پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
سفیر جدید چین در سازمان ملل متحد گفته کشورش آماده جنگ تجاری با آمریکا است اما تنش‌های تجاری می‌تواند به همکاری‌های دو طرف بر سر کره شمالی لطمه بزند.
شعار سال: سفیر جدید چین در سازمان ملل متحد گفته کشورش آماده جنگ تجاری با آمریکا است اما تنش‌های تجاری می‌تواند به همکاری‌های دو طرف بر سر کره شمالی لطمه بزند.

سفیر جدید چین در سازمان ملل متحد جمعه هشدار داد در صورتی که ایالات متحده بخواهد با چین در زمینه تجارت بجنگند، چین هم آماده است با آمریکا در این زمینه بجنگد.

به نوشته رویترز، «ژانگ جون»، سفیر جدید چین علی‌رغم این خاطرنشان کرده که تنش‌های تجاری می‌تواند به همکاری‌های میان دو کشور بر سر کره شمالی لطمه وارد کند.

ترامپ پنجشنبه گفت قصد دارد از ماه آینده بر ۳۰۰ میلیون دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کند. او گفت که امکان افزایش این ارقام وجود دارد.

ژانگ جون در اظهاراتی که برای یک دیپلمات سازمان ملل غیرمعمول به شمار می‌رود اقدام ترامپ را «اقدامی غیرعقلانی و غیرمسئولانه» توصیف کرد و از آمریکا خواست به مسیر صحیح بازگردد. او گفت پکن آماده است با آمریکا مقابله به مثل کند.

او گفت: «موضع چین بسیار روشن است که اگر آمریکا می‌خواهد صحبت کند، ما هم صحبت می‌کنیم. اگر بخواهد بجنگد، ما هم می‌جنگیم. ما مطمئنا هر اقدام لازم را برای حفاظت از حقوق بنیادی خودمان انجام می‌دهیم. از آمریکا می‌خواهیم به مسیر صحیح بازگردد و از طریق روش‌های صحیح، راه حل مناسب را پیدا کند.»

ژانگ چون در پاسخ به این سوال که آیا روابط تجاری چین و آمریکا می‌تواند به همکاری‌های دو طرف بر سر کره شمالی لطمه وارد کند گفت پیش‌بینی کردن این مسئله دشوار است. او اما در ادامه گفت: «تصور کردن این دشوار است که شما از یک طرف خواستار همکاری شریکتان باشید و از طرف دیگر به منافع او لطمه وارد کنید.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1398، کدخبر: 13980512000003 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
قطعا که این جنگ تجاری به نفع چین پایان میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین