پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مدیر‌عامل مترو در ارتباط با اظهارنظر عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مبنی بر این‌که در صورتی‌عدم راه‌اندازی آسانسورها در مترو نباید ایستگاهی را راه‌اندازی کرد، گفت: نمی‌توان افتتاح چند ایستگاه مترو را به‌جهت نداشتن آسانسور متوقف کرد.
شعار سال: مدیر‌عامل مترو در ارتباط با اظهارنظر عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مبنی بر این‌که در صورتی‌عدم راه‌اندازی آسانسورها در مترو نباید ایستگاهی را راه‌اندازی کرد، گفت: نمی‌توان افتتاح چند ایستگاه مترو را به‌جهت نداشتن آسانسور متوقف کرد.

به‌نظر می‌رسد اختلافات میان شورای اسلامی شهر تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر سر مترو تنها به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ختم نمی‌شود.

تا پیش از این معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت مترو را متهم می‌کرد که به‌واسطه عدم نصب هواکش‌های میان‌تونلی ایمنی مسافران را نادیده می‌گیرد، موضوعی که از طرف علی امام مدیر‌عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه این‌گونه پاسخ داده شد که وقتی یک مشاور استانداردهای ایستگاه‌هایی که در دست بهره‌برداری را تأیید می‌کند، حداقل‌های استاندارهای ایمنی را برای آن ذکر می‌کند و لزومی ندارد که حتماً هواکش‌های میان‌تونلی را داشته باشد، مانند اتفاقی که در خط ۷ مترو تهران افتاد و بدون هیچ هواکش میان‌تونلی به بهره‌برداری رسید.

وی معتقد است: با توجه به تأیید مشاوران سرفاصله فعلی در خط ۷، شما به هواکش میان‌تونلی نیازی ندارید ولی در صورتی‌که سرفاصله حرکتی شما پایین‌تر بیاید حتماً باید سامانه تهویه شما کامل‌تر شود و این نکته‌ای است که برخی از دوستان به آن توجهی نمی‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در اظهارنظر دیگری گفت: شورای اسلامی شهر تهران جزو ارکان تأیید‌کننده ایمنی تونل‌های مترو نیست و این نهاد نه ادعایی در این زمینه دارد و قانوناً نیز وظیفه تأیید ایمنی برعهده آنها قرار گرفته است.

این در حالی است که اخیراً زهرا نژاد‌بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در جلسه‌ای که در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما در بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو به این باور نرسیده‌ایم که مناسب‌سازی در آن دیده شود.

وی خاطرنشان می‌کند که مسئولان ذیربط در بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو به‌ بهانه گران بودن، می‌گویند که نمی‌توان آسانسور نصب کرد ولی من می‌گویم اگر آسانسور انقدر گران است پس ایستگاه مترو را باز نکنید.

علی امام مدیر‌عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص اظهارات این عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا اظهار کرد: صحبت این عضو شورای اسلامی تهران به جهت تأکید است ولی به‌طورکلی نمی‌توان افتتاح چند ایستگاه مترو را به‌جهت نداشتن آسانسور متوقف کرد.

وی با بیان این‌که قطعاً خواسته‌های شورای اسلامی شهر در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو برای همه شهروندان محقق می‌شود، گفت: ما در آینده‌ای نزدیک دو ایستگاه مترو در خط ۷ را افتتاح می‌کنیم که یکی ایستگاه محمدیه است که در تقاطع با خط یک قرار دارد و آسانسور از قبل داشته و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر‌عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: صحبت‌های مطرح شده در بحث مناسب‌سازی مربوط به ایستگاه بسیج است که در چند ماه آینده آسانسورهای آن را راه‌اندازی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398، کدخبر: 408928، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
اینا حاضر ان هرجوی شده افتتاحیه صورت بگیره که مثلا به وعده هاشون عمل کنن حالا با آسانسون بی آسانسور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین