی موفق به گذراندن دوره‌های آموزش صنعتی، کشاورزی، هنری و خدماتی شدند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: در چارچوبتوافق‌نامه‌ای که به امضای وزارت کار،ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رسیده این امکان فراهم شده است که ۵۰۰ هزار نفر نیروی ورودی به مجموعه فعالیت‌های آموزشی نیروهای مسلح برای دوره مقدماتی سربازی دوره‌های مهارت آموزی را در یکی از رشته‌ها آموزش ببینند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 مرداد 98، کد مطلب: 98050502291: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Germany
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
یک جوری میگن یارانه انگار یارانه میلیونی به مردم میدن
بجای قطع یارانه کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
بجای قطع یارانه یک کارمند،حفره ها را ببندید

نمونه ای از سوء استفاده کلان و فساد با کلاس ! ............... بخوانید : .............
ارزش بازار امروز ذوب آهن اصفهان روی تابلوی بورس حدود ده هزار میلیارد تومان و ارزش بازار امروز پالایشگاه اصفهان بعنوان یک پالایشگاه بی نظیر و بسیار سودده ، روی تابلوی بورس برابر بیست هزار میلیارد تومان است . در صورتیکه بر اساس سود رسمی اعلام شده ، سوددهی سالانه پالایشگاه اصفهان برابر 36 درصد اما سوددهی سالانه ذوب آهن اصفهان زیر ده درصد است ! ....
.... البته در عمل سوددهی ذوب آهن اصفهان صفر بوده و در مجمع اخیر هیچ سود نقدی نداشته است . ....... از این هم بگذریم ..... موضوع از کجا ناشی میشود ؟ .... قرار است دولت ، بلوک 17 درصدی پالایشگاه اصفهان را چند روز دیگر حراج نماید .... لذا ویژه خواران و خریداران بالقوه ، حدود چهار ماه است که با عرضه مداوم سهام پالایشگاه اصفهان ، از رشد قیمت آن جلوگیری میکنند و آن را در محدوده هزار تا هزار و دویست تومان ثابت نگه داشته اند و با این کار ، بلوک 17 درصد دولت را ، به عبارتی اموال عمومی مردم مظلوم را ، هزاران میلیارد تومان ارزانتر ، خریداری خواهند کرد . ... البته این یک سرقت بزرگ است بصورت کاملا قانونی . نمونه ای از فساد با کلاس و کاملا قانونی در بورس !
………………………….
اساتید و تئوریسینهای اقتصادی کشور متوجه میشوید کسری بودجه دولت و تورم چگونه بوجود میآید یا باز به دنبال حل مشکلات با تفکرات لیبرال و غیرانسانی هستند .... این است نتیجه خصوصی سازی پر از فساد و بدون نظارت و دانش لازم مجریان از هر سه قوه !!
لطفا این خصوصی سازی فاسد را متوقف کنید . اقتصاد کشور و زندگی مردم را با تزهای کپی پیست و بیسوادی خود به نابودی کشاندید . لطفا تز جدید ندهید !!!.... عامل کسری بودجه دولت همین تصمیمات و معاملات پر از فساد و به ظاهر قانونی و شفاف روی تابلو بورس است ..........
………………………………………………….
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین