پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
« ورود وزارت دفاع به ساخت قطعات خودرو ». این خبری است که یک عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرده است.حسینی‌کیا گفت: ۴۳۷ مورد از ۱۲۰۰ قطعه موردنیاز برای تولید خودرو، وارداتی هستند. این قطعات نیازمند سطح کیفی بالا و مجوزهای مخصوصی هستند، که با تلاش و کوشش تولیدکنندگان داخلی و وزارت دفاع تولید خواهند شد.
شعار سال:حسینی‌کیا گفت: ۴۳۷ مورد از ۱۲۰۰ قطعه موردنیاز برای تولید خودرو، وارداتی هستند. این قطعات نیازمند سطح کیفی بالا و مجوزهای مخصوصی هستند، که با تلاش و کوشش تولیدکنندگان داخلی و وزارت دفاع تولید خواهند شد.
قطعه سازی
« ورود وزارت دفاع به ساخت قطعات خودرو ». این خبری است که یک عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرده است.

ورود وزارت دفاع به ساخت قطعات خودرو / ۴۳۷ مورد از ۱۲۰۰ قطعه، وارداتی است
بیش از یک سال است که شاهد افزایش بی‌رویه قیمت خودرو هستیم به طوری که اکنون برای برخی، خرید خوردو هم به مانند خرید مسکن تبدیل به رویا شده است.

یکی از عمده دلایل افزایش قیمت در این حوزه، تحریم‌های اقتصادی است که از اوایل سال گذشته شدت پیدا کرد. حال، وارد نشدن قطعات موردنیاز خودرو کار را به جایی رسانده که خودروسازان داخلی نمی‌توانند به تعهدات خود در قبال تحویل به موقع خودروهای پیش ثبت‌نامی عمل و همین امر موجی از نارضایتی را در کشور به راه انداخته است.

ماه‌هاست که وزارت صمت همه صاحبان صنایع را تشویق به ساخت قطعات موردنیاز کشور که تا پیش از این به ایران وارد می‌شد، کرده و آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به آن‌ها اعلام داشته است.

در این بین، وزارت دفاع یکی از پیشتازان در امر خودکفایی ساخت قطعات خودرو بوده و حال و پس از گذشت چند ماه توانسته برخی از این قطعات را تولید و تلاش برای ساخت دیگر قطعات را هم دستور کار داشته باشد.

سیدجواد حسینی‎کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم درباره اقدامات انجام شده در راستای خودکفایی و تکیه بر توانایی‎های داخل به قرارداد خودروسازان با وزارت دفاع در خصوص تولید قطعات وارداتی خودرو اشاره و به اقتصاد۲۴ گفت: ۴۳۷ مورد از ۱۲۰۰ قطعه موردنیاز برای تولید خودرو، وارداتی هستند. این قطعات نیازمند سطح کیفی بالا و مجوزهای مخصوصی هستند، که با تلاش و کوشش تولیدکنندگان داخلی و وزارت دفاع تولید خواهند شد.

وی افزود: وزارت دفاع سابقاً نیز در حوزه ساخت قطعات فعالیت داشته، اما اکنون و در شرایط تحریم به طور ویژه و در جهت خودکفایی پا به این عرصه گذاشته است. قصد این وزارتخانه رقابت با بخش خصوصی نیست و تنها برای تامین قطعات خاص و به درخواست خودروسازان حاضر به همکاری شده است، چراکه تولید برخی قطعات در حال حاضر برای صنعتگران داخلی ممکن نیست.

عضو کمیسیون صنایع اظهار داشت: برخی قطعات خودرو توسط فعالان صنعتی وزارت دفاع ساخته و بعضی دیگر در دست تولید هستند و تعداد دیگری از این قطعات نیز در مرحله قرارداد با خودروسازان داخلی است. در همین راستا، بانک مرکزی، وزارت صمت و برخی ارکان دولتی دیگر کانال مالی این طرح را تامین می‎کنند که ان‌شاالله به زودی شاهد خودکفایی صد درصدی در این حوزه باشیم.

حسینی‎کیا تصریح کرد: مقصد نهایی ما و وزارت دفاع بسترسازی مناسب و فراهم آوردن شرایطی است که صنعتگران، توانایی‎های لازم را بیاموزند تا در این حوزه مستقل‌تر عمل کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس کاهش قیمت خودرو را از دیگر اهداف این طرح دانست و تشریح کرد: با توجه به حذف هزینه سنگین حمل و نقل‎، واسطه‎گری و بیمه، انتظار ما پس از این حرکت به سمت خودکفایی، ارائه قیمتی به مراتب مناسب‎تر و ارزان‌تر از سوی خودروسازان است، اما باید در نظر داشت که این قطعات تنها در مقیاس محدود تولید می‎شوند و به همین خاطر هزینه تمام شده برای صنعتگران همچنان بالا خواهد بود. باید به آن‎ها زمان داد تا بتوانند به تعادل برسند و در صورتی که تا مدتی پس از اجرای این طرح، کاهش قیمت ایجاد نشود مجلس در این حوزه ورود پیدا خواهد کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:13مرداد1398،کدخبر:125418،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین