پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
سایت خبری – تحلیلی "24" امارات با اشاره به احتمال نامزدی "پرویز فتاح" از اعضای کابینه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌نویسد: "انتخاب فتاح به عنوان ریاست بنیاد مستضعفان خبری معمول نبود. فتاح سبک زندگی متوسط و ساده‌ای دارد، از رهبری اطاعت می‌کند و روابطی عمیق با سپاه دارد. همچنین، سال‌های خدمت او به فقرا همراه با تجربه مدیریتی که کسب کرده او را به عنوان نامزد بالقوه مهمی برای انتخابات آینده تبدیل کرده است".
شعار سال:"در سال 2017 نیز گروهی از اصولگرایان از فتاح خواستند تا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. با این حال، او از این کار خودداری ورزید. از آنجا که دوره دوم ریاست جمهوری روحانی رییس جمهوری فعلی ایران رو به پایان است اصولگرایان به نامزدی احتیاج دارند که بتواند رای کسب کند. سبک زندگی ساده و متوسط فتاح، مطیع بودن او در برابر رهبری، روابط عمیق او با سپاه و سال‌های خدمت‌اش به فقرا به همراه تجربه مدیریتی که کسب کرده همگی سبب شده‌اند تا او به گزینه‌ای مهم و احتمالی برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شود. او در چهره نامزدی پوپولیست مانند احمدی‌نژاد خواهد بود. می‌توان او را چهره‌ای به روز شده و تکامل یافته از احمدی‌نژاد و به عنوان احمدی‌نژادی تازه معرفی کرد".

 سایت خبری – تحلیلی "24" امارات با اشاره به احتمال نامزدی "پرویز فتاح" از اعضای کابینه محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌نویسد: "انتخاب فتاح به عنوان ریاست بنیاد مستضعفان خبری معمول نبود. فتاح سبک زندگی متوسط و ساده‌ای دارد، از رهبری اطاعت می‌کند و روابطی عمیق با سپاه دارد. همچنین، سال‌های خدمت او به فقرا همراه با تجربه مدیریتی که کسب کرده او را به عنوان نامزد بالقوه مهمی برای انتخابات آینده تبدیل کرده است".

این سایت می‌افزاید: "بنیاد مستضعفان نهادی با سرمایه مالی بسیار است. انتصاب "فتاح" از سوی رهبری به ریاست این نهاد نشان می‌دهد که به طور روزافزون اعتماد ایشان به فتاح بیشتر می‌شود. این موضوع به فتاح کمک می‌کند تا موقعیت خود را تقویت کند. "فتاح" مهندسی 58 ساله است که در سال 1980 میلادی پس از آغاز جنگ ایران و عراق به سپاه پیوست و به سرعت مراحل ترقی را طی کرد. پس از جنگ او برای قرارگاه "خاتم الانبیاء" کار کرد که در فهرست تحریم‌های امریکا قرار دارد. پس از قدرت‌گیری دولت احمدی‌نژاد در سال 2005 میلادی، فتاح به عنوان وزیر برق در کابینه او به فعالیت پرداخت. پس از ترک دولت، فتاح شش سال را به عنوان مدیر بنیاد تعاون سپاه گذراند. این نهاد نیز یکی دیگر از بازوهای اقتصادی سپاه است که در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گرفته است. فتاح و آن نهاد در سال 2010 میلادی از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا تحت تحریم قرار گرفتند. در سال 2014 میلادی، برخی از اصولگرایان از فتاح خواستند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما او حاضر نشد. فتاح دو سال بعد توسط رهبری به عنوان رییس کمیته امداد امام خمینی یک نهاد عظیم دیگر در حوزه رفاه و تامین اجتماعی منصوب شد".
احتمال نامزدی
این سایت در ادامه می‌نویسد: "او در اقدامی نمادین دفتر مرکزی کمیته که در ساختمانی مجلل در شمال شهر تهران بود را به ساختمانی متوسط در جنوب شهر تهران انتقال داد. به گفته فتاح آن کمیته از 4.8 میلیون ایرانی با درآمد ناچیز که حدود 6 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند حمایت می‌کند. در این میان او روابط کمیته با بنیاد تعاون سپاه را گسترش داد".

این سایت می‌افزاید: "به احتمال زیاد رهبری از فتاح خواسته اند تا بنیاد مستضعفان را نیز به همان روشی که در کمیته امداد مدیریت کرد اداره نماید. این بنیاد سالانه درآمدی 7 میلیارد یورویی دارد و ده‌ها میلیارد دلار در حوزه املاک و مستغلات سرمایه در اختیار دارد. فتاح احتمالا موفق‌ترین مدیر در میان سپاهی‌ها محسوب می‌شود. فتاح توانسته از خود چهره‌ای مردمی نشان دهد".

این سایت در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: "در سال 2017 نیز گروهی از اصولگرایان از فتاح خواستند تا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. با این حال، او از این کار خودداری ورزید. از آنجا که دوره دوم ریاست جمهوری روحانی رییس جمهوری فعلی ایران رو به پایان است اصولگرایان به نامزدی احتیاج دارند که بتواند رای کسب کند. سبک زندگی ساده و متوسط فتاح، مطیع بودن او در برابر رهبری، روابط عمیق او با سپاه و سال‌های خدمت‌اش به فقرا به همراه تجربه مدیریتی که کسب کرده همگی سبب شده‌اند تا او به گزینه‌ای مهم و احتمالی برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شود. او در چهره نامزدی پوپولیست مانند احمدی‌نژاد خواهد بود. می‌توان او را چهره‌ای به روز شده و تکامل یافته از احمدی‌نژاد و به عنوان احمدی‌نژادی تازه معرفی کرد".

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی آفتاب نیوز،تاریخ انتشار:14مرداد1398،کدخبر:603453،aftabnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
ایشون دیکه رفتن تو اب حتما رای میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین