پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
نماینده رئیس ستاد زكات كشور و مشاور استاندار زنجان در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گفت: كارگروه جدید در استان باید آسیب های پرداخت نكردن زكات را بررسی كنند و اعضای آن متشكل از خیرین، روانشناسان و دامپزشكان باشد چرا كه این قشر ارتباط بیشتری با مردم دارند.

شعارسال: «حجت الاسلام سید مجتبی حسینی» روز یكشنبه در جلسه شورای زكات استان زنجان گفت: طی سال زراعی جاری در برداشت محصول گندم ركورد شكسته شده است باید جشن برداشت این محصول اجرا شود، چرا كه در تولید آن به خودكفایی رسیدیم.

وی با بیان اینكه اعضای كارگروه فرهنگی زكات باید مشكل از افرادی به جز اعضای شواری زكات باشند، اظهاركرد: این افراد باید از دامپزشكان باشند چرا كه دامپزشكان سروكار زیادی با روستائیان و كشاورزان دارند و می توانند در این خصوص اقداماتی را انجام دهند و خیران نیز در كنار روانشناسان آسیب های پرداخت نشدن زكات را بررسی كنند.

نماینده رئیس ستاد زكات كشور و مشاور استاندار زنجان در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گفت: سفیران انفال با ابتكار منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برای نخستین بار در سطح كشور در این استان اجرا می شود كه این سفیران علاوه بر تبیین مردم در خصوص حفظ اراضی ملی و جلوگیری از دخل و تصرف در خصوص نهادینه كردن و اهتمام به پرداخت زكات از سوی مردم در سطح روستاها اقدام به آموزش چهره به چهره می كنند.

حجت الاسلام حسینی با اقدامات ستاد زكات در سطح استان زنجان در خصوص پرداخت زكات اشاره كرد و یادآورشد: در خطبه های نماز جمعه، همایش ها و گردهمایی ها و مبلغان اعزامی در ماه ها رمضان، محرم و صفر به سطح روستاها در خصوص پرداخت این امر مهم اقدام می شود.

وی تاكید كرد: استفاده از احادیث ائمه اطهار(ع) در خصوص پرداخت زكات در سربرگ نامه های اداری و به خصوص حواله های محصولات كشاورزی، ارسال پیامك، انعقاد تفاهم نامه جهاد كشاورزی با كمیته امداد در سطح شهرستان های استان زنجان، و تدیون منشور اقتصاد مقاومتی كه یك فصل آن مربوط به زكات است از دیگر اقدامات در خصوص نهادینه و ترویج پرداخت زكات در این استان است.

زنجانی ها در 6 ماهه نخست امسال 25 میلیارد ریال زكات پرداخت كرده اند

مدیر كل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته 44 میلیارد ریال زكات پرداخت كرده بودند و كشاورزان بیشترین زكات واجب و مستحبی را پرداخت كرده اند و این مساله احیا شده كه باید گسترش وارتقا یابد.

هدایت صفری زكات را ضروری ترین فریضه دینی عنوان كرد و افزود: وظیفه اصلی نهادینه كردن این مساله در جامعه است چرا كه آثار آن در بین مردم جامعه مشاهده و موجب از بین رفتن فاصله طبقاتی می شود.

وی ادامه داد: پرداخت زكات موجب كمك به فقرا و در سطوح بالادستی بركت را به دنبال دارد كه پرداخت مساله زكات باید تبدیل به فرهنگ گفتمان شود.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، پیشنهاد تشكیل كارگروه فرهنگی زكات در سطح استان را داد و گفت: این كارگروه هر ماه و یا سه ماه یك دفعه جلساتی را در خصوص زكات داشته باشد و اعضای آن از نخبگان، مدرسان دانشگاه ها و روحانیون باشد.

صفری بر اعزام روحانیون در مزارع، منازل و سطح روستاهای استان زنجان در خصوص آموزش و ترغیب كشاورزان به پرداخت زكات تاكید كرد و یادآورشد: این اقدام می تواند تاثیر قابل توجهی در پرداخت این فریضه داشته و باعث فقرزدایی از سطح جامعه شود.

چهار درصد از جمعیت استان زنجان با بیش از 22 هزار خانواده تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) این استان قرار دارند.

بیش از یك هزار و 600 دختر و پسر یتیم و 519 بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

592 دانشجو شامل 377 دختر و 215 پسر، تحت حمایت این نهاد قرار دارند كه از تعداد كل دانشجویان و دانش آموزان یك هزار و 254 نفر جزو فرزندان ایتام كمیته امداد هستند.

سه هزار و 319 دانش آموز دختر و پسر تحت حمایت این نهاد قرار دارند كه از این تعداد یك هزار و 495 نفر دختر و یك هزار و 644 نفر پسر هستند كه از خدمات فرهنگی و تحصیلی در طول سال بهره مند می شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 8مرداد1398 ، کدخبر: 50906: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین