پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد، گفت:‌ از این تعداد ۱۲ درصد آنها بی خانمان و معتادان پرخطر بوده و همچنین ۵ درصد آن‌ها متاهل و دارای همسر معتاد هستند.
شعار سال : فرید براتی درباره راه‌اندازی کمپ زنان معتاد متجاهر اظهار کرد: این کمپ توسط شهرداری تهران با فضایی مناسب زنان در اختیار سازمان بهزیستی برای نگهداری زنان متجاهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه سابق بر این، تنها یک مرکز برای نگهداری زنان متجاهر وجود داشت که آن‌هم در آتش سوخت، افزود: پس از سوختن تنها مرکزی که خاص نگهداری زنان متجاهر بود ظرفیت نگهداری مرکز کم شد به همین دلیل شهرداری برای جبران آن، یک ساختمان را در اختیار ما قرار داد.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به خواست دوستان نیروی انتظامی به دلیل کمبود ظرفیت، یک ساختمان باید مختص نگهداری از آنها شود، بیان کرد:  این مرکزی که به زودی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد، به زنان معتادان متجاهر شهر تهران که بی خانمان هستند اختصاص می‌یابد.
براتی درباره آمار زنان متجاهر موجود در تهران هم اظهار کرد: آمارها متفاوت است یعنی نیروی انتظامی و پلیس مواد مخدر وجود بین هزار تا یک هزار و ۵۰۰ زن متجاهر را تخمین زده‌اند ولی ما معتقدیم که ۸۰۰ زن متجاهر بیشتر در تهران وجود ندارد.
وی درباره غربالگری زنان متجاهر هم گفت: تاکنون ۸۰۰ معتاد زن متجاهر غربالگری شده‌اند که سه نفر مبتلا به HIV و دو مورد زخم باز و دو مورد باردار در بین این زنان بوده است.
براتی درباره نگهداری از زنانی که دچار بیماری‌های خاص بودند در بین معتادان دیگر اظهار کرد: در گذشته ورود اینگونه بیماران به مراکز درمانی معتادان ممنوع بود و از دانشگاه علوم پزشکی درمان را شروع می کردند اما اخیرا در تغییراتی که در پروتکل سازمانی انجام شد تمامی معتادان بدون اهمیت دادن به بیماری در آن مراکز مورد خدمات قرار می‌گیرند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی درباره ادغام بیماران مبتلا به HIV با معتادان دیگر اظهار کرد: استدلال وزارت بهداشت این است که درمان HIV در دستور کار قرار دارد و درمانهای موثرتری خواهد داشت و به لحاظ نگهداری آنها مشکلی وجود ندارد.
براتی درخصوص وجود مراکز درمانی هم بیان کرد: چهار مرکز درمانی برای زنان معتاد وجود داشت که یکی از آنها کمپ زنان متجاهر بود که توسط یکی از همان زنان معتاد به آتش کشیده شد.
وی در خصوص مکان احداث کمپ زنان متجاهر هم گفت: این کمپ قرار است با توجه به ظرفیتی که شهرداری در اختیارمان می گذارد در نواحی اطراف تهران باشد.
معاون پیشگیری بهزیستی کشور درخصوص متاهل بودن یا مجرد بودن معتادان زن اظهار کرد: همه جور معتاد در مراکز وجود دارد ولی عمدتا زمانی که متاهل بودند پس از گرایش به مصرف مواد مخدر، مطلقه شدند.
وی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد گفت:‌ از این تعداد ۱۲ درصد آنها بی‌خانمان و معتادان پرخطر هستند که ۵ درصد آنها متاهل بوده و همسرشان به مانند خودش معتاد است.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 9 مرداد 1398، کدخبر:407725،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
زن که وجوه کمال خانواده است دیگه چرا باید به این راه کشیده بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین