پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت که به رغم افدامات صورت گرفته و کاهش جمعیت زندان‌ها اما همچنان بیش از ظرفیت مجاز، زندانی در زندان‌ها وجود دارد.

شعارسال: اصغر جهانگیر در حاشیه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز در جمع خبرنگاران درباره دستورالعمل اعلام برخط ظرفیت زندان‌ها که اخیراً توسط رئیس قوه‌قضائیه ابلاغ شده است، اظهار کرد: کار ارزشمندی است که ظرفیت زندان ها را با ورودی زندان‌ها تطببق بدهیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: در گذشته اینگونه بود که به هر نحوی زندانی به زندان معرفی می‌شد زندان مکلف بود زندانی را پذیرش کند و از زمانی که برنامه ظرفیت در قانون مطرح شد قرار شد پیش‌بینی کنیم که هر زندان چقدر ظرفیت دارد و آن را به واحدهای قضایی اعلام کنیم و براساس آن واحدهای قضایی زندانی معرفی کنند تا در جایی که ظرفیت زندان در وضعیت هشدار است و بیشتر از میزان قابل قبول، جمعیت دارد، واحدهای قضایی از مجازات های جایگزین حبس استفاده‌ کنند و نسبت به سایر موارد مثل مرخصی و آزادی مشروط شرایطی فراهم‌ کنند که ظرفیت‌ها قابلیت تحمل باشد.

وی اضافه کرد: زندان مانند جاهای دیگر دارای ظرفیت‌هایی است و نباید بیش از ظرفیت، جمعیت کیفری به زندان تحمیل شود.

جهانگیر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به عفو سال گذشته رهبری به محکومان و زندانیان و اقدامات صورت گرفته از زمان حضور حجت‌الاسلام رئیسی در قوه‌قضائیه، ظرفیت زندان‌ها به چه صورت است گفت: در حال حاضر ظرفیت‌مان همچنان از ظرفیت مجاز بیشتر است و باید تلاش کنیم‌ تا آن را به ظرفیت مجاز برسانیم.

وی گفت: ظرفیت زندان‌ها هر چند کمتر شده اما همچنان حدود دو برابر است که باید تلاش کنیم تا آن را به یک برابر برسانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:14مرداد1398 ، کدخبر: 2069728: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین