پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
تلفات در شبکه‌های برق ناشی از مقاومت ذاتی سیم‌ها و تجهیزات شبکه در مقابل عبور جریان الکتریکی بوده و میزان آن تابعی از وسعت شبکه، فاصله مراکز مصرف برق از نیروگاه‌ها و نوع و میزان برق مصرفی مشترکین است، بنابراین رقم تلفات در کشورهای مختلف ناشی از موارد مذکور متفاوت است.
شعار سال : آمارها حاکی از آن است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ تلفات برق در ایران از ۱۵.۲ به ۱۱.۱ درصد کاهش یافته است. این چهار درصد تلفات شبکه، به‌معنای صرفه‌جویی در احداث ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید با هزینه سرمایه‌گذاری حدود ۱.۵ میلیارد یورو و کاهش هشت میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌ها طی این دوره است.
 تلفات در شبکه‌های برق ناشی از مقاومت ذاتی سیم‌ها و تجهیزات شبکه در مقابل عبور جریان الکتریکی بوده و میزان آن تابعی از وسعت شبکه، فاصله مراکز مصرف برق از نیروگاه‌ها و نوع و میزان برق مصرفی مشترکین است، بنابراین رقم تلفات در کشورهای مختلف ناشی از موارد مذکور متفاوت است.

تحقق درصد تلفات تک‌رقمی در شبکه برق ایران نیازمند ۵۰۰۰میلیارد تومان
در سال ۱۳۹۷ تلفات شبکه برق ایران از تلفات شبکه برق مکزیک، ترکیه و برزیل کمتر بوده است. کاهش تلفات به زیر ۱۰ درصد که ایران را در کنار کشورهایی مانند اسپانیا (از نظر وسعت شبکه و میزان مصرف برق به ایران نزدیک‌تر است) قرار می‌دهد، میسر است، اما به حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری برای اصلاح، بازسازی و توسعه خطوط و پست‌های برق نیاز دارد.
این میزان سرمایه‌گذاری با ت
لوجه به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه و کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاملا اقتصادی و توجیه‌پذیر است. یکی دیگر از عوامل موثر بر تلفات استفاده غیرمجاز (سرقت برق از شبکه) است. مقابله با این عامل نیازمند عزم همه سیاست‌گذاران و همچنین مقامات محلی و گروه‌های اجتماعی موثر است.
میزان تلفات شبکه برق در ایران در سال ۱۳۹۲، ۱۵.۲ درصد بوده که این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۱۱.۱ درصد رسیده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۰ به ۹.۹ درصد برسد.

عراق در صدر لیست تلفات، چین در انتها
بررسی آماری ۱۷ کشور عراق، هند، پاکستان، برزیل، ترکیه، مکزیک، خاورمیانه و شمال آفریقا، ایران، پرتغال، اسپانیا، کانادا، آفریقای جنوبی، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا و چین نشان می‌دهد که تلفات شبکه برق عراق با ۵۰.۶ درصد از همه کشورهای مذکور بیش‌تر و تلفات شبکه برق چین با ۵.۵ درصد از همه کشورها کمتر است. بعد از عراق تلفات شبکه‌ای برق هند، پاکستان، برزیل، ترکیه، مکزیک، خاورمیانه و شمال آفریقا به ترتیب با ۱۹.۴ درصد، ۱۷.۴ درصد، ۱۵.۸ درصد، ۱۴.۸ درصد، ۱۳.۷ درصد و ۱۳.۶ درصد قرار گرفته‌اند.
اما ایران با تلفات شبکه برق ۱۱.۱ درصدی در هشتمین رتبه در بین کشورهای مذکور قرار گرفته است و پرتغال با ۱۰ درصد، اسپانیا با ۹.۶ درصد، کانادا با ۸.۹ درصد، آفریقای جنوبی با ۸.۴ درصد، انگلستان با ۸.۳ درصد، ایتالیا با ۰.۷ درصد، فرانسه با ۶.۴ درصد، آمریکا با ۵.۹ درصد و چین با ۵.۵ درصد بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

شعار سال،باندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار: 9 مرداد 1398، کدخبر: 98050904385،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
یعنی زحماتای بابا برقی همه این سالها بی فایده بوده!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین