پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
رئیس‌جمهور روابط ایران و عمان را همواره دوستانه خواند و گفت: باید با افزایش رفت و آمدها و رایزنی‌ها در راستای گسترش همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران ـ مسقط در بخش‌های مختلف بویژه انرژی و تجاری تلاش کنیم.
شعارسال: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه ایران و عمان همواره برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه، گام‌های مثبتی در کنار هم برداشته‌اند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه مناسبات و همکاری‌ها با عمان در سطوح مختلف و در راستای منافع متقابل دو ملت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و عمان مسئولیت اصلی تأمین امنیت در منطقه تنگه هرمز را بر عهده دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش می‌کند تا دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مسیری امن و مطمئن برای کشتیرانی آزاد بین‌المللی باشد.

روحانی تأکید کرد: حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند، بلکه عامل اصلی تنش خواهد بود.

رئیس جمهور بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به این کشور و تلاش برای توقف کشتار مردم بی‌گناه یمن را از موضوعات حائز اهمیت در تعاملات منطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: باید با همکاری متقابل در راستای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه غذایی و دارویی به مردم بی‌گناه یمن تلاش کنیم.

روحانی تجاوز رژیم صهیونیستی، کشتار و آواره کردن مردم فلسطین و تخریب خانه‌های فلسطینیان را از دیگر موضوعات حائز اهمیت در منطقه برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ناپخته و خطرناک برای آینده فلسطین تحت عنوان معامله قرن، نگران‌کننده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مسایل منطقه به نوعی به یکدیگر پیوند خورده اند، تصریح کرد: اگر خواستار پیشرفت و توسعه منطقه هستیم، باید همگان برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در سراسر منطقه تلاش کنند.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره‌ای آغازگر تنش با دیگران نبوده و نخواهد بود، گفت: اتفاقات ناخوشایند و تنش‌های امروز منطقه، ریشه در خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و تصورات واهی دولت این کشور دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق غیرقانونی بوده و هیچ سودی هم برای آنها نداشته و قطعاً متضرر خواهند شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت در برابر تخلف و هرگونه تخطی از مقررات که امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر بیندازد، خواهد ایستاد.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم «سلطان قابوس» پادشاه عمان به رئیس جمهور کشورمان، روابط ایران و عمان را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: مناسبات تهران ـ مسقط در زمینه‌های مختلف بویژه تجاری و سرمایه‌گذاری همواره رو به پیشرفت بوده است.

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به توافقات و برنامه‌ریزی‌های مسئولان دو کشور برای توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری فی‌مابین، اظهار داشت: دو ملت از توسعه روزافزون روابط و همکاری‌های ایران و عمان استقبال می‌کنند.

بن علوی خاطر نشان کرد: امروز منطقه در حال گذر از بحران‌های ساختگی و نیابتی بوده و مطمئناً ایجاد امنیت پایدار و حقیقی در منطقه بدون حضور ایران، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت: ایران و عمان با وجود همه چالش‌هایی که با آن روبرو هستند، باید تمام تلاش خود را در راستای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه بکار گیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1398 ، کدخبر: 13980506000692 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین