پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مدیرعامل اتحادیه باغداران تهران گفت: ممنوعیت صادرات و انجام ذخایر احتیاط ملی بر اساس مشورت های اشتباهی که مغرضانه به دولت دادند، باعث شد بیش از هزار تن از سیب ذخیره شده در انبارها کیفیت خود را از دست دهد.

شعار سال : مجتبی شادلومدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغداران تهران  اظهار کرد: 900 تن سیبی که در دماوند خراب شده است در قالب ذخایر احتیاطی ملی بود؛ اما از آنجا که عده ای نیتخیر نداشتند از اواخر سال گذشته مکررا به دولت مشورت های غیر واقعی و بر اساس خواسته های خود دادند، مبنی بر اینکه میزان تولید کم است و اجاره صادرات ندهید.

وی افزود: به همین منظوردولت علاوه بر ذخیره میوه برای تنظیم بازار شب عیدمتناسب با نیاز هر استان، 7 تا 8 هزار تن سیب برای ذخیره احتیاط ملی نیز ذخیره کرد تا بازار دچار چالش شدید نشود.


مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغداران تهران ادامه داد: مقداری از سیب های طرح ذخایر احتیاطی ملی در دماوند ذخیره شد تا در بهار به بازار عرضه شودو تاخرداد ماه نیز نگهداری شدند؛امادیدند که مشورت های داده شده،درست نبود و با کمبود مواجه نشدیم.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز کار اشتباهی کرد و صادرات سیب را از 15 اسفند سال 97 تا اوایل اردیبهشتسال جاری به خاطر همین مشورت هاممنوع کرد،زیرا فکر می کردند که بازار از سیب خالی می شود.

شادلو اظهار کرد: بسته شدن صادرات و انجام ذخایر احتیاط ملی براساس مشورت های اشتباهی که صورت گرفته بود،باعث شد که بخشی از سیب ذخیره شده در انبار ها کیفیت خود را از دست دهد.

وی تاکید کرد: اوایل اردیبشت ماه متوجه شدند که میزان تولیدسیب در کشورمانکم نیست و میزانزیادی سیب مردم، غیر از سیب های تنظیم بازاری در سردخانه ها موجود است که آنها نیزبه بازار عرضه شد.

شادلو گفت:در نهایت تصمیم گرفته شد این سیب ها (ذخایر احتیاطی)آزاد شود اما زمانی بود که سیب های تازه نیز به بازار آمدند و دیگر از آن سیب ها استقبال زیادینشد.

شادلو گفت: بخشی از این سیب ها که ظرفیت صادراتی دارند صادر می شود و بخش دیگری نیز که ظرفیت تازه خوری ندارد به صورت کنسانتره به دیگر کشور ها صادر خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا سیب های سردخانه ای به این اندازهدیر دربازار عرضه کردیدگفت: این ذخیره احتیاطی بود و باید تا زمانی که سیب تازه به بازار می آمد نگهداری می‌شد.

**بیش از هزار تن از سیب ذخیره احتیاطی ملی خراب شد:

وی گفت:از 8 هزار تن ذخیره احتیاطی سیب، کمتر از 7 هزار تن به بازار عرضه شد و هزار و خرده ای تن از آن باقی ماند، یعنی 80 درصد از این ذخیره به وقت خودبه بازار عرضه شد.

بازرس اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغداران ایران با بیان اینکه دو ماه، زمان موثر صادرات سیب دراسفند و فروردین ماه است افزود:با ایجادممنوعیت به صادرات لطمه وارد شدوبازار صادراتی ما در هندوستان، افغانستان و عراق به خاطر نگرانی دولت و مشورت های اشتباه از دست رفت.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7مرداد1398 ، کدخبر: 2063944: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
سیب را در بازار داخلی تزریق میکردین که مردم بخرن اینهمه خسارت هم نبینین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین