پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
در حالی‌ که خودروسازان سعی دارند توپ تولید آلایندگی توسط خودروها را به زمین مسوولان نفتی بیندازند و تقصیرها را متوجه کیفیت سوخت کنند، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش صراحتا اعلام کرده که سوخت تولیدی در داخل کشوری هیچ مشکلی ندارد و کاملا مطابق با استانداردهای یورو 4 است.

شعارسال: چند وقتی است که در موضوع آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده "ازن" و هشدار به خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان مطرح شده است. به تازگی نیز رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به وجود آلاینده "ازن" به خودروسازان تذکر داده و بر لزوم جدی گرفتن استفاده از کاتالیست در صنایع خودروسازی تاکید کرده است.

چندی پیش رئیس گروه سلامت وزارت بهداشت اعلام کرده بود که شاخص آلاینده ازن به دلیل افزایش ناکس که از احتراق سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها ناشی می‌شود افزایش یافته، اما به گفته معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، کیفیت سوخت تغییری نکرده و بنابراین علت ناکارآمدی کاتالیست‌ها چیز دیگری است.

به دنبال تذکر وزارت بهداشت به خودروسازان درباره افزایش آلاینده "ازن"، دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد که مسئولان محیط زیست به جای ایراد به خودروسازان، باید برای کیفیت سوخت و مجهز کردن جایگاه‌ها به بنزین و گازوئیل باکیفیت فکری کنند، تا ادعای وزارت نفت مبنی بر توزیع سوخت باکیفیت در جایگاه‌های سوخت محقق شود.

این در شرایطی است که سعید مداح مروج - مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش -  گفت: آمار و ارقام تولید و توزیع بنزین و نفت‌گاز نشان می‌دهد که اکنون نه تنها در کلان‌شهرها کیفیت بنزین با استاندارد یورو 4 است، بلکه در استان‌هایی که پالایشگاه نیز در آن‌ها قرار دارد، وضعیت سوخت کاملا مطابق استاندارد است.

وی با بیان این‌که در بندرعباس، هرمزگان، خوزستان، آبادان، تبریز، آذربایجان شرقی، غربی، اراک، استان مرکزی، تهران و کرج بیش از آنچه که تعهد داشته‌ایم، سوخت توزیع می‌شود، تصریح کرد: هیچ مشکلی در زمینه‌ی تامین و تولید سوخت نداریم و می‌توان با صراحت اعلام کرد که نه تنها بنزین بلکه در حوزه نفت گاز وضعیت کیفیت در حد استاندارد است.

مروج با تاکید بر این مساله که مشخصات فنی بنزین و نفت‌گاز از نظر فنی به طور کامل منطبق با استانداردهای یورو 4 است، تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که سوخت تولیدی در داخل کشور مشکلی ندارد و حتی گوگرد موجود در بنزین معمولی نیز در محدوده مجاز قرار دارد.

وی درباره وضعیت توزیع نفت‌گاز یورو 4 نیز گفت: میزان نفت‌گاز یورو 4 که برای حمل و نقل در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، 50 میلیون لیتر در روز است که همه آن در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به نظارت‌های بیرونی بر وضعیت کیفیت سوخت کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست هر ماه در این زمینه گزارشی را تهیه می‌کند و آن گزارش را در اختیار شرکت پالایش و پخش، وزارت نفت و دیگر سازمان‌های ذیربط قرار می‌دهد.

مروج درباره علت آلایندگی خودروها در کشور گفت: در بحث آلودگی و آلایندگی، سوخت تنها یک پارامتر است چراکه در این حوزه باید به عوامل دیگری همچون میزان مصرف یک خودرو، نوع سیستم موتور خودرو و موارد دیگری از این قبیل توجه کرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش افزود: همچنین آنچه که به عنوان خروجی موتور از خودرو خارج می‌شود، به لحاظ آلایندگی در هر یک متفاوت است. بنابراین باید به مواردی که سبب کاهش آلایندگی در خودرو می‌شود، توجه شود که متاسفانه در داخل کشور ما این موارد چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6مرداد1398 ، کدخبر: 98050602680: www.isna.ir


خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
استاندارد خودرو تو ایران مملکت وجود خارجی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین