پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
توقع جامعه سینمایی کشور از رئیس سازمان سینمایی این است که یک بار اولویت کاری خود (حفظ آبروی دولت) را کنار گذاشته و برای حفظ آبروی جامعه سینمای ایران کوشش کند و از بازی با الفاظ پرهیز کرده و پرونده را با شفافیت کامل پیش ببرد.

شعار سال:

عباس کیارستمی با سهل انگاری پزشکان معالج در ایران، دار فانی را وداع گفت اما این وداع برای خانواده آن مرحوم و جامعه سینمای ایران قابل پذیرش نیست. متاسفانه عملکرد غلط رئیس سازمان سینمایی کشور در اداره سینما هم به گونه ای بوده است که سینماگران به او برای حضور در جلسات اعتماد ندارند . او بارها حرف هایی در موضوعات مختلف به زبان رانده است که در حد حرف و شعار باقی مانده مروری بر وضعیت سینما و فیلم هایی که در این دوره برای نمایش مشکلات عدیده پیدا کردند بیاندازیم این عدم ثبات در اتخاذ مواضع وعدم هماهنگی با وزیر ارشاد به وضوح مشخص است.

در یادداشتی که ایوبی درباره وضعیت بیماری عباس کیارستمی نوشت از «تصمیم به سفر اما ناگهانی» او به فرانسه سخن گفت که باعث واکنش بهمن کیارستمی به این یادداشت شد. او در پاسخ به رئیس سازمان سینمایی این گونه نوشت که « آقای ایوبی، اگر بپرسید چطور قصورات پزشک معالجی که تا آخرین روز بر روند درمان نظارت داشت و تا پای آمبولانس هوایی عازم پاریس حاضر بود، تا امروز پوشیده ماند و صلاح دیده شد که خود او به عنوان پزشک معالج بماند و جایگزین نشود، خواهم گفت به دلیل تفاوت فاحشی که میان نظام پزشکی ما با نظام سینمایی ما وجود دارد. اساس کار نظام پزشکی ما بر "معرفت" است و اولین اولویت آن حفظ آبروی همکاران و بدنه نظام است. آنجا همه پشت هم‌اند و هوای هم را دارند. حتی اگر دست جراحی بلرزد و خطایی رخ دهد باید برای حفظ جان بیمار و حفظ ابروی طبیب به یک میزان کوشید».

اما چقدر رئیس سازمان سینمایی ایران به صیانت از حوزه سینما پای بند است. چگونه رئیس سازمان سینمایی با وجود اطلاع از وضعیت کیارستمی باز هم در یادداشت خود می نویسد «تصمیم به سفر اما ناگهانی» . آقای ایوبی وقتی در جلسات حاضر می شوید آیا به حفظ آبروی دولت توجه دارید یا به حقیقت از سینماگر صاحب نام سینمای ایران صیانت خواهید کرد.

سینماگران اگر اطمینان کاملی به روند پرونده کیارستمی داشتند هیچ گاه آنگونه با عصبانیت در مراسم یادبود او حاضر نمی شدند واینگونه در مقابل بیمارستان جم تجمع نمی کردند. جامعه سینمای ایران  چرا  در هر فرصتی از وضعیت پرونده پزشکی کیارستمی ابراز نگرانی می کنند . زیرا با واکنش های مختلف از سوی مسئولین پرونده به خصوص رئیس سازمان سینمایی مواجه می شوند.

باید از خود بپرسیم چرا داریوش مهرجویی با عصبانیت خواستار ادامه روند وضعیت پرونده پزشکی کیارستمی است  و از پزشکانی که سهل انگار و خطا کردند و باعث مرگ کیارستمی شدند شکایت می کند زیرا می داند جامعه پزشکی کشور پشت هم ایستاده اند و اگر اشتباه کرده باشند به گونه ای اوضاع را مدیریت می کنند که همه تقصیرها برعهده بیمار و همراهان او باشد. همانگونه که روز گذشته دیدیم آنها حتی به سخیف ترین شکل درمقابل تجمع سکوت سینماگران در مقابل بیمارستان حاضر شدند و با در دست داشتن برگه هایی به داریوش مهرجویی و جامعه سینمایی توهین های متعدد کردند.

حال از خود بپرسیم چرا جامعه سینمایی کشور خود وارد عمل می شود و به میدان می آید و با حضور در مقابل بیمارستان جم خواستار دقت در روند پرونده کیارستمی می شود زیرا جامعه پزشکی خانواده سینمای ایران و خانواده کیارستمی را مدام به صبوری دعوت می کنند و هیچ گاه به وضوح از قصور پزشکی صحبتی به میان  نمی آید آنها صراحتا اعلام می کنند که رفتن کیارستمی از کشور اشتباه بود اما هیچگاه نمی گویند پزشک معالج تعطیلات نوروز را به وضعیت بیمار خود ترجیح می دهد و از دسترس خارج می شود و حال بیمار وخیم و وخیم تر می شود. 

امروز که قرار است علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی جلسه ای را برای بررسی پرونده پزشکی زنده یاد عباس کیارستمی با محمد بزرگ نیا رییس کانون کارگردانان، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برگزار کند انتظار می رود آقای ایوبی سوالات پسر کیارستمی را مبنی بر  قصورات پزشک معالجی که تا آخرین روز بر روند درمان نظارت داشت و تا پای آمبولانس هوایی عازم پاریس حاضر بود، را خواستار شود. یک بار اولویت کاری خود (حفظ آبروی دولت) را کنار گذاشته و برای حفظ آبروی جامعه سینمای ایران کوشش کند و از بازی با الفاظ پرهیز کرده و پرونده را با شفافیت کامل پیش ببرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار26 تیر 95 ، کد مطلب:13950426000525: www. farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین